software controle op een feestje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JustDuno    posted on 26-05-2010 21:22
Ik vroeg mij af het kan gebeuren dat er iemand op een feestje je software komt controleren (bv: traktor of ableton)

Is voor mij nu wel geen probleem want alles is legaal, maar ik ken verschillende mensen die illegale software hebben op hun laptop...

What do you think about software controle op een feestje ??

Vote :   

TH3llC    posted on 26-05-2010 21:58
sabam..
weet niet zeker of ze software controleren
Mathiz    posted on 26-05-2010 22:11
nope meestal heel beveiligde programma's hebben wel systemen om dat 'online' te checken maar ik heb geen weet van mensen die programma's komen checken op legaliteit......Muziek daarentegen...
JustDuno    posted on 26-05-2010 22:32
sabam is enkel voor muziek dacht ik. Ik heb persoonlijk ook nog nooit iets gehoord over softwarecontroles
eekaat    posted on 26-05-2010 23:14
Als er op software wordt gecontroleerd denk ik dat er gewoon genoteerd wordt welke software er gebruikt wordt en dan krijg je later een uitnodiging om je factuur daarvan voor te leggen.

Hoe werkt het eigenlijk met muziekfiles?

Neem nu dat je 10 000 files hebt op je pc. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze van elke file het aankoopbewijs van beatport ofzo verwachten?

Of nemen ze gewoon heel je boeltje mee op het einde van de avond ter controle??

En wat als je je muziek ript naar je harde schijf (= 1 kopie)? Is dit dan ook illegaal?
Dolivieira    posted on 26-05-2010 23:22
Poster: eekaat
Als er op software wordt gecontroleerd denk ik dat er gewoon genoteerd wordt welke software er gebruikt wordt en dan krijg je later een uitnodiging om je factuur daarvan voor te leggen.

Hoe werkt het eigenlijk met muziekfiles?

Neem nu dat je 10 000 files hebt op je pc. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze van elke file het aankoopbewijs van beatport ofzo verwachten?

Of nemen ze gewoon heel je boeltje mee op het einde van de avond ter controle??

En wat als je je muziek ript naar je harde schijf (= 1 kopie)? Is dit dan ook illegaal?

Alee. Zijn al heel heel heel veel topics, Gertje. Over het muziek gebeuren dan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-05-2010 @ 23:23:12 (1%)
TH3llC    posted on 27-05-2010 04:17
ik heb geen probleem met illegale programma's en muziek
mijn computer staat er vol van
maar ik vind wel als je op feestjes draait en je verdiend er geld mee, dat je alles legaal(betaald dus) moet houden..

ik denk dat sabam alleen de liedjes controleert die je gedraaid hebt dus niet de 10000 liedjes op de harde schijf
(correct me if i'm wrong)

als je controle hebt en je hebt alle muziek op je harde schijf (gekochte geripte cd's)
kan het wel zijn dat ze moeilijk doen ofzo maar als je nadien kan bewijzen dat de muziek wel degelijk gekocht is zal het volgens mij geen probleem zijn
JustDuno    posted on 27-05-2010 10:06
Er zijn ongelooflijk veel theorieen over sabam, zoveel dat ik zelf niet meer weet wat er waar is Cool
Had alleen nog nooit iets gehoord over software. Zo'n controles zullen wel heel zeldzaam zijn of zelf niet gebeuren, want als je intikt in google vind je er niets over, terwijl als je iets intikt over illegale muziek vind je al snel meerdere pagina's

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

403 Users online: 326 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 146.729
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.665.644