Reloop RMX-30 BPM
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheOutTaker    posted on 21-05-2010 23:23
Laatst had ik een nieuwe mixer gekocht, de ander werd overbodig, ik ging mij erop vervelen en de sound was niet echt leuk te noemen (Reloop Access 2, niet de usb). Toen ik maar ging rondkijken kwam ik voor mijn budget uit op de Reloop RMX-30 BPM Blackfire 3 kanaals mixer.

Uitpakken

Toen ik het pakketje op dinsdagmiddag zag staan, was dat ik een veel te grote doos, met een 40 cm laag airbags tegen kwam en helemaal onbeschadigde doos! Het eerste was mij opviel dat de mixer vrij lang was in de tegenstelling tot andere mixers die ik heb gezien. Een ander detail was dat de mat zwarte lak in het echt veel mooier is dan op een foto.

Gebruikersvriendelijkheid

Toen ik zoals gewoonlijk eerst de handleiding door nam voordat ik ergens aan begon kwam ik gelijk tegen dat de handleiding vooral erg kort door de bocht was. Maar na ongeveer een kwartiertje spelen had ik hem gelijk door. De mixer heeft 3 kanaal uitgangen (phono/line op channel 2+3 en een phono/line + mic/line).

Praktijk

Toen ik er een tijdje mee speelde, kwam ik erachter dat de BPM counters heel goed werken met Hardstyle muziek. Ze geven altijd de juiste BPM aan, maar bij Hardcore weer niet echt. Ik draai dan sindskort wel meer Hardstyle dus dat komt wel weer goed uit Happy, laughing.

Faders

De faders lopen zeer soepel en doen hun werk.

Knopjes

De rubberen knopjes gaan lekker soepel en voelen zeer stevig aan.

Killswitches

De killswitches killen helemaal en toveren dus ook de hele bass weg of de hele mid of de high en als je alle 3 de killswitch knoppen omhaalt hoor je niks meer.

Geluid

Het geluid is uitstekend voor een mixer in het lagere prijssegment. De mixer geeft goed en zuiver geluid en vervormt het niet als je de master volluit draait of andere volume verhogende knoppen.

Bpm counters

De BPM counters kloppen bijna altijd. Enkel met snelle stijlen (hardcore, terror ect.) kan er soms een foutje in springen. Wat soms irritant kan zijn is dat de counters uit gaan in een refrein/break. De counters berekenen dan wel erg snel wat de BPM is.

Potmeters

De potmeters zijn erg duidelijk, ook in het donker doen ze perfect hun werk zoals ze het moeten doen.

Overzichtelijkheid

De mixer is erg overzichtelijk en het heeft geen onnodige functies die je toch niet gebruikt. Ik zelf gebruik geen effecten anders had ik wel een RMX-40 DSP gehaald voor een vermogen meer.

Eindconclusie

De mixer is een goede mixer in het lagere prijssegment. De beginners/gevorderden zullen zich gauw thuis voelen op de mixer. Het nadeel is dan wel dat er geen effecten op zitten, maar daar kies je dan helemaal zelf voor.

De mixer is perfect voor mensen met een laag budget en die toch een kwalitatief goed product willen.

Als er op of aanmerkingen zijn, stuur mij maar een pm Happy, laughing.

What do you think about Reloop RMX-30 BPM ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 21-05-2010 23:27
Goeie review!
TheOutTaker    posted on 21-05-2010 23:32
Bedankt Happy, laughing
Winston    posted on 21-05-2010 23:36
Mooi werk.
Tic Toc
Ilja    posted on 21-05-2010 23:44
Heb een vraagje ( gewoon ter interesse en niet om zelf te kopen, zeg hem maar even bij voordat half DJR over mij heen valt?Cool ). ?

Er zijn 3 kanalen, maar slechts 2 killswitches, ?kun je ze routen of zoiets ( Zodat je jou kanaal naar keuze kan killen ) ?
User edit by Ilja on 21-05-2010 @ 23:45:01 (1%)
Flaged
TheOutTaker    posted on 21-05-2010 23:50
Ik heb dat nog niet echt uitgevonden, ik zal het morgen is uitproberen en me cd speler op een ander channel te zetten. Je krijgt nog een pm als ik het onthoud Happy, laughing.
Helixon    posted on 21-05-2010 23:53
Poster: Ilja
Heb een vraagje ( gewoon ter interesse en niet om zelf te kopen, zeg hem maar even bij voordat half DJR over mij heen valt?Cool ). ?

Er zijn 3 kanalen, maar slechts 2 killswitches, ?kun je ze routen of zoiets ( Zodat je jou kanaal naar keuze kan killen ) ?

nee Ilja deze werken via de potmeters waarmee je het kanaal van je crossfader mee slecteerd,

voorbeeld:

( ' ) <----- Potmeter 1 voor kant A van crossfader

( , ) <----- Potmeter 2 voor kant B van crossfader

als je ( ' ) op kanaal 2 zet en ( , ) op kanaal 3 dan kunnen kanaal 2 en 3 'gekilled' worden, maar kanaal 1 niet.

snap je het nu?

Greetzz
User edit by Helixon on 21-05-2010 @ 23:57:57 (2%)
Ilja    posted on 21-05-2010 23:56
ja ik vat hem.?Cool
Helixon    posted on 21-05-2010 23:57
ja ik vat hem.?Cool

ok
TheOutTaker    posted on 23-05-2010 16:30
De killswitches werken niet op het 1e kanaal, maar je kan ook gewoon de bass killen door de low helemaal weg te draaien op kanaal 1.
ElVrieso    posted on 23-05-2010 21:01
Leuke review! Happy, laughing

Rarara, welke winkel heb je hem besteld xD
ivm die grote doos. :P
Bruno de Vries - @djelvrieso
TheOutTaker    posted on 30-05-2010 22:23
Ja ik heb dus vandaag ook bij diezelfde winkel me technics rp-dh1200 gehaald, ik denk dat ik daar ook wel een review over ga schrijven :P.
EleMentcp    posted on 31-05-2010 10:33
naar die review ben ik wel nieuwschierig aangezien ik die hp ook wil kopen
Ilja    posted on 31-05-2010 10:56
Dat technics nog steeds producten maakt, vind ik al knap.
qntr0l    posted on 31-05-2010 11:00
Dat technics nog steeds producten maakt, vind ik al knap.

En vertel dan ook maar eens even waarom?
Ilja    posted on 31-05-2010 11:15
Omdat vinyl era zo goed als over is en zij maken geen CD spelers meer of mixers.

Het is volgens mij niet meer rendabel om alleen draaitafels en headphones te ?maken.

( panasonic is al van plan de stekker uit te trekken )
FML    posted on 31-05-2010 12:49
Ilja onzin alarm !!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
TheOutTaker    posted on 31-05-2010 22:45
Geen geruzieSmile
yunus    posted on 16-07-2010 23:56
ik heb deze mixer ook maar ik vraag me af of iemand hier ervaring meer heeft t.o.v Scratchen (voornamelijk scratches met snelle motions zoals crabs twittles enz)
ThijsG    posted on 18-07-2010 09:03
Poster: Helixon

nee Ilja deze werken via de potmeters waarmee je het kanaal van je crossfader mee slecteerd,

voorbeeld:

( ' ) <----- Potmeter 1 voor kant A van crossfader

( , ) <----- Potmeter 2 voor kant B van crossfader

als je ( ' ) op kanaal 2 zet en ( , ) op kanaal 3 dan kunnen kanaal 2 en 3 'gekilled' worden, maar kanaal 1 niet.

snap je het nu?

Greetzz

hmm, bij mijn RMX30 is dat niet in te stellen. De crossfader en de switches staan standaard op kanaal 2 en 3
AdenFarleigh    posted on 08-08-2010 15:12
De potmeters werken ook goed in het donker?Cool?DUH?!Cool?Draaiknopjes zijn bij mijn weten niet afhankelijk van de hoeveelheid licht in een ruimte.. lol
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 5.390 days.
 Post CommentThat would be 179.7 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

159 Users online: 19 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 47.182
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.933