Muziek maken op de Mac?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 13-05-2010 09:20
Hoi, ik heb een mac.

En ik hoor graag hardstyle, jump & tekstyle..

Ik heb al gehoord van programma's zoals Ableton, Logic, etc.. maar als ik die programma's opstart, snap ik er gewoon niks van. Heb me er al uren mee beziggehouden en verder dan een kick & loop geraak ik niet.

Bestaan er geen programma's zoals Fruityloops, maar dan voor de mac? Of een goeie beginners muziekprogramma?

Met traktor kan ik goed werken, maarja, dat is dat niet he..

tips?

grtz

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by EclipX on 13-05-2010 @ 09:23:13 (1%)

What do you think about Muziek maken op de Mac? ??

Vote :   

Camino    posted on 13-05-2010 09:22
Guitarband? Ableton is best wel makkelijk hoor, gewoon de tutorials volgen...
EclipX    posted on 13-05-2010 09:24
Ik denk niet dat Guitarband goed werkt met electronische muziek in't algemeen...

En tutorials... ik ben daar een beetje lui in.. Maar kzal eens m'n best doen.. weet je goeie sites hiervoor??

Ik heb bv leren werken met Photoshop via www.good-tutorials.com
Camino    posted on 13-05-2010 09:28
De ableton tutorials zitten in de software zelf en horen normaal op te starten wanneer je het eerst installeert. En nee guitarband is niet ideaal om electronische muziek te maken, maar alle betere programmas met je tijd in investeren om mee te leren werken. zoals ik het zie, doe het goed of doe het gewoon niet?Cool
bambamstudio    posted on 13-05-2010 09:30
Ik snap de hidden message niet.....gewoon veel lezen op fora, youtube en wellicht een cursus ergens volgen
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Vassilli    posted on 13-05-2010 10:27
Gebruik gewoon Garageband standaard op elke Mac, perfect om mee te beginnen.
bambamstudio    posted on 13-05-2010 10:28
Niet voor hardstyle....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
LilQuint    posted on 13-05-2010 11:04
Ableton ziet er heel moeilijk uit...
Maar het is eigelijk harstikke simple als je de draad gevonden hebt!
Heb je Ableton legaal?
Kijk veel naar?tutorials @ Youtube.

dacuba    posted on 13-05-2010 17:27
Poster: EclipX
Ik heb al gehoord van programma's zoals Ableton, Logic, etc.. maar als ik die programma's opstart, snap ik er gewoon niks van. Heb me er al uren mee beziggehouden en verder dan een kick & loop geraak ik niet.

Ja gast, wat verwacht je dan? Dat je er een uurtje mee bezig bent en je jezelf bij de SHM kan aansluiten? Genoeg artiesten die na 15 jaar nog rotzooi producen..

Misschien moeten veel van onze 'newbies' eens de moeite doen om zich deftig achter een project te zetten, ?n eens goed nadenken wat ze precies willen.
Xtremer    posted on 13-05-2010 17:50
Als je je echt wilt gaan verdiepen in het produceren zul je wel tutorials moeten volgen of zelf dingen te weten zien te komen. Ik ben zelf begonnen met Cubase, daarna heb ik Cubase Studio 5 gekocht en vervolgens ben ik overgestapt naar de Mac/Logic. Ik gebruik Cubase overigens nog steeds, de combi Logic/Cubase is echt ideaal. Als je Cubase gewent bent, dan is Logic een eitje. Maargoed, daar gaat dit verhaal niet om.

Wat je moet doen is gewoon rustig gaan zitten voor je Mac en dingen aanklikken en kijken wat er gebeurt. Lukt het niet, dan doe je command zCool. Ik kan je de basis tutorials die op YouTube staan ook zeker aanraden. Zoek hiervoor naar Logic Pro Tutorials of Logic Pro Beginner Tutorials.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.588 days.
 Post CommentThat would be 186.3 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

243 Users online: 180 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 2.349
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.894