Zijn we nou zo dom of? (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ArCee    posted on 27-05-2010 16:27
Zijn wij deejays nou zo dom?
Zijn wij nou echt van die kuddedieren?
hebben we nou allemaal oogkleppen op?
Lopen we elkaar op te naaien?

Is iedereen nou helemaal Pioneer?ge*l geworden of worden alle (toekomstige) deejays helemaal gek gelult door anderen?
Hiet is toch werkelijk van de zotte, dat een 8 (ACHT) jaar oude mixer ,DJM 600, waar nog 400 euro voor word gevraagt, door een stel mafkezen word opgedreven qua prijs tot ver voorbij de vraagprijs? Cool
Dus ver boven de 400 euro, wat op zich al teveel is voor een 8 jaar oude mixer!!
Je zou zowat denken dat Pioneer zelf mensen in dienst heeft om de gebruikte prijzen hoog te houden?
Mocht het zo zijn dat het echt alleen deejays zijn, dan zijn ze echt helemaal van het padje hoor en hebben zwaar geestelijke hulp nodig!!
Echt te dom voor woorden, dit is elkaar echt gewoon gek maken, of weet ik veel wat, maar recht aan het apparaat doet het absoluut niet.
Zwaaaaaaaar overschat..........................Cool?

Check: http://verkopers.marktplaats.nl/6182848
User edit by ArCee on 27-05-2010 @ 16:29:17 (5%)

What do you think about Zijn we nou zo dom of? ??

Vote :   

Ilja    posted on 27-05-2010 19:22
Is ook het kunst van verkopen op marktplaats, zet de bedrag hoog, want naar goed Hollands manier gaan mensen zeer laag inzetten.
ThirTeen    posted on 27-05-2010 20:17
Vergelijk eens met de Rodec MX180 reeksen, die gaan ook nog niet voor een prietprijsje weg hoor. Kwaliteit daar betaal je gewoon voor. Ik ben zelf geen pioneer-fan maar ze zijn gewoon martkleider, daar kan je niet omheen.
En ja dat mensen er nog veel willen voor betalen dat is hun keuze. Als ik iets 2de hands koop wacht ik gewoon tot ik een degelijk iets voor de juiste prijs kan kopen. Maar mensen die er niet zoveel vanaf kennen of zich niet goed informeren laten zich welleens vangen.

Tot hier mij bijdrage Happy, laughing

Groetjes
Music makes my day.
BennoRevelli    posted on 27-05-2010 20:36
Het is natuurlijk niet alleen de eerder genoemde dingen, soms is het ook maar net wat een gek ervoor geeft.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
maarten_geurts    posted on 27-05-2010 20:46
Kwestie van vraag en aanbod icm bewezen diensten en kwaliteit.
Xtremer    posted on 27-05-2010 21:14
Poster: maarten_geurts
Kwestie van vraag en aanbod icm bewezen diensten en kwaliteit.

Wijze woorden! Waarom maak je hier in godsnaam een topic overCool
De persoon ziet vanzelf of het voldoende oplevert.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tekhead    posted on 27-05-2010 21:18
Idioten die er niks van kennen zou ik eerder zeggen, of een bende jojo's.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
LemonKick    posted on 27-05-2010 21:20
Mja soms betaal je domweg voor het naampje, easy as that.
Heb gelukkig met meerder hardware mogen werken en kwam er gewoon achter dat pioneer niet per definitie beter is dan een ander merk, maar je merkt wel dat er flink verschil zit tussen bepaalde mixers/merken... kijk maar eens domweg naar bijv. een Pioneer DJM400 en een Reloop IQ2... ik durf te wedden dat als je daar een paar objectieve mensen op loslaat de de reloop het wint. Zou je fanboys laten kijken dan wint de pio of de reloop het puur omdat de mensen die ernaar kijken gewoon op dat merk g*ilen.

ik neem nu even de reloop omdat daat vooralsnog alleen maar goeie reviews van zijn uitgekomen terwijl ik over de pio die dezelfde functies heeft ongeveer toch wat minder goed uit de bus komt lijkt het...

ga je het over wat grotere mixers praten dan zou je eens moeten kijken naar de Xone:42, Pio DJM800 en de Denon X1600/X1700
Tekhead    posted on 27-05-2010 21:26
Poster: ThirTeen
Vergelijk eens met de Rodec MX180 reeksen, die gaan ook nog niet voor een prietprijsje weg hoor. Kwaliteit daar betaal je gewoon voor. Ik ben zelf geen pioneer-fan maar ze zijn gewoon martkleider, daar kan je niet omheen.
En ja dat mensen er nog veel willen voor betalen dat is hun keuze. Als ik iets 2de hands koop wacht ik gewoon tot ik een degelijk iets voor de juiste prijs kan kopen. Maar mensen die er niet zoveel vanaf kennen of zich niet goed informeren laten zich welleens vangen.

Tot hier mij bijdrage Happy, laughing

Groetjes

idd, maar je gaat een Rodec toch niet vergelijken met een pioneer djm-600 ? Kwaliteit, rentabiliteit, bedrijfzekerheid, en restwaarde van een Rodec MX reeks staan op eenzame hoogte, dat is realiteit. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat de Pio djm-600 een slechte mixer is uiteraard.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 28-05-2010 09:27
Poster: dacuba
Echt Arcee, jij opent dit topic om gewoon op Pioneer te bashen.

Producten met een hoge waarde gaan voor een hoge prijs weg. Ga je ook klagen als een oldtimer voor 50 000 euro verkocht wordt? Nee, dat heet economie.

En dan die zin dat Pioneer er mensen voor zou hebben.. wat heef Pioneer nu in hemelsnaam te maken met de (2e hands) prijs dat iemand voor zijn toestel wil?? Zij hebben hun unit aan bedrag x verkocht, dan maakt het toch helemaal niet uit als hun eerste koper die unit na verloop van tijd aan prijs y, hoe hoog die ook mag zijn, verkoopt.

Misschien beter eens goed nadenken over wat je allemaal neerschrijft en dan een topic openen. Het is niet omdat jij geen logische verbanden kan leggen dat we 'allemaal zo dom zijn'.

?DUCUBA onzin natuurlijk.
Kijk eens op dit hele forum hoeveel mensen klagen over de prijzen, nieuw en gebruikt, over de prijzen van Pioneer? En juist ook over onterecht zij dat vinden. En dat zijn vaak mensen die kennis genoeg in huis hebben hoor.
Dat ik Pioneer wil bashen is werkelijke ongein, ik heb zelf ook Pioneer spelers staan, dat dat is zeer onlogische lijkt mij?
Je merkt alleen dat er erg veel word geklaagd over de prijzen, juist ook op dit forum over prijzen en de prijsverhoging die Pio laatst heeft doorgevoert, terwijl op de gebruikte markt WIJ, de deejays van nu de prijzen daar zelf omhoog lijken te drijven door meer als een vraagprijs te gaan bieden?
Mag ik dat op zijn minst een merkwaardige gang van zaken vinden? Klagen aan de ene kant, de prijs opstuwen aan de andere kant? Ik vraag me gewoonaf waar dat vandaan komt? Dat mag of niet? ?
Daar komt ook bij dat bij de ene helft Pioneer op een voetstuk staat, bij de andere helft juist weer niet, maar we creeeren?het toch deels?zelf?
Nogmaals, ik heb niks tegen Pioneer met cdj's thuis kan dat ook niet, maar ik ben ook niet merkeng@*l, dat ik dingen soms overschat vind, en ook niet blind ben voor andere merken.
LemonKick, dat bedoel ik dus!!
User edit by ArCee on 28-05-2010 @ 09:29:27 (2%)
Victor    posted on 28-05-2010 09:36
400 euro voor een 600 is toch niet buitensporig veel? Ik bedoel, ik hoef hem niet, maar voor een beginner is het zeker geen onaardig apparaat. En dan kan hij wel 8 jaar oud zijn, maar als het ding verder goed is valt er nog prima mee te werken.
Sjoewe    posted on 28-05-2010 09:55
Ik snap het probleem niet, de truc is zo oud als het verkopen zelf. Bij veel interesse neem je een lage vraagprijs als uitgangspunt en laat je mensen tegen elkaar opbieden.?

Dat is niet het probleem van Pioneer. Dat is marktwerking.
Tja dat er dan mensen zijn die doorblijven bieden omdat ze graag iets willen hebben, dat is ook niet meer en minder dan menselijke aard. Niks meer niks minder. Sommige producten zijn waardevaster dan andere. Een DJM-600 is misschien niet de beste mixer meer en heeft zeker z'n beperkingen vergeleken met de dingen die je tegenwoordig kan kopen, maar dat neemt niet weg dat een DJM-600 wel gewoon een stukje kwaliteit is verder. Die dingen zijn amper stuk te krijgen en zodoende behouden ze een deel van de aankoop waarde een stuk beter.?

Kijk ook maar naar de Datec XTC, die kosten vaak ook nog 300+ euro, zelfs al zijn ze 8 jaar oud.
Ilja    posted on 28-05-2010 11:37
@ArCee

Pioneer hoeft bij lange na niet duur te zijn op veiling sites. ?

Heb eergisteren op ebay italie een veiling voor CDJ 400 voor 352 euro gewonnen ( + 10 euro verzenden ) is nu onderweg naar mij.?

En gisteren een CDJ 800 MK2 voor 380 weten binnen te halen. ??Dus het hoeft lang niet duur te zijn. ?Cool

En ja PIO is duur, maar ja die is ook zeer gewild omdat kwa spelers PIO gewoon de beste is ( kwa mixers zijn de meningen verschillend ).?

User edit by Ilja on 28-05-2010 @ 11:37:50 (2%)
Flaged
Yorick    posted on 28-05-2010 11:55
Kwa spelers ookWinking my eye
Heb liever een denon die eerlijk is dat een cd niet goed is dan een Pioneer die halverwege een tack stoptWinking my eye
ArCee    posted on 28-05-2010 12:33
Yorick, zo is dat met elk merk en ding, beter een VW Golf die door rijd, als een Rolls Royce die er elke keer mee nokt.
Dat het marktwerking is, is op zich ook wel te begrijpen, maar is het terrecht?
Daar ben ik (nog) niet over uit..........maar het zal wel een nooit eindigende discussie worden vrees ik?
dJORD    posted on 28-05-2010 15:49
Poster: Yorick
Kwa spelers ookWinking my eye
Heb liever een denon die eerlijk is dat een cd niet goed is dan een Pioneer die halverwege een tack stoptWinking my eye

compleet gelijk, iedereen was ook super blij met de komst van de cdj-900/cdj-2000 terwijl de denon dn-s3700 al lang midi/usb/harddisk mogelijkheden had voor een fractie van de prijs, ook verslaat de denon dn-s1200 de cdj 400 op gebied van usb wat niet aan de prijs te zien is!!
Victor    posted on 28-05-2010 16:16
Poster: Sjoewe
neemt niet weg dat een DJM-600 wel gewoon een stukje kwaliteit is verder. Die dingen zijn amper stuk te krijgen

Hmmm... dan had ik vroeger zeker pech met een DJM-600 waarvan de faders erg snel begonnen te kraken. Wat dat betreft deed het ding niet onder voor een Behringer mixertje (en die kosten dan maar een fractie van wat de 600 kostte).

Qua opbouw en betrouwbaarheid is de DJM-600 helemaal niks bijzonders. Echt geen solide bak voor on-the-road. En zeker niet voor die prijs.
Ilja    posted on 28-05-2010 16:20
@dJORD

Hier haak ik toch echt even op in. CDJ 400 is op alle fronten beter en mooier dan DN-S1200. En dan bedoel ik echt alles.
qntr0l    posted on 28-05-2010 16:23
En dan moet k daar toch maar even op inhaken.

De CDJ-400 wint het voor mij persoonlijk op veel vlakken (looks, feel, knoppen, jog), maar de DN-S1200 wint het toch wel op USB-functionaliteit (sneller) en midi-gebied. Voor mij is dit minder belangrijk, maar toch.
dJORD    posted on 28-05-2010 16:36
Poster: Ilja
@dJORD

Hier haak ik toch echt even op in. CDJ 400 is op alle fronten beter en mooier dan DN-S1200. En dan bedoel ik echt alles.

noem er is een paar!!

- jog wint pioneer
- soft vs. hard buttons is een meening
- grote kan een voor en nadeel zijn
- usb van denon wint van pio
- welke effecten je beter vind is een mening
- kwaliteit valt over te twisten maar ik kies zeker voor denon!
- prijs wint de denon met vlag en wimpel!!
Sandr    posted on 28-05-2010 16:41
@dJORD

Onderbouwing?

dmv:
Argumenten, feiten?
Play that funky music white boy....
Ilja    posted on 28-05-2010 16:45
-Looping is veel beter dan op Denon.?
-Effecten dat op de CDJ 400 klinken veel fijner en zijn veel fijner te bedienen.?
-Jog vele malen beter. ?
-Veel sneller CD lader
-USB ondersteuning is heel goed ( laad snel en schakelen tussen de 2 is makkelijker ).
-Bouwkwaliteid is gewoon zo veel beter dan op de Denon.
-Snel CUE punten saven en laden ( bij denon gaat het moeilijker ).?
-Beat counter van Pioneer is de beste, van denon blijft maar heen en weer jumpen.
dJORD    posted on 28-05-2010 17:12
-Looping is veel beter dan op Denon.?
-Effecten dat op de CDJ 400 klinken veel fijner en zijn veel fijner te bedienen.?
-Jog vele malen beter. ?
-Veel sneller CD lader
-USB ondersteuning is heel goed ( laad snel en schakelen tussen de 2 is makkelijker ).
-Bouwkwaliteid is gewoon zo veel beter dan op de Denon.
-Snel CUE punten saven en laden ( bij denon gaat het moeilijker ).?
-Beat counter van Pioneer is de beste, van denon blijft maar heen en weer jumpen.

om jou argumenten even samen te vatten, je ziet door de bomen het bos niet meer!!
speciaal voor jou ook de betekenis: door al de details de hoofdzaak, het overzicht niet zien
ArCee    posted on 28-05-2010 18:04
Poster: Victor

Hmmm... dan had ik vroeger zeker pech met een DJM-600 waarvan de faders erg snel begonnen te kraken. Wat dat betreft deed het ding niet onder voor een Behringer mixertje (en die kosten dan maar een fractie van wat de 600 kostte).

Qua opbouw en betrouwbaarheid is de DJM-600 helemaal niks bijzonders. Echt geen solide bak voor on-the-road. En zeker niet voor die prijs.

Nou Victor, ik heb gasten bezig gezien met mengpanelen en cd spelers, daar is volgens mij helemaal niets tegen bestand, zelfs niet als t ding van panserstaal of wat dan ookgemaakt is, want je hebt er lieden tussen zitten, om te janken en maar klagen, het gaat zo stuk?
Ja stuk dom ongeluk, gebruik het dan ook normaal waar het voor bestemd is en loop niet aan de farders te rukken alsof je aan trainen ben met een zootje van die trekveren Cool
Dolivieira    posted on 28-05-2010 18:09
Poster: dJORD

compleet gelijk, iedereen was ook super blij met de komst van de cdj-900/cdj-2000 terwijl de denon dn-s3700 al lang midi/usb/harddisk mogelijkheden had voor een fractie van de prijs, ook verslaat de denon dn-s1200 de cdj 400 op gebied van usb wat niet aan de prijs te zien is!!

Onzin dJORD. Niet om de discussie Pioneer vs Denon aan te wakkeren. Maar toen de dns3700 uit kwam koste hij ook over de 1000euros. Naar Pioneer is gewoon veel meer vraag dan naar Denon. Daarom blijf de prijs ook zo hoog, ook 2 hands.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ilja    posted on 28-05-2010 18:34
En om even bij te zetten, Denon DN-S3700 ziet er enorm cheap uit ( veel te veel kleuren, en knopjes ), en Pioneer's CDJ 400, 800, 900, 1000, 2000 zien er allemaal tot in de puntjes pro uit en stralen gewoon uit ?dat ze voor het echte werk gemaakt zijn, dan kan ik helaas van geen enkele denon table top zeggen. ?

Kwa 19 inch apparatuur is Denon wel super goed, en ook kwa mixers, maar hun table tops hebben een speelgoed uitstraling.

110 Users online: 51 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 46.601
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.953.893