Een DAW station bouwen/kopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

durko    posted on 25-05-2010 11:50
Hoi allemaal,

ik ben nog redelijk nieuw in het producing gebeuren. Ik ben er sinds kort mee begonnen. Nu heb ik een nieuwe soundcard enz. gekocht, maar ben ik er achter gekomen dat mijn laptop voor school te langzaam is. Nu heb ik rondgezocht naar een pc. Je hebt dus DAW workstations, zelfbouw enz.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen. Ik kwam meerdere websites tegen, onder andere die van eye4, van welke goede reviews in de interface stonden.

Mijn vraag is dus eigenlijk wat voor systeem zou ik moeten kopen? Is het daarnaast verstandig om er zelf 1 te bouwen of om een compleet systeem te kopen zoals bijvoorbeeld eye4?

What do you think about Een DAW station bouwen/kopen ??

Vote :   

Helixon    posted on 25-05-2010 13:33
Hallo Durko,

Ik heb even gekeken naar dat eye4 systeem. en ik vind het een veel te duur systeem...
je kunt je eigen systeem maken... qua OS ben ik daar niet zo bekend in... maar ik wil je het volgende aanraden.

(ik pak middelmatige prijzen van Tweakers.net)

Systeem Audio PC

Behuizing: Antec Performance One Mini P180 Zwart (? 76,95)
Moederbord: Gigabyte GA-H55-UD3H (? 98,-)
Processor: Intel Core i5 750 @ 2.66 Ghz (? 175,25)
Harde schijf 1*:Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS?? *
Harde schijf 2**:Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI, 1TB (? 63,24)? **
Geheugen:OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK (? 95,70)
Video kaart: Geen***
Optische hardware: Samsung SH-S223F DVD burner (? 12,47 x2****)
Geluids kaart: ESI Maya 44 PCI audio interface (? 99,95)
Netwerk benodigdheden (Conceptronic C300Ri 802.11 N+ Wifi Card)(? 20,28)

---------------------
Totaal excl. wifi kaart:? 632,03
Totaal incl. wifi kaart: ? 654,31

* Harde schijf 1 is voor je OS
** Harde schijf 2 is voor je data, want mocht je OS crashen dan is je data iig veilig