Poster: qntr0l
Met de 32 bit versie kan je maximaal van 3gb werkgeheugen gebruik maken, de overige gb's die je zou hebben (in dit geval 1) wordt da niet gebruikt.
Met de 64 bit versie kan je tot 16gb geheugen aanspreken. Dat is dus meer dan genoeg voor nu, en ook voor in de toekomst wanneer je eventueel 4gb bij wil prikken.
Dat is niet helemaal waar qntr0l... sinds vista kan de 32 bit versie? 4 Gb aan RAM aan... het Limiet bij 3 GB is alleen bij XP en lager.
Poster: durko
@ Helixon: bedankt voor je advies, daar heb ik wat aan. Ik wist helemaal niet dat 7 zo in elkaar zat. Je hebt nogal wat kennis van windows 7, welke hoeveelheid ram geheugen zou je mij aanraden, met daarbij welke editie? De 32bit of de 64bit? En wat zijn de voordelen daarvan?
Het is wat qntr0l zegt
Bij windows 7 kun je bij de 32 bit
4 GB aan RAM installeren... (waarom ik draai nu een Laptop met 4Gb dus ik heb ervaring...
En bij de 64 Bit kun je eigenlijk 'eigenlijk' zo veel RAM installeren als je wilt. dit hangt van je moederbord af. en het aantal RAM dat beschikbaar is.. ik daar je aan om niet hoger dan 6 Gb te gaan, want dat meer wordt toch niet gebruikt
Ik raad je dus ook aan om voor 64 Bit te gaan, want dan heb je niet alleen meer prestaties, maar je hebt ook meer mogelijk heden qua software
dus als je nog vragen mocht hebben hoor ik het graag.
succes