Zelf ben ik 2 jaar terug begonnen met een illegale versie van Cubase SX3 om de basis van het programma en produceren onder de knie te krijgen. Een jaar later besloot ik over te stappen op de legale Cubase Studio 5. Mijn mening over Cubase: een absoluut top programma! Exportkwaliteit is goed en de mogelijkheden zijn ongekend. Het enige nadeel is dat CB totaal anders in elkaar zit ten opzichte van Fruityloops.
FL is een leuk programma en zeer handig voor de beginnende producers vanwege de vele tutorials die te vinden zijn op YouTube en diverse forums. Het nadeel aan FL is de exportkwaliteit.
Ben je een Mac gebruiker dan is Logic Pro zo'n beetje de standaard op productie gebied. Gebruik het zelf ook sinds een maand of 4 en ben zeer tevreden. Het lijkt erg veel op Cubase, maar zit zoals de naam zegt zeer logisch in elkaar.
Over de PC: heeft vrijwel altijd een ASIO driver nodig om latency tegen te gaan. Het grote CPU gebruik kan lijden tot nog meer latency en crashes. Wil je dus serieus aan de gang, gebruik dan alleen het muziekprogramma en geen andere zaken op de achtergrond.
Over de Mac: heeft geen last van latency (ik heb het nog nooit kunnen opmerken tenminste), is een stuk stabieler en kan wel meerdere applicaties op de achtergrond draaien.
(Correct me if i'm wrong

)