Gebrande cd's werken niet op CDJ-1000MK3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djwilliam    posted on 27-05-2010 19:45
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn gebrande cd's.?Ik kan ze?op iedere cd-speler laten afspelen behalve de Pioneer CDJ-1000 MK3. Ik heb al verschillende keren opnieuw de forums?op?verschillende site's bekeken, maar nergens wordt??cht duidelijk gemaakt waar het nou aan ligt.

Het klopt wel dat ik deze cd's heb gebrand met?Windows Media?Player en dat ze van het merk Medion zijn.?
Kan dit ?cht een probleem zijn?
Hoop dat iemand me kan helpenWinking my eye
DJWILLIAMWATTS
Mod edit by Lead on 27-05-2010 22:52 (5%)

What do you think about Gebrande cd's werken niet op CDJ-1000MK3 ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 27-05-2010 19:47
is het bij elke cdj of enkel bij die van jezelf?? anders zou ik denken dat het aan het laseroogje ligt
Dolivieira    posted on 27-05-2010 19:48
Ik heb wel eens meer WMA probs geeft dat sommige CDspelers de CDs niet herkenne.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djwilliam    posted on 27-05-2010 19:50
Het is met twee verschillende CDJ 1000 MK3's gebeurd:S dus het ligt echt aan de cd's .. echt vreemd

Weet iemand of het aan de cd's en of het zou helpen als ik met Ashampoo brandt?
DJWILLIAMWATTS
User edit by djwilliam on 27-05-2010 @ 19:54:29 (85%)
Boyd    posted on 27-05-2010 22:00
Waarschijnlijk heb je een mp3 cd, deze werkt wel met de cdj1000mk3 maar:

Je hebt waarschijnlijk een met VBR (Variabele Bit Rate). Een CDJ kan alleen CBR (Constant Bit Rate) lezen.
Roalin    posted on 27-05-2010 22:03
Poster: djwilliam
Het klopt wel dat ik deze cd's heb gebrand met?Windows Media?Player en dat ze van het merk Medion zijn.?
Kan dit ?cht een probleem zijn?

Ja, dat kan. Brand je audio-cd's?met een serieus programma, lage snelheid, muziek met CBR en?kwalitatieve cd's. Denk dat het probleem dan opgelost zal zijn.
michiel505    posted on 27-05-2010 22:10
Poster: BoydGrift

Je hebt waarschijnlijk een met VBR (Variabele Bit Rate). Een CDJ kan alleen CBR (Constant Bit Rate) lezen.

Mijn cdj's kunnen VBR lezen, nooit problemen mee gehad...

Zelf gebruik ik CD's van Sony (cd spindel van 50), brand ze op 24x snelheid als audio cd met iTunes, nooit problemen mee gehad. Voor Sony betaal je iets meer, maar dat is verwaarloosbaar.
Roalin    posted on 27-05-2010 22:23
Poster: michiel505
Mijn cdj's kunnen VBR lezen, nooit problemen mee gehad...

Als je ze als audio-cd brandt, maakt het niet uit of het CBR of VBR is, maar als je VBR mp3-cd's brandt, kan de CDJ er moeite mee hebben.

Ik denk dat de Sony en Medion van dezelfde kwaliteit zijn, komen misschien wel uit dezelfde fabriek. Wil je kwaliteit koop dan van merken die een eigen fabriek hebben (Taiyo Yuden, Verbatim enzovoort). Andere merken (Sony, Medion enz.) kopen cd's in van?willekeurige fabrieken en dan weet je dus niet in welke fabriek het geproduceerd is.
User edit by Roalin on 27-05-2010 @ 23:25:37 (1%)
Boyd    posted on 27-05-2010 22:24
Verbatim is niet altijd constant. Het beste werkt Taiyo Yuden, en philips.
Roalin    posted on 27-05-2010 22:33
Bij mijn weten hoort Verbatim ook bij de cd-top.

Blijkbaar toch niet, zie post van Lead.
User edit by Roalin on 27-05-2010 @ 23:25:19 (86%)
Yvaroz    posted on 27-05-2010 22:48
ik gebruik altijd Sony CD's is altijd goed bij bijna elke cd speler misschien ligt het daaraan
Nothing is Impossible
Lead    posted on 27-05-2010 22:52
Poster: BoydGrift
Waarschijnlijk heb je een mp3 cd, deze werkt wel met de cdj1000mk3 maar:

CDJ-1000mk3 speelt prima VBR MP3 bestanden af. Het is wel zo dat VBR een arbeidsintensiever process is waardoor de CDJ net niet zo strak? reageert als met CBR of audio CDs. Maar afspelen doet hij ze zeker !

Poster: Roalin
Brand je audio-cd's?met een serieus programma, lage snelheid, muziek met CBR en?kwalitatieve cd's. Denk dat het probleem dan opgelost zal zijn.

Dat zijn precies de woorden die ik altijd zeg Winking my eye Maar dit is eigenlijk het heel verhaal....

Bij mijn weten hoort Verbatim ook bij de cd-top.

Verbatim produceert het meeste van wat ze van hun merk voorzien niet zelf, ik was eerst ook fan ervan. Ik ben alle geloof in Verbatim kwijt echter geraakt toen ik een spindle ging onderzoeken van bagger kwaliteit (veel uitval) en ik 3 verschillende type schijven tegen kwam in 1 spindle, maar die er wel allemaal hetzelfde uit zagen. Mijn conclusie was toen dat ze er bij Verbatim een zooitje van maakte en ik heb ze nooit meer gekocht.

Ik zweer bij Tayo Yuden, wel de gouden dye kopen Cool
En hun Watershield versie maakt dat met inkjet printen op je schijven eruit ziet als gedrukt
Let the BASS be louder
Roalin    posted on 27-05-2010 23:27
Poster: Lead
Verbatim produceert het meeste van wat ze van hun merk voorzien niet zelf.

En die merken probeerde ik juist op te noemen. Jammer, want ik was er van overtuigd dat Verbatim er ook eentje van was.

Taiyo Yuden is gewoon h?t beste!
michiel505    posted on 27-05-2010 23:43
Nog een vraagje van mezelf als reactie op deze nieuwe gegevens. Hoe kan je controleren/kijken/zoeken welke type schijven er in ??n spindle zijn? Welke merken buiten Tayo Yuden, zijn nog van degelijke kwaliteit?
djwilliam    posted on 28-05-2010 08:38
Mannen bedankt voor de reacties!
Heb nu zelf ook Philips CD-R's aangeschaft en brand met het programma Ashampoo Burning Studio 9. Maar zal denk ik gewoon overgaan naar Nero. Maar;
Hoe kan je zien of je het CBR of VBR brandt?? Want is dat van toepassing op audio-cd's ? Want ik brand slechts audio cd 's en geen mp3
DJWILLIAMWATTS
User edit by djwilliam on 28-05-2010 @ 08:48:21 (41%)
Victor    posted on 28-05-2010 09:28
Mocht je toch nog problemen hebben kijk dan ook eens naar je brander. Als die al wat ouder is kan het tijd zijn hem te vervangen. De diodelaser die het brandwerk doet kan dan soms niet meer voldoende output geven om goede cd's te branden.

Die cd/dvd-writers?geven ze toch bijna gratis weg, dus daar hoef je het niet voor te laten.
tek-zotic    posted on 28-05-2010 09:37

En die merken probeerde ik juist op te noemen. Jammer, want ik was er van overtuigd dat Verbatim er ook eentje van was.

Taiyo Yuden is gewoon h?t beste!

had ik nog nooit van gehoord van die taiyo yuden, ik gebruik steeds phillips of TDK cd's
Xtremer    posted on 28-05-2010 09:46
Speelt een goede dikke datalaag ook niet een belangrijke rol?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
NNaughty    posted on 28-05-2010 10:56
CBR mp3 of WAV branden of gewoon als audio (dan is dat cdbr/vbr gedoe overbodige koek)
met NERO of vergelijkbaar (geen itunes/windows zelf etc.)

lage snelheid (ik doe altijd 16x)

goede cd's gebruiken. ik gebruik zelf al jare sony cd's (die spindles met groen etiket) perfect
User edit by NNaughty on 28-05-2010 @ 10:57:57 (31%)
Grudgie    posted on 28-05-2010 11:03
Ik brand altijd als audio met de laagste snelheid. gebruik de cd's van platinum, nog nooit problemen mee gehad. Happy, laughing
Bvanleeuwen    posted on 28-05-2010 11:17
Gebruik de alllllllerlaagste snelheid bij het branden !
djwilliam    posted on 31-05-2010 19:34
Bedankt voor jullie reacties.
Ik brand voort op de laagste snelheid met Ashampoo.
Hoop dat het nu wel goed gaat.
Moet het binnenkort even uittesten met pioneers.
Het zou dan toch aan de lage brandkwaliteit van de sofware 'Windows Media Player' liggen.

Bedankt!
DJWILLIAMWATTS
indra123    posted on 06-06-2010 17:09
Waar kopen jullie die?taiyo yuden heb er nog nooit van gehoord.

Ik heb even lopen google maar misschien hebben jullie wel een goede link waarje die kan bestellen ik moet toch nog nieuwe cd's kopen mijn Platinum Toren van 100 is bijna op.
Prozei    posted on 06-06-2010 18:37
Poster: indra123
Waar kopen jullie die?taiyo yuden heb er nog nooit van gehoord.

Ik heb even lopen google maar misschien hebben jullie wel een goede link waarje die kan bestellen ik moet toch nog nieuwe cd's kopen mijn Platinum Toren van 100 is bijna op.

taiyo yuden heeft de jvc media tak gekocht en in europa verkopen ze hun cd's onder de merknaam jvc.
voor printables neem je gewoon jvc watershields.
voor normale neem je de jvc premium grade cd's

de taiyo yudens (jvc) zijn in de bekende cdr-shops te vinden.
ook in de duitse cdr-shops scheelt weer thuiskopie heffing

had deze foto al geplaatst in de ll hier dus nogmaals de kwaliteit van de print.
cd's hebben mooie glossy look en de inkt loopt niet uit waarneer deze in contact komt met water.
als je draait en er gaat een glas drank over je cd map blijven de prints er iig netjes uit zien.

Mod edit by Prozei on 06-06-2010 18:44 (23%)
Decepticon    posted on 07-06-2010 13:13
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik brand al mijn (meestal Hema) cd's via Windows Mediaplayer, op de laagste snelheid. Bij een DJ-set waren er een aantal van deze cd's die de cdj1000 niet pakt. Het leek er op een gegeven moment ook op alsof het probleem steeds meer voor begon te komen. Dus herkenbaar probleem en misschien ligt het dan toch aan het brandprogramma? Heb je het probleem alweer gehad of is het nu beter?

PS: Zelf draai ik met Denon DNS-1000's en daar heb ik nooit problemen met cd's die het niet doen. Is Denon dan toch beter dan Pioneer? Cool
Dolivieira    posted on 07-06-2010 13:51
Poster: Decepticon
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik brand al mijn (meestal Hema) cd's via Windows Mediaplayer, op de laagste snelheid. Bij een DJ-set waren er een aantal van deze cd's die de cdj1000 niet pakt. Het leek er op een gegeven moment ook op alsof het probleem steeds meer voor begon te komen. Dus herkenbaar probleem en misschien ligt het dan toch aan het brandprogramma? Heb je het probleem alweer gehad of is het nu beter?

PS: Zelf draai ik met Denon DNS-1000's en daar heb ik nooit problemen met cd's die het niet doen. Is Denon dan toch beter dan Pioneer? Cool

Meeste gasten die met WMA branden krijgen problemen met Pioneer CDJs. Je met een proper programma gebruiken voor het branden van CDs.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-06-2010 @ 13:51:23 (1%)

29 Users online: 7 Guests (22 Unknown)
Pages generated today : 8.938
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.215.690