Beginnen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

anoniemerd    posted on 15-05-2010 12:16
Hallo Dj's,

ik heb een paar vraagjes.
Mijn favourite muziekstijlen zijn: House, Top 40 + beetje Dance.
Ik heb nog helemaal geen apparatuur enzo, dus wil ik vragen aan jullie.
(laag budget)

Wat kan ik heb beste kopen als ik nu wil beginnen met draaien? (later ook buitenshuis)
Wat heb ik zeker nodig daarvoor? (bijv. draaitafel, mixer enzo)

Groeten en alvast bedankt.

Cool

What do you think about Beginnen ??

Vote :   

Crazy    posted on 15-05-2010 12:17
Waarom open je telkens het zelfde soort topics?

Ik zou eerst als ik jou was op mijn gemak de regel van DJR even doorlezen.
En zoek ook wat rond door middel van het search gedeelte. Daar staat genoeg beginnersinfo.

anoniemerd    posted on 15-05-2010 12:18
omdat ik hier naartoe werd verwezen. Cool

dJORD    posted on 15-05-2010 12:18
wil je met cd's, vinyl, of met midi (via de computer) draaien?? denk aan zo'n 500-600 voor mooie nieuwe gear en 300-400 voor een leuk?2e hands setje!!?
RAS    posted on 15-05-2010 12:39
We kunnen je alles natuurlijk mooi voorkauwen, maar je kunt zelf ook eerst de zoekfunctie gebruiken en kijken of je dan al een (gedeeltelijk) antwoord kunt vinden op je vraag. (En dat kan makkelijk!)

Als je dan een paar concrete dingen hebt gevonden die je wel wat lijken, dan kun je altijd nog een topic openen waarin je een paar verschillende opties presenteert en ons vraagt wat het beste is. Het lijkt er nu op dat je totaal geen eigen onderzoek hebt gedaan en dat word natuurlijk niet beloond.
User edit by RAS on 15-05-2010 @ 12:40:39 (5%)
RiX    posted on 15-05-2010 13:20
Gast, je opent nu 3 topics met hetzelfde onderwerp. Je kan je posts hier ook editen!

Verder moet je even op search klikken of links in het forum bij 'rookie forum' kijken.

Grtz
Helixon    posted on 15-05-2010 17:10
Zo'n dingen vragen we in het: 'Wat te doen met mijn poen' topic.

KLIK DUS HIER!!!!!!!!!!

Succes
ArCee    posted on 07-06-2010 10:17
Ik zie dat je uit Tokio komt, dus daar is zat te krijgen voor weinig yens hoor Cool
Worden    posted on 16-06-2010 22:39
Zoals anderen al aangaven is er online veel over te vinden. Zowel hier op het forum, als op internet. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt gaan doen, maar?om te beginnen zou ik niet meteen full?pro gaan met?dure aankopen. Lees je goed in! Zoals deze site over? beginnen met dj'en. Maar zelf werken voor een goede tweedehands set is ook een mooi begin.
User edit by Worden on 16-06-2010 @ 22:41:37 (25%)
TH3llC    posted on 17-06-2010 01:13
User edit by TH3llC on 17-06-2010 @ 01:14:02 (100%)
Hampsink    posted on 17-06-2010 07:48
Ik heb nog wel een leuk setje voor je... Kijk even je PM Winking my eye
ArCee    posted on 26-06-2010 09:10
Ff serieus, ga eerst eens een paar keer spelen/oefenen/klooien etc met apparatuur bij een kennis of vriend die deejay apparatuur heeft staan om te zien of je het uberhaupt leuk vind en of je aanleg hebt?
Daarbij kun je mixen met de pc, en met apparatuur. Maak ook die keuze?
Heb je het mixen, en het gebruik van de apparatuur, snel door, dan heb je (misschien) aanleg en zou je eens kunnen overwegen om een leuk beginners booth aan te schaffen.
Is het dus?ja, dan kun je altijd eens gaan rond kijken op internet qua prijzen van de diverse apparatuur want er ligt een wereld van verschil tussen McCrypt (goedkoop) en Pioneer (duur).
Is het antwoord nee, ga dan alsjeblieft niet op niks af geld uitgeven, apparatuur word alleen maar minder waard, nooit meer dus dan verlies je een hoop centjes.
specialm    posted on 27-06-2010 17:00
gewoon je eigen ding doen man.

hier kan iedereen je wel tips geven en zeggen hoe het moet

en gewoon ff lekkere rondneusen ga bij vrienden langs

en doe je ding !!
niiicola    posted on 28-06-2010 08:52
Poster: Worden
Zoals anderen al aangaven is er online veel over te vinden. Zowel hier op het forum, als op internet. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt gaan doen, maar?om te beginnen zou ik niet meteen full?pro gaan met?dure aankopen. Lees je goed in! Zoals deze site over? beginnen met dj'en. Maar zelf werken voor een goede tweedehands set is ook een mooi begin.

Reclame over je eigen site maken doe je maar ergens anders...
Gewoon.
specialm    posted on 28-06-2010 20:41
Poster: Worden

wel jammer van je die site maar ik vind hem wel leerzaam.
Namelezz    posted on 27-08-2010 20:19
Ga met CD's draaien, kost wat meer dan vinyl maar een plaat kost al gauw 10 euro, een cd .30 cent.!!
http://www.toolunatic.nl/
XMatiC    posted on 27-08-2010 20:28
Poster: Namelezz
Ga met CD's draaien, kost wat meer dan vinyl maar een plaat kost al gauw 10 euro, een cd .30 cent.!!

E?n liedje kost 30 cent bedoel je zeker ?

En topic's zoals dit zijn er veel..

Search gebruiken !
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 27-08-2010 @ 20:30:01 (31%)

This is an old Topic

No new postings for 5.490 days.
 Post CommentThat would be 183 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 67 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 73.847
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.820