openen van danscafe/discotheek (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_groundfever    posted on 17-05-2010 22:59
Een droom van mij is om ooit zelf een danscafe te openen. Nu staat er bij ons in het dorp een zaak te huur die hier wel geschikt voor is. Dus met andere woorden ik zou mn droom eigenlijk willen laten uitkomen.

Waar moet je allemaal opletten? Welke papieren moet je allemaal kunnen voorleggen. Met andere woorden wat moet ervooraf allemaal gebueren om een danscafe te kunnen openen?

What do you think about openen van danscafe/discotheek ??

Vote :   

djjw    posted on 19-05-2010 19:56
Poster: Stagiar

Dat is niet waar, ik was 18 toen ik me inschreef.

Je moet in nederland 21 zijn om op de benodigde
horeca vergunningen te mogen staan..

kvk voor een drive inn is weer wat anders,
je zit dan niet vast aan de drankwet!
Sebasz    posted on 20-05-2010 01:25
Kun je beter voor naar de KvK gaan dan op een forum vragen met mensen die er (bijna) geen verstand van hebben?Cool. Sowieso niks overhaast doen, dus ik weet niet hoe lang dat ding al te huur staat, maar zoek eerst alles goed uit en maak een ondernemersplan etc.
Stagiar    posted on 20-05-2010 02:31
Poster: Luni-B
sorry heb hem ge edit, dat zijn idd benodigde vergunning. maar het zal niet het belangrijkste zijn. heel vaak word er gepacht , heineken is wel ??n van de bekenste die horeca gelegenheden verpacht. dus zijn meestal de vergunningen wel in orde.

je budget is belangrijker , er word de eerste aantal jaar geen belasting gerekend die komt na die aantal jaar. vaak een flinke dobber.

Elke grote brouwerij verpacht cafe's, het ligt een beetje aan de omgeving waar je zit met welke je in zee wil gaan. In de achterhoek is Grolsch de grootste, in het westen is dat Heineken en in brabant is dat hertog jan of bavaria. net afwachten.

Dat laatste kun je overigens zelf voor kiezen, veel beginnend ondernemers kiezen daarvoor wat inderdaad tot veel sluitingen leidt, kies je er niet voor. Dan heb je het in het begin financieel wat moeilijker, maar ?zodra je een goed lopende tent hebt merk je daar niets meer van Happy, laughing
FML    posted on 20-05-2010 08:36
Poster: Stagiar

Elke grote brouwerij verpacht cafe's, het ligt een beetje aan de omgeving waar je zit met welke je in zee wil gaan. In de achterhoek is Grolsch de grootste, in het westen is dat Heineken en in brabant is dat hertog jan of bavaria. net afwachten.

Dat laatste kun je overigens zelf voor kiezen, veel beginnend ondernemers kiezen daarvoor wat inderdaad tot veel sluitingen leidt, kies je er niet voor. Dan heb je het in het begin financieel wat moeilijker, maar ?zodra je een goed lopende tent hebt merk je daar niets meer van Happy, laughing

heineken is de grooste daar in, en vaak zonder enig contract met de brouwerij word het moeilijk om je inkopen te doen.
ze leveren je niet alleen bier maar de bijv heineken is ook de groote importeur van pepsi ,source etc etc.
ook andere bieren zoals orval of wittekerke.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
ArCee    posted on 20-05-2010 09:05
Wat ik zo'n geval zou doen?
?
1 Een partner vinden met horeca ervaring.
2 Onderzoeken of de ligging van jouw cafe goed is voor wat je ermee wil gaan doen (is er jeugd etc genoeg om te zorgen dat je elk weekend volle bak hebt).
3: Zorgen dat je door de weeks ook inkomen gaat genereren uit je cafe / bedrijf. Hoe doe je dat?
3: Een bedrijfsplan maken, samen met je partner en met dat bedrijfsplan naar een bank stappen, een kosten berekening maken en kijken of dit bedrag via de bank te verkrijgen is, en of een bank vertrouwen heeft in je aanpak en plan. Vergeet niet dat door de economische crises banken momenteel veel moeilijker doen met kredietenverstrekken als 2 jaar geleden.
Je hebt dus een dijk van een bedrijfsplan nodig dat staat als een huis, opgesteld door iemand die weet waarover hij / zij spreekt.?
?
Als de deze dingen aanpakt en weet ben je aardig goed onderweg denk ik?
Dolivieira    posted on 20-05-2010 09:47
Poster: Luni-B

heineken is de grooste daar in, en vaak zonder enig contract met de brouwerij word het moeilijk om je inkopen te doen.
ze leveren je niet alleen bier maar de bijv heineken is ook de groote importeur van pepsi ,source etc etc.
ook andere bieren zoals orval of wittekerke.

Inbev is groter dan heinenken. En ook de bar interieur leveren de brouweren dus je koelkasten, tapinstaltie en gelazen en andere bar gereedschap
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJADMIN    posted on 20-05-2010 09:47
Poster: ArCee
Wat ik zo'n geval zou doen?
?
1 Een partner vinden met horeca ervaring.
2 Onderzoeken of de ligging van jouw cafe goed is voor wat je ermee wil gaan doen (is er jeugd etc genoeg om te zorgen dat je elk weekend volle bak hebt).
3: Zorgen dat je door de weeks ook inkomen gaat genereren uit je cafe / bedrijf. Hoe doe je dat?
3: Een bedrijfsplan maken, samen met je partner en met dat bedrijfsplan naar een bank stappen, een kosten berekening maken en kijken of dit bedrag via de bank te verkrijgen is, en of een bank vertrouwen heeft in je aanpak en plan. Vergeet niet dat door de economische crises banken momenteel veel moeilijker doen met kredietenverstrekken als 2 jaar geleden.
Je hebt dus een dijk van een bedrijfsplan nodig dat staat als een huis, opgesteld door iemand die weet waarover hij / zij spreekt.?
?
Als de deze dingen aanpakt en weet ben je aardig goed onderweg denk ik?

Daar zit de basis inderdaad. Als je van plan naar uitvoering gaat, moet je beseffen dat voor jou 24 uur per dag te kort zijn. Ondernemer ben je - naar het zeggen 24/7 - maar ik kan je vertellen dat je er letterlijk dag en nacht mee bezig bent, zeker voor zoiets. Je moet je hele passie in kunnen leggen. Als je er de tijd voor hebt, de kennis / ervaring en het geld, pas dan KAN je slagen. Dit ligt er natuurlijk ook aan de tent die je hebt, enzovoort. Ik zou het zeker niet ''zomaar'' doen..
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MaximDJ    posted on 20-05-2010 11:43
Poster: Tomazos

als het niet je eigen geld is, is het Moeilijk een eigen kroeg/discotheek te openen.. want een bank geeft er geen lening voor in NL

Is dat echt zo? Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 20-05-2010 13:29
Poster: MaximDJ

Is dat echt zo? Cool

Het is zo. Hangen te veel risico`s aan vast. Vooral nu.
Tomazos    posted on 21-05-2010 00:03
Poster: MaximDJ

Is dat echt zo? Cool

ja, of je moet een rijke pappie en mammie hebben of ander familie lid die op papier wilt zeggen dat het geld door hem verstreken word, of op een goeie gelovige manier 'zwart' geld willen gebruiken dat de Bibob geloofd dat dat geld eerlijk is Happy, laughing

zelfs voor een feest/festival organiseren geven ze geen lening.. omdat er een te groot risico aan zit..
jij kan wel zeggen: ik zet Nick & simon neer, en Chuckie en geheid volle bak!,

maar wie 'garandeerd' dat? kan wel bliksem inslaan vlak voor het open gaat,

dat is het hele verhaal
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 21-05-2010 @ 01:17:07 (62%)
Dolivieira    posted on 21-05-2010 04:11
Veel festivals worden betaald door sponsers. Of er zit een groto organisatie als Mojo, UDC of ID&T achter. Om een paar voorbeeld te noemen.
User edit by Dolivieira on 21-05-2010 @ 04:18:52 (100%)
Tomazos    posted on 21-05-2010 04:14
idd, maar ik had het even over bank zaken/geld schieters, dus vandaarHappy, laughing
'sponsoren' voor een disco vind je wat moeilijker denk ik
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 21-05-2010 04:19
idd dat is ook zo.
ArCee    posted on 21-05-2010 07:23
Ik weet niet welke organisatie het is, maar er is een club die kan helpen. Die bemiddelen starters die een bedrijf willen starten zonder banken. Zij hebben contact met veel gepensioneerde, dik binnen gelopen, mensen die geld bschikbaar stellen tegen een lagere rente als jij met een goed bedrijf en plan van aanpak komt. Dat was op TV in dat programma van Jort Kelder waar ik met zappen even inviel.
Weet niet helemaal hoe het werkt of wie zij zijn, wellicht helpt googlen even?
En anders bestaat er nog zwart geld, wat tegen woekerrente terug moet of wit gewassen moet worden Cool
dp_    posted on 21-05-2010 08:16
Bedoel je Dragonsden?? Dan zul je volgens mij wel met een goed idee aan moeten komen wil je daar geld mee krijgen Cool
FML    posted on 21-05-2010 13:23
Poster: djdolivieira

Veel 'ondernemers' hier maar te veel onzin hier ook naar mijn mening.

jij kan daar niet over oordelen aangezien er VEEL meer factoren mee spelen. en kan goed mogelijk zijn dat ze het in jou regio wel doen. ikga er niet verder op in goed over nadenken dus.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
ArCee    posted on 25-05-2010 14:15
Poster: djdolivieira

Alleen een danscafe is een te smal concept denk ik. Je moet een totaal of breder concept aanbieden. Iets waarmee jij kunt laten zien dat je de hele week aanloop en omzet hebt.
Daar moet jij je ook vooral op richten. Danscafe is prima, voor het weekend.
Daarnaast heb je nog 5 dagen over om te vullen. Hoe ga je dat doen?
Biljart club, andere hobby clubs, verhuur van (feest) ruimte, aanbod voor bedrijfsfeesten tot max zoveel mensen waarbij jij alles kunt verzorgen (eten, drinken, muziek etc). Daarin moet je aan de slag, en een slag maken.

This is an old Topic

No new postings for 5.466 days.
 Post CommentThat would be 182.2 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

147 Users online: 7 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 6.690
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.679.642