Begin van Producen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PartyPatrols    posted on 27-05-2010 17:30
hey allemaal ,

wij zijn een dj duo die eigenlijk wel wat verder willen gaan dan enkel maar draaien.
We vragen ons af welke productie software we het best gebruiken in het begin en voor later?

We willen ook wel weten welke apparatuur we het best aankopen hiervoor.

Mvg PartyPatrols

What do you think about Begin van Producen. ??

Vote :   

OneSixty    posted on 27-05-2010 17:34
Doe eens moeite en gebruik de search zou ik zeggen.
PartyPatrols    posted on 27-05-2010 17:35
Poster: OneSixty
Doe eens moeite en gebruik de search zou ik zeggen.

Ze zeggen allemaal fruity loops , maar versta er niet veel van :p
dJORD    posted on 27-05-2010 17:40
klik?klik?klik?klik?klik?goenoeg over te vinden dus!!
ik heb nu 5 minuten aan jou besteed dus verwacht ik ook dat jij even vijf minuten zoekt voor je een topic opent!
User edit by dJORD on 27-05-2010 @ 17:42:13 (100%)
Sebasz    posted on 27-05-2010 17:42
Magix Music maker en E-jay zijn de meest professionele die je kan krijgen, google er eens naar?CoolCool
User edit by Sebasz on 27-05-2010 @ 17:42:48 (1%)
ElVrieso    posted on 27-05-2010 17:50
Poster: Sebasz
Magix Music maker en E-jay zijn de meest professionele die je kan krijgen, google er eens naar?CoolCool

Meest professioneel? xD

Volgensmij niet. Cubase, ProTools, Sonar.. dan kom je in de buurt van 'Professioneel' maar misschien kan je ook goede producties maken met die andere programma's hoor. Winking my eye
Dat is ook allemaal makkelijker als je net begint. Maar ik raad aan gelijk een goed programma te nemen.
Dit kan een hoop geld kosten.. maar er zijn natuurlijk ook altijd alternatiefjes. :$

Ikzelf werk met Fruity Loops.. alhoewel ik wel over wel gaan stappen op Cubase.

Edit: als je een mac hebt kan je natuurlijk ook logic proberen. Happy, laughing
Het maakt niet heel veel uit qua 'maken' welk programma je neemt, als je je VSTs maar goed kan laden. Het afmixen, dat wordt een ander verhaal. Winking my eye
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 27-05-2010 @ 17:52:06 (34%)
PartyPatrols    posted on 27-05-2010 17:55
Dus jij verkiest Cubase boven FL studio?
JelledMusic    posted on 27-05-2010 18:19
Hee!

ik zelf ben een tijdje geleden van Cubase naar Ableton overgestapt. Kan bijna dezelfde dingen alleen de weg er naar toe is veeeeel makkelijker. Plus, als je wilt DJ'en in combinatie met Ableton is dit zeer goed aan te raden.

Fruityloops zou ik niet aan beginnen. Natuurlijk kan je er goede dingen uit halen, (klassiek verhaal van het gereedschap en de meester) maar in Ableton gaat alles net iets makkelijk, terwijl de kwaliteit snel beter wordt.

Ik kan er niks aan doen maar moet bij FL altijd gelijk aan die verschrikkelijke Basshunter denken Happy, laughing

Good luck!
Xtremer    posted on 27-05-2010 18:20
Zelf ben ik 2 jaar terug begonnen met een illegale versie van Cubase SX3 om de basis van het programma en produceren onder de knie te krijgen. Een jaar later besloot ik over te stappen op de legale Cubase Studio 5. Mijn mening over Cubase: een absoluut top programma! Exportkwaliteit is goed en de mogelijkheden zijn ongekend. Het enige nadeel is dat CB totaal anders in elkaar zit ten opzichte van Fruityloops.

FL is een leuk programma en zeer handig voor de beginnende producers vanwege de vele tutorials die te vinden zijn op YouTube en diverse forums. Het nadeel aan FL is de exportkwaliteit.

Ben je een Mac gebruiker dan is Logic Pro zo'n beetje de standaard op productie gebied. Gebruik het zelf ook sinds een maand of 4 en ben zeer tevreden. Het lijkt erg veel op Cubase, maar zit zoals de naam zegt zeer logisch in elkaar.

Over de PC: heeft vrijwel altijd een ASIO driver nodig om latency tegen te gaan. Het grote CPU gebruik kan lijden tot nog meer latency en crashes. Wil je dus serieus aan de gang, gebruik dan alleen het muziekprogramma en geen andere zaken op de achtergrond.

Over de Mac: heeft geen last van latency (ik heb het nog nooit kunnen opmerken tenminste), is een stuk stabieler en kan wel meerdere applicaties op de achtergrond draaien.

(Correct me if i'm wrongCool)
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 27-05-2010 @ 22:34:30 (1%)
bambamstudio    posted on 27-05-2010 22:18
Latency komt niet van je OS, een goede productie komt niet uit je software zoals Logic maar uit je eigen handen, dus kunnen alle Mac fanboys zich bij feiten houden aub?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Vassilli    posted on 27-05-2010 22:19
Zo jij bent snel op je teentjes getrapt zeg! Cool
bambamstudio    posted on 27-05-2010 22:35
nee hoor, helemaal niet
Xtremer    posted on 27-05-2010 23:20
Mijn excuses voor de verwarring hierboven. Ik bedoelde niet het besturingsysteem, maar het systeem zelf. Dit heb ik ook al met Bambam besproken op MSN. Sorry voor de fout.

Mijn post was puur gericht op mijn meningen en ervaringen die ik met beide systemen heb. Dit wil dus bij lange niet zeggen dat dit bij ieder systeem zo is (logisch).
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
PartyPatrols    posted on 28-05-2010 07:28
Merci allemaal voor de Tips
Ik ga denk ik Ableton kiezen want jelledmusic zei dat dit het best te combineren valt met dj Happy, laughing
En als dit me niet bevalt, Cubase it be! :d
ElVrieso    posted on 28-05-2010 17:06
Poster: PartyPatrols
Dus jij verkiest Cubase boven FL studio?

Qua kwaliteit en 'professionaliteit' wel. En het is ook het makkelijkste om daar mee te beginnen. Maar als je lui bent kan je beter FL pakken. Winking my eye

main    posted on 28-05-2010 18:37
ik ben lui LOL and i'm loving it.

fl studio vind ik persoonlijk een heerlijk programma, logisch, makkelijk en veel opties.
zeker als je een sh*tload aan sample packs koopt/download en een paar bruikebare vst's en vsti's koopt/download.
Sebasz    posted on 28-05-2010 18:44
Poster: main
ik ben lui LOL and i'm loving it.

fl studio vind ik persoonlijk een heerlijk programma, logisch, makkelijk en veel opties.
zeker als je een sh*tload aan sample packs koopt/download en een paar bruikebare vst's en vsti's koopt/download.

Dat dus inderdaad. Goede kwaliteit nummertje maken is zeker niet onmogelijk in FL Studio Cool
ElVrieso    posted on 28-05-2010 19:11
Poster: Sebasz

Dat dus inderdaad. Goede kwaliteit nummertje maken is zeker niet onmogelijk in FL Studio Cool

Klopt, je vst's zullen echt niet een wereld van verschil zijn als je ze in Cubase laad of dat je ze in FL laad. Happy, laughing

Edit: Dat is het ook hea, in die anderre programma's gebruik je bijna alleen maar plugins en bij Fruity Loops gebruiken veel mensen samples in .wav of .mp3 formaat. Dit kan een heel stuk slechter klinken natuurlijk.
User edit by ElVrieso on 28-05-2010 @ 19:13:11 (87%)
main    posted on 28-05-2010 19:32
ligt puur aan de kwaliteit van je sample. nog een vraagje: als je je sample heeeeel erg bewerkt (wat ik meestal wel doe) word de kwaliteit van die sample dan slechter? bewerken met bijv effecten en alle sampler opties in fl
bambamstudio    posted on 28-05-2010 19:59
Als je de sample of bitrate bedoeld, nee die wordt niet lager mits je hem zelf naar een lagere bitrate brengt
main    posted on 28-05-2010 20:17
dat bedoelde ik inderdaad, dankje!
Vassilli    posted on 28-05-2010 20:55
Ableton is ook erg leuk om mee te beginnen!
FML    posted on 28-05-2010 21:42
Zou ik niet 1 2 3 doen , vrij duur programma , en als je helemaal niks er van af weet word ableton toch wat lastig.
als je het eenmaal door hebt zal je zien dat er geen on eindigheden zijn, niks is eigenlijk onmogelijk, maar een grote artiest zij 'juist de beperkingen geven mij de creativiteit' . heb eerst heel veel met FL studio gedaan. fl studio schrijf zo makkelijk weg en je kan heel snel leuk resultaat uit halen. nu gebruik ableton live met een controller.

Ableton live is ook gefocust op midi , zonder controllers is ableton niet heel functioneel.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 28-05-2010 @ 21:43:49 (8%)

This is an old Topic

No new postings for 5.573 days.
 Post CommentThat would be 185.8 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 186 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 2.544
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.896.089