Poster: timmy90
ik denk dat als je daar niet van op de hoogte bent, dat je er nog niet klaar voor bent...
Poster: TimmyV
Ten eerste moet je zelf over diploma's beschikken als eigenaar. Je Horeca diploma is handig. Daarnaast diploma's voor sociale hygi?ne?etc.?
Het is zeker niet zo makkelijk als je denkt. Ookal gaan mensen straks andere dingen beweren.
Je hebt verschillende vergunningen nodig waaronder tapvergunning/drank & horecavergunning. Je moet je dus aanmelden bij de kamer van koophandel(hier moet je 21 jaar voor zijn). Wat dacht je van beveiliging, leveranciers.
Je moet flinke plannen gaan maken waar je misschien maanden of zelfs jaren mee zoet bent als je alle vergunningen nodig hebt. Wat is je doelgroep? Winst maken>rechtspersoon. Administratie.
Misschien kan je gewoon is langs een cafe gaan en vragen wat nou precies allemaal een vereiste is.
Op internet vind je ook heel veel informatie over de vergunningen.
Edit: keuring door instanties en brandweer wegens veiligheid. Je kan waarschijnlijk meerdere a4'tjes vol schrijven met de verplichte dingen die je nodig hebt en waar je mee te maken gaat krijgen.
Edit2: Kijk even op deze site. Koninklijke Horeca Nederland. Staat veel informatie over Beginnende Horeca ondernemingen.
Het is zeker niet zo makkelijk als je denkt. Ookal gaan mensen straks andere dingen beweren.
Je hebt verschillende vergunningen nodig waaronder tapvergunning/drank & horecavergunning. Je moet je dus aanmelden bij de kamer van koophandel(hier moet je 21 jaar voor zijn). Wat dacht je van beveiliging, leveranciers.
Poster: MaximDJ
Je hoeft hier GEEN 21 jaar voor te zijn in NederlandVoor Belgi? volgens mij wel. Tja beveiliging valt gewoon onder personeel en die vergunningen zijn een kwestie van aanvragen. Je hebt alleen een aantal diplomas nodig en een hele hoop geld! Verder moet je goede afspraken maken met die bierbrouwerijen e.d. Het is niet makkelijk dat weet ik zeker
Poster: Flexii
In nederlands moet je inderdaad 18 zijn om je in te schrijven bij de KvK, maar dat is niet het probleem,
.
Hoe verklaar jij dan dat ik op mijn 17e al een bedrijf heb met KvK sinds mijn 16e?
Hoe verklaar jij dan dat ik op mijn 17e al een bedrijf heb met KvK sinds mijn 16e?
Ten eerste moet je zelf over diploma's beschikken als eigenaar. Je Horeca diploma is handig. Daarnaast diploma's voor sociale hygi?ne?etc.?
Je moet flinke plannen gaan maken waar je misschien maanden of zelfs jaren mee zoet bent als je alle vergunningen nodig hebt. Wat is je doelgroep? Winst maken>rechtspersoon. Administratie.
Misschien kan je gewoon is langs een cafe gaan en vragen wat nou precies allemaal een vereiste is.
Op internet vind je ook heel veel informatie over de vergunningen.
Edit: keuring door instanties en brandweer wegens veiligheid. Je kan waarschijnlijk meerdere a4'tjes vol schrijven met de verplichte dingen die je nodig hebt en waar je mee te maken gaat krijgen.
Edit2: Kijk even op deze site. Koninklijke Horeca Nederland. Staat veel informatie over Beginnende Horeca ondernemingen.
Poster: Ilja
Ik weet niet precies hoe het in Belgie zit, maar ik weet wel dat je in NL voor een cafe een shit-load aan vergunningen nodig hebt.
En daarna komen wetten en regeltjes waar je achterlijk van wordt ( echt waar wat zijn sommige regels achterlijk en onlogisch ).
Poster: Tekhead
In Belgie is het toch anders dan in Nl. Vooral eerst, zoals reeds opgenoemd, kijken of er een horecazaak mag in gevestigd worden, als de vorige huurder geen horeca uitbater was, vrees ik ervoor, indien wel, dan kan er verder gegaan worden. Vergeet niet dat de meeste (horeca)panden in Belgie aan brouwerijen toebehoren en je dus moet onderhandelen met de brouwerij. Het voordeel van huren bij een brouwerij is dat je dan geen goodwill of overnameprijs dient te betalen, en meestal alle vergunningen in orde zijn, en als je zelf geen voldoende kapitaal ter beschikking hebt je bijna geen andere optie hebt dan huren bij hen, want een lening krijgen voor een cafe bij een bank geven ze alleen nog als je voldoende borg hebt en ook een eigen inbreng, en dan nog. Nadeel bij een brouwerij huren is dat je met handen en voeten aan hen gebonden bent, en meestal zo waterdicht contract tekenen dat je het zout op je patatten nog niet verdient. Vergeet ook niet alle verzekeringen en een andere zeer grote (1malige) kost is de vloer of openingstaks.