Poster: Stagiar
Dat is niet waar, ik was 18 toen ik me inschreef.
Poster: Luni-B
sorry heb hem ge edit, dat zijn idd benodigde vergunning. maar het zal niet het belangrijkste zijn. heel vaak word er gepacht , heineken is wel ??n van de bekenste die horeca gelegenheden verpacht. dus zijn meestal de vergunningen wel in orde.
je budget is belangrijker , er word de eerste aantal jaar geen belasting gerekend die komt na die aantal jaar. vaak een flinke dobber.
Poster: Stagiar
Elke grote brouwerij verpacht cafe's, het ligt een beetje aan de omgeving waar je zit met welke je in zee wil gaan. In de achterhoek is Grolsch de grootste, in het westen is dat Heineken en in brabant is dat hertog jan of bavaria. net afwachten.
Dat laatste kun je overigens zelf voor kiezen, veel beginnend ondernemers kiezen daarvoor wat inderdaad tot veel sluitingen leidt, kies je er niet voor. Dan heb je het in het begin financieel wat moeilijker, maar ?zodra je een goed lopende tent hebt merk je daar niets meer van
Poster: Luni-B
heineken is de grooste daar in, en vaak zonder enig contract met de brouwerij word het moeilijk om je inkopen te doen.
ze leveren je niet alleen bier maar de bijv heineken is ook de groote importeur van pepsi ,source etc etc.
ook andere bieren zoals orval of wittekerke.
Poster: ArCee
Wat ik zo'n geval zou doen?
?
1 Een partner vinden met horeca ervaring.
2 Onderzoeken of de ligging van jouw cafe goed is voor wat je ermee wil gaan doen (is er jeugd etc genoeg om te zorgen dat je elk weekend volle bak hebt).
3: Zorgen dat je door de weeks ook inkomen gaat genereren uit je cafe / bedrijf. Hoe doe je dat?
3: Een bedrijfsplan maken, samen met je partner en met dat bedrijfsplan naar een bank stappen, een kosten berekening maken en kijken of dit bedrag via de bank te verkrijgen is, en of een bank vertrouwen heeft in je aanpak en plan. Vergeet niet dat door de economische crises banken momenteel veel moeilijker doen met kredietenverstrekken als 2 jaar geleden.
Je hebt dus een dijk van een bedrijfsplan nodig dat staat als een huis, opgesteld door iemand die weet waarover hij / zij spreekt.?
?
Als de deze dingen aanpakt en weet ben je aardig goed onderweg denk ik?
Poster: Tomazos
als het niet je eigen geld is, is het Moeilijk een eigen kroeg/discotheek te openen.. want een bank geeft er geen lening voor in NL
Poster: MaximDJ
Is dat echt zo?
Poster: MaximDJ
Is dat echt zo?
Poster: djdolivieira
Het is zo. Hangen te veel risico`s aan vast. Vooral nu.
Poster: djdolivieira
Het is zo. Hangen te veel risico`s aan vast. Vooral nu.