Wie is jou favoriete Nederlandse DJ/Producer? (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

t-age    posted on 18-05-2010 23:05
Hallo allemaal,

Ik wou wel eens weten wat jullie favoriete Nederlandse DJ/Producer is omdat er dit nogal veel verschilt ook door draaistijlen etc.
Mijn favoriete dj op het moment is?zonder twijfel Alvaro, alhoewel ik het chuckie ook erg goed vind doen.
Ik vind het geweldig hoe hij zijn publiek inpakt tijdens het draaien en precies weet wat ie moet draaien.
Ook vind ik dat hij de laatste tijd goede platen heeft zoals:
I took the night, Break up to make up enz...

Dus...
- Laat weten wie je favoriete Nederlandse DJ is.
- Beargumenteer dit met wat je goed vind wat hij doet of draaistijl etc..
- Plaats eventueel een fototje zoals hierboven.
- En wat ook mischien leuk is, is om te zeggen of je al veel tracks van hem live hebt gedraaid.

Greetz..
User edit by t-age on 24-07-2010 @ 09:09:26 (8%)

What do you think about Wie is jou favoriete Nederlandse DJ/Producer? ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 20-05-2010 17:13
Poster: Estacy

ehhh. die is niet nederlands Winking my eye

serieuz... dat wist ik dus echt niet, dacht altijd dat die kerel nederlands was aangezien ik hem twee jaar geleden ofzo in een intervieuw bij dancedepartment gewoon nederlands hoorde praten...
Sebasz    posted on 20-05-2010 17:16
Wat vreemd dat niemand Nicky Romero verder heeft genoemd?Cool ik denk dat hij echt in een lift omhoog zit en alleen maar bekender wordt
D-wan    posted on 20-05-2010 17:21
Zonder enige twijfel, Remy (Unger).
Al jarenlang aan de top, een brede smaak die ik erg kan waarderen en in tegenstelling tot veel van zijn collega's is hij ondanks zijn sterrenstatus nog altijd een down-to-earth / nuchtere gozer gebleven.
Cool
Boyd    posted on 20-05-2010 17:24
Ik kan me niet tot 1 beperken. Maar ik vind Laidback Luke top, evenals Roog.
Estacy    posted on 20-05-2010 18:07
Poster: Lucalicious

serieuz... dat wist ik dus echt niet, dacht altijd dat die kerel nederlands was aangezien ik hem twee jaar geleden ofzo in een intervieuw bij dancedepartment gewoon nederlands hoorde praten...

hij komt uit Canada, en heeft volgens mij Duitse familie... vandaar ook maus.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Miba    posted on 20-05-2010 18:19
Mathiz    posted on 20-05-2010 19:00
Poster: Jorrit
Ik ben bijna op het niveau dat ik me ga schamen voor Nederlandse DJ's. Wat een hoop koektrommelhouse komt hier de laatste tijd vandaan zeg.
DJ's die ik de laatste tijd erg waardeer:
- Laidback Luke (technisch de beste DJ die ik gezien heb, opbouw van z'n sets is fenomenaal en als je met je idioot drukke leven ook nog tijd heb wat talentjes te supporten en feedback te geven ben je echt een held als je het mij vraagt)
- Chocolate Puma (producties van de bovenste plank, elke keer opnieuw, Nederlands' enige serieuze leden van de Defected familie)
- Erick E (om z'n relaxte houding en z'n entertainend vermogen, deze man heeft een berg ervaring waar je misselijk van wordt)
- Lucien Foort (trekt zich geen reet aan van de meute, en doet z'n eigen ding op een hele toffe manier)
- Kraak & Smaak (zowel live als de DJ-sets zijn geweldig, muzikaal super origineel, herkenbaar zonder kazigheid)
- Shagspeare (eclectic gemixt zoals het hoort, iets wat niet veel DJ's kunnen)
- Benny Rodrigues (leuke kerel met smaak en techniek)

Elke avond met Chuckie trekt ruk publiek. Popie-jopie's, kijk-mij-nou'ers, zonnebril-binnen-dragers, bliepjeshouse-fanaten en petjesurban-liefhebbers. Niet mijn ding.?

amen
main    posted on 20-05-2010 19:18
Poster: Jorrit
Ik ben bijna op het niveau dat ik me ga schamen voor Nederlandse DJ's. Wat een hoop koektrommelhouse komt hier de laatste tijd vandaan zeg.
DJ's die ik de laatste tijd erg waardeer:
- Laidback Luke (technisch de beste DJ die ik gezien heb, opbouw van z'n sets is fenomenaal en als je met je idioot drukke leven ook nog tijd heb wat talentjes te supporten en feedback te geven ben je echt een held als je het mij vraagt)
- Chocolate Puma (producties van de bovenste plank, elke keer opnieuw, Nederlands' enige serieuze leden van de Defected familie)
- Erick E (om z'n relaxte houding en z'n entertainend vermogen, deze man heeft een berg ervaring waar je misselijk van wordt)
- Lucien Foort (trekt zich geen reet aan van de meute, en doet z'n eigen ding op een hele toffe manier)
- Kraak & Smaak (zowel live als de DJ-sets zijn geweldig, muzikaal super origineel, herkenbaar zonder kazigheid)
- Shagspeare (eclectic gemixt zoals het hoort, iets wat niet veel DJ's kunnen)
- Benny Rodrigues (leuke kerel met smaak en techniek)

Elke avond met Chuckie trekt ruk publiek. Popie-jopie's, kijk-mij-nou'ers, zonnebril-binnen-dragers, bliepjeshouse-fanaten en petjesurban-liefhebbers. Niet mijn ding.?

Cool
+83540345017305498362405610347851386542938465923874650172368587

vandaag weer wat oude erick e en roog tracks geluisterd, van een paar jaar geleden, toen house nog house was..
CoenBaas5300    posted on 20-05-2010 19:26
Ja wat denk je van meester plaat: Roog - Beautiful
Rusafli    posted on 20-05-2010 21:28
Tja, DJ Jean aan mijn kant ! Leeftijds genoot ! Hoe ouder hoe gekker. Ook qua gedrag !
Lucalicious    posted on 20-05-2010 21:35
Poster: main

Cool
+83540345017305498362405610347851386542938465923874650172368587

vandaag weer wat oude erick e en roog tracks geluisterd, van een paar jaar geleden, toen house nog house was..

ben ik het niet helemaal mee eens, tegenwoordig is de house gewoon anders, smaak en muziek veranderen nou eenmaal. het is natuurlijk wel zo dat het tegewoordig allemaal wel erg makkelijk gedaan wordt. maar dit is alleen de bleepjes house. er is ook nog gewoon goede house hoor!?
Snoey    posted on 20-05-2010 21:41
Zonder twijfel Afrojack!
www.soundcloud.com/ten-hooven
djjw    posted on 20-05-2010 23:19
Poster: Snoey
Zonder twijfel Afrojack!

+1 ??Cool
ArCee    posted on 21-05-2010 07:38
Ferry Corsten: Omdat hij vaak word opgenoemd in het bekende rijtje (Armin, Tiesto) maar van deze 3 is hij de enige die nog behoorlijk zij eigen gang gaat en onvoorspelbaar kan zijn in zijn producties en laat zich niet alleen maar puur door het geld lijden.

Misja Helsloot: Een geweldige Nederlandse producer / deejay die voor mijn gevoel nooit de echte waardering heeft gehad die hij verdient terwijl hij toch al jaren internationaal goed bezig en bekend is. Verder is Misja in de persoonlijke omgang een zeer sympathieke gozer.

Vast Vision: Omdat deze mensen nu na jaren echt van keihard werken eindelijk beginnen aan te slaan met hun producties.

Ernesto & Bastian: Omdat zij, ondanks vele succes niog steeds heel gewoon zijn gebleven.

Ram: Omdat deze, na zijn scheiding met Bas helemaal los lijkt te komen in zijn producties.?Ramsterdam is een wereldwijde trance (club) hit opgepakt door bijna alle toonaangevende namen.

Estiva: Omdat deze verantwoordelijk is voor waanzinnige deejay sets, en evenzovele ontzettend goede releases en remixes, maar desondanks niet de bekendheid genieten die zij verdienen. ?
MaD    posted on 21-05-2010 10:02
SLuit me bij ArCee aan met Estiva: Ontzettend goede releases en daarnaast ook goede DJ sets, iets waar ik toch wel veel (ook bekende) Trance producers betrap op alleen maar 'Plaatjesdraaien' in plaats van een goede mix weggeven kan Estiva Produceren ?n draaien Happy, laughing
noadja.com /// aboveall.nl
t-age    posted on 04-06-2010 23:32
En wie ziet zijn favoriete dj ook vaak live?
MaximDJ    posted on 05-06-2010 09:41
Party Sensations. Excellence in entertainment.
tom-j    posted on 05-06-2010 15:56
Sander Kleinenberg,?sinds ik die man live heb gezien ben ik helemaal fan!
Fedde Le grand, Funkerman en de alterego's van beide heren vind ik ook helden.
don diablo is ook erg gaaf manier waarop hij rock, dubstep, disco ne nog een hele hoop andere stijlen combineert is ?echt heel apart!
Helixon    posted on 05-06-2010 16:47
Chuckie, man wat maakt die lekkere mixes...
DJ_OB    posted on 14-06-2010 21:23
Dj Chuckie

Ziek zoals die bezig is op bijv Dirty Dutch Happy, laughing
neutje    posted on 14-06-2010 22:36
Roog
Erick E
en samen als Housequake zijn ze helemaal super
Decepticon    posted on 14-06-2010 23:08
Ik ga qua producties toch voor Afrojack en zeker Koen Groeneveld (die laatste is echt briljant vind ik!), qua deejay-sets heb ik nog (helaas) niet zoveel mensen gezien. Wel Erick-E een keer...fack wat was dat vet! Er was op dat feest geen hond, maar die gozer draaide superstrak en ging ook echt helemaal uit zijn dak! Binnenkort ook nog draaien op een feest waar hij ook draait! WOEHOE!

Edit: even op de discussie over bleepjeshouse etc. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje oldskool bent (ben 34) en toen ik een half jaar geleden weer begon met mixen was het ook echt mn idee om veel oudere tracks te mixen met een paar plaatjes van nu. Maar ik moet toch zeggen dat er wel hele vette shizzle wordt gemaakt tegenwoordig! Wij noemen het piemelhouse, maar het klinkt toch best lekker hoor! Wissel het wat af met wat andere stijlen en je hebt een gezellige avond met enthousiast publiek. Dus laat de mensen maar lekker doorgaan met wat ze nu maken!
User edit by Decepticon on 14-06-2010 @ 23:10:13 (27%)
Renzis    posted on 14-06-2010 23:24
@Jorrit heeft roog je nog niet voldoende overtuigd zaterdag?

Anywhow mijn lijstje:
1: Roog: Heldt, koning en gewoon de beste house-dj die Nederland heeft
2: Fedde le Grand: dikke sets, goede producties, en erg goed met het publiek
3: Chocolate Puma: Altijd lachen, altijd dikke sets, kunnen we trots op zijn.

Verder snap ik werkelijk niet wat mensen zo fantastisch aan SJ & RM vinden, ik heb ze 3 keer live gehoord, de sets zijn onsamenhangend en de overgangen zijn soms om te huilen (timing, toonhoogte verschillen). Die gasten zijn gewoon grote hype. Maar he das mijn meningWinking my eye
Limb-Girdle    posted on 14-06-2010 23:27
Fedde Le Grand stipt op 1.
Geweldige producties en remixen.
Daarnaast vind ik Laidback Luke ook held.
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 14-06-2010 @ 23:27:52 (100%)
Camino    posted on 15-06-2010 06:36
Al heb ik het meer voor de Duitse DJ's als voor de Nederlandse vind ik Marcel Woods, Sander Kleinenberg en Misja Helsloot 3 van de betere Nederlandse DJ's, lekker techy :D
User edit by Camino on 15-06-2010 @ 06:42:44 (16%)

118 Users online: 64 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 24.604
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.143.570