Laatst had ik een nieuwe mixer gekocht, de ander werd overbodig, ik ging mij erop vervelen en de sound was niet echt leuk te noemen (Reloop Access 2, niet de
usb). Toen ik maar ging rondkijken kwam ik voor mijn budget uit op de Reloop RMX-30 BPM Blackfire 3 kanaals mixer.
Uitpakken
Toen ik het pakketje op dinsdagmiddag zag staan, was dat ik een veel te grote doos, met een 40 cm laag airbags tegen kwam en helemaal onbeschadigde doos! Het eerste was mij opviel dat de mixer vrij lang was in de tegenstelling tot andere mixers die ik heb gezien. Een ander detail was dat de mat zwarte lak in het echt veel mooier is dan op een foto.
Gebruikersvriendelijkheid
Toen ik zoals gewoonlijk eerst de handleiding door nam voordat ik ergens aan begon kwam ik gelijk tegen dat de handleiding vooral erg kort door de bocht was. Maar na ongeveer een kwartiertje spelen had ik hem gelijk door. De mixer heeft 3 kanaal uitgangen (phono/line op channel 2+3 en een phono/line + mic/line).
Praktijk
Toen ik er een tijdje mee speelde, kwam ik erachter dat de BPM counters heel goed werken met Hardstyle muziek. Ze geven
altijd de juiste BPM aan, maar bij Hardcore weer niet echt. Ik draai dan sindskort wel meer Hardstyle dus dat komt wel weer goed uit

.
Faders
De faders lopen zeer soepel en doen hun werk.
Knopjes
De rubberen knopjes gaan lekker soepel en voelen zeer stevig aan.
Killswitches
De killswitches killen helemaal en toveren dus ook de hele bass weg of de hele mid of de high en als je alle 3 de killswitch knoppen omhaalt hoor je niks meer.
Geluid
Het geluid is uitstekend voor een mixer in het lagere prijssegment. De mixer geeft goed en zuiver geluid en vervormt het niet als je de master volluit draait of andere volume verhogende knoppen.
Bpm counters
De BPM counters kloppen bijna altijd. Enkel met snelle stijlen (hardcore, terror ect.) kan er soms een foutje in springen. Wat soms irritant kan zijn is dat de counters uit gaan in een refrein/break. De counters berekenen dan wel erg snel wat de BPM is.
Potmeters
De potmeters zijn erg duidelijk, ook in het donker doen ze perfect hun werk zoals ze het moeten doen.
Overzichtelijkheid
De mixer is erg overzichtelijk en het heeft geen onnodige functies die je toch niet gebruikt. Ik zelf gebruik geen effecten anders had ik wel een RMX-40 DSP gehaald voor een vermogen meer.
Eindconclusie
De mixer is een goede mixer in het lagere prijssegment. De beginners/gevorderden zullen zich gauw thuis voelen op de mixer. Het nadeel is dan wel dat er geen effecten op zitten, maar daar kies je dan helemaal zelf voor.
De mixer is perfect voor mensen met een laag budget en die toch een kwalitatief goed product willen.
Als er op of aanmerkingen zijn, stuur mij maar een pm

.