De Late Leeuw Deel 38 (27/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

LilQuint    posted on 11-05-2010 19:28

What do you think about De Late Leeuw Deel 38 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 24-05-2010 14:33
Verklaar jij dan hoe het komt dat de meeste multinationals met gewoon met Windows werken een niet met Mac? Wel antwoord op mijn vraag nu geven. En niet er om heen draaien. Want anders hadden die bedrijven wel een Mac gekocht IPV een windows computer.
Ik heb niks tegen MAC want gaat er ook?een kopen want voor muziek en grafische shit is die inderdaad beter. Maar dan heb je ook alles gezegd.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lucalicious    posted on 24-05-2010 15:13
ben het helemaal eens met dolivieira!
mac is misschien iets beter voor dj software en ontwerpdingen. maar voor zakelijke en normale dingen vindt ik windows gewoon verreweg het best. waarom denk je anders dat heel veel mensen met een mac er toch office 2007 bij kopen?
Ilja    posted on 24-05-2010 15:17
@djdolivieira

Heel simpel, MAC is veel duurder, dan zou je voor elke werknemer een een MAC moeten hebben staan ( Apple heeft niet van die kansloze en zeer sloom en onbetrouwbare server boxen ). ?Dus het is puur een geldkwestie. ( dat als een server klapt je meteen je computer niet kunt gebruiken maakt ze niets uit, en dat had ik paar keer gehad, nou ik kan het je vertellen, het was rampzalig ). ?

@Lucalicious

Office is een gewoon programma, dus als het ook op een mac draait, waarom heb je dan eigenlijk windhoos PC nodig.?
En mijn ervaring is, dat office op MAC zelfs veel fijner draait dan op windHOOS.
User edit by Ilja on 24-05-2010 @ 15:20:06 (51%)
Flaged
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 15:25
Ik ben het op dit punt wel met Ilja eens, een mac is echt 10x zo duur dan een simpel windows computertje.

Nu is het wel zo, dat een mac meteen heel veel extra's heeft, zoals een i5 (bijv.) En dat bedrijven geen i5 nodig hebben. En dus een simpel windows computertje voldoet aan de ijssen. Daarbij komt ook nog dat iedereen met windows om kan gaan, omdat alle werknemers er 1 thuis hebben staan. Voor de computer leken onder de werknemers moet?er dan een aparte cursus worden gegeven hoe ze bij hun bestanden in de server moeten komen enzo.

Al met al, is de prijs het struikelpunt(denk ik Winking my eye )
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Lucalicious    posted on 24-05-2010 15:27
hahahaha weet je dat je nu eigenlijk jezelf uitlult?
je zegt namelijk dat windows computers slecht zijn. terwijl dat niet aan windows ligt maar aan de computer waar het op geinstaleerd is. als je gewoon een kwalitatief goede computer neemt is dat probleem al verholpen. bovendien is mac niet standaard duurder dan pc hoor, er zijn genoeg pc die duurder zijn.
en office is idd een programma, maar windows ook in princiepe, en mac ook. en dat office op een mac beter draait lijkt me heel sterk omdat het een programma is van microsoft. bovendien is de office voor mac heel anders dan die voor windows volgens mij.

oh en ilja: ik zal je even een advies geven. discusieer op een andere manier, dat maakt het voor de andere gebruikers wat leuker. als jij namelijk iets vind is het andere per definitie slecht. bijv. tiesto is goed en armin ruk, mac is super en windows crap.
bij ons is het, mac is goed, maar windows is beter, en in mijn geval, tiesto is een top dj, maar ik vind armin beter.
hierdoor komt het dat iedereen zo geirriteerd wordt door jou denk ik, want jij vind al het andere gelijk heel slecht en dat benadruk je ook de hele tijd, dit vind ik in ieder geval heel irritant. als je nou zegt ik vind mac beter dan windows omdat, en dan goede argumenten geeft (wat bij jou vind ik vaak niet echt het geval is), dan is de toon van de discussie gelijk heel anders en blijft deze veel leuker/vriendelijker
User edit by Lucalicious on 24-05-2010 @ 15:33:31 (100%)
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 15:31
Ik lul mezelf niet uit, ik geef argumenten, ik ben nutraal in deze stelling. De argumenten die ik geef, zijn argumenten voor, en argumenten tegen. En ik denk dat het wel degelijk aan de computers licht, ik ben wel is bij mn vader op zn werk geweest (bartimeus, ken je vast wel) en daar staat allemaal roestende pc's. Dus het licht wel degelijk aan de pc's waar het besturing's systeem op draait.

Ik ben NIET uit op ruzie, ik geef alleen maar argumenten.
Lucalicious    posted on 24-05-2010 15:34
sorry ttothej, ik had het in dat geval tegen ilja, jij was net iets eerder met reageren
Winking my eye
en het ligt inderdaad aan de pc's, maar niet aan windows en dat is wat ilja en jij net ook zeggen
User edit by Lucalicious on 24-05-2010 @ 15:35:17 (100%)
Dolivieira    posted on 24-05-2010 15:34
Nou ik denk van niet. Als Mac nou echt zoveel beter was dan hadden ze wel meer geld aan uit gegeven. Dan kies ik als bedrijf toch voor mac. Zou het zo zijn. T-to-the-J?overdrijven is ook een vak met je 10 x zo duur. Doe maar 3x zo duur op zijn hoogst. Als je een PC koopt koop dan geen Acer of van?die andere prijsvechters die hauw stuk gaan. En i5 en i7 heb je ook voor?PCs. Ik heb hier geen simpele computers staan.
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 15:41
Die 10x is spreekwoordelijk Winking my eye Waar wat ik in mijn vorige post ook probeer te vertellen, is dat veel bedrijven geen nieuwe computers hebben staan. Op mijn school hadden ze ook oude computers staan, ze hebben het geld van de sponsorloop (het geld dat naar afrika zou gaan) aan nieuwe computers uit gegeven. En nog hebben ze alleen maar slome pc's. En omdat je op een windows computer een virus scanner moet installeren wordt ie sloom, op een mac heb je geen virus scanner nodig en blijft een mac snel. En daarom zou ik voor mac kiezen.
Ilja    posted on 24-05-2010 15:45
Windows zit gewoon continu vol met bugs en met dat berg aan extra programma's die je op moet plempen om alles te beveiligen en om alles af te spelen en daarmee wordt windows computer vanzelf langzamer. ?

( voor de grootste deel ligt het echt aan de windows, ?bij MAC's is software en hardware tot de perfectie op elkaar afgestemd, terwijl windows ook goedkope en slappe PC's wordt gedumpt en je zoek het maar uit ).?

En office is inderdaad anders op een MAC, ?hij is veel mooier vormgegeven dan op windows, en je kunt veel makkelijk bij vele functies komen. ? ?

En ik ben blij dat Apple hun computers duur houdt. Daarmee wordt het geen massa product en kan apple alle virussen en spyware buiten de deur houden. ?En blijft een MAC gebruiker tevreden en een windows gebruiker gaat binnenkort weer over de zeik omdat er weer iets niet fatsoenlijk werkt Cool.
User edit by Ilja on 24-05-2010 @ 15:47:46 (34%)
Flaged
Lucalicious    posted on 24-05-2010 15:51
zo verander je dus helemaal niks aan je punt, je zegt nog steeds dat het aan windows ligt want dat wordt op slome slappe pc s gedumt. maar dan ligt het dus juist aan de pc want op een goede snelle pc is er niks aan de hand Winking my eye

boven dien is het logisch dat hard en soft ware bij mac goed samen werken, omdat de software maar op ??n computer geinstaleerd kan worden en voor zover ik weet niet los verkrijgbaar is. windows kan moeilijk zijn software met al die duizenden verschillende pc's perfect laten samen werken, en das ook volkomen logisch
User edit by Lucalicious on 24-05-2010 @ 15:53:42 (100%)
FML    posted on 24-05-2010 15:52
Poster: Ilja
Iets stabieler ? ? Wat dacht je van mijlenver stabieler dan windhoos. ?

En ja dat klopt dat merendeel een gewone PC kopen, maar ja dat komt omdat je een simpel PC laptop voor nog geen 300 euro kan kopen dus ?gaan meesten daar maar gewoon voor, en MAC in inderdaad duur, maar dan heb je ook helemaal geen hoofdpijn meer. ?Enige wat je op MAC af en toe moet installeren in een video codecje, voor de rest ondersteund ie zo'n beetje alles.

Apple is snel opgestart, mijn windows is sneller Winking my eye wel is het zo dat er steeds meer en meer osx komt ook in bedrijven.
wij zijn ook al een tijdje op de imac's neemt niet veel ruimte in, en als je er elke dag opwerkt wil je het 'relaxste' bestuuring systeem.

en eerlijk zijn, hoeveel oudere mensen stappen nu niet over op mac's.. mensen die geen zin hebben in virscanners , updates , andere vragen ( meestal puur omdat ze niet goed weten wat het precies inhoud en bang zijn dat ze het verkeerd doen )

andere kant is het wel zo dat apple echt super goeie marges heeft en zo dus ook veel geld kunnen inversteren in onderzoek naar beter.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 15:53
@Lucalicious

Dat probeer ik dus uit te leggen, dat windows opzich niet zuigt. Maar dat het meestal licht aan de pc waar het op wordt ge?nstalleerd, want ik ben ook nog gewoon windows gebruiker. En met snelle pc's is de virus scanner ook t probleem niet.
User edit by T-to-the-J on 24-05-2010 @ 15:55:11 (35%)
Lucalicious    posted on 24-05-2010 15:57
t-to-the-j, dat zeg ik dus net de hele tijd, het ligt niet aan windows maar aan de pc. en ik heb inderdaad ook totaal geen last van die virus scanners oid.
?en dat zei ik dus ook tegen ilja, jij discussieert op een normale manier, maar hij zegt gelijk dat windows het slechtste programma ooit is bij wijze van spreken.
Ilja    posted on 24-05-2010 15:59
Naast virusscanner moet je ook een tig andere drivers en plug-ins opgooien voor je wilt dat het een beetje fatssoenlijk functioneert.
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 16:00
Euhh Ilja, daar heb ik dus echt g??n last van! En ik heb geen windows 7, ik heb gewoon xp en ik heb daar absoluut geen last van.
Dolivieira    posted on 24-05-2010 16:05
Poster: Lucalicious

oh en ilja: ik zal je even een advies geven. discusieer op een andere manier, dat maakt het voor de andere gebruikers wat leuker. als jij namelijk iets vind is het andere per definitie slecht. bijv. tiesto is goed en armin ruk, mac is super en windows crap.
bij ons is het, mac is goed, maar windows is beter, en in mijn geval, tiesto is een top dj, maar ik vind armin beter.
hierdoor komt het dat iedereen zo geirriteerd wordt door jou denk ik, want jij vind al het andere gelijk heel slecht en dat benadruk je ook de hele tijd, dit vind ik in ieder geval heel irritant. als je nou zegt ik vind mac beter dan windows omdat, en dan goede argumenten geeft (wat bij jou vind ik vaak niet echt het geval is), dan is de toon van de discussie gelijk heel anders en blijft deze veel leuker/vriendelijker

Kijk deze jongen hier boven begint al volwassen te worden. Zo is het en anders niet. Die botte starre houding van jou Ilja moet je eens veranderen.??Lucalicious? is jonger dan jou maar slaat de spijker wel precies op zijn kop.?Bij jou als je iets vind moet iedereen dat vinden. Maar dat is niet zo. En daar irriteren de meeste members hier aan. ?
Lucalicious    posted on 24-05-2010 16:05
ik wou net zeggen ilja, nu zeg je echt dingen die absoluut niet waar zijn. ik heb windows 7 en daar heb ik dus echt geen last van
ik heb alleen een virus scanner geinstaleerd

dank je doliviera! hij moet dit vind ik nou eindelijk eens gaan leren, anders blijf je maar ruzie e.d. houden
User edit by Lucalicious on 24-05-2010 @ 16:07:22 (64%)
Dolivieira    posted on 24-05-2010 16:11
Idd ik vind de Mac ook een super ding maar om nou te zeggen dat windows slecht is. Vind ik en met mij vele anderen Onzin
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 16:11
Owh en Ilja, als je pioneer geweldig vind, registreer je op een pioneer only forum, misschien dat ze je daar w?l respecteren.

Poster: DJDolivieira

Idd ik vind de Mac ook een super ding maar om nou te zeggen dat windows slecht is. Vind ik en met mij vele anderen Onzin

Helemaal mee eensCool
User edit by T-to-the-J on 24-05-2010 @ 16:13:29 (100%)
Lucalicious    posted on 24-05-2010 16:15
daar kan je idd gerust zeggen dat de rest slecht is. maar hier niet. ik vind het prima als je pioneer fan bent, en je bent zeker niet de enige, maar je bent wel de enige die ALLEEN pioneer goed vind en niet lijkt te kunnen erkennen dat er ook andere goede merken zijn.
Dolivieira    posted on 24-05-2010 16:16
Een Mac heb ook vele nadelen zoals je kan niks aanpassen in het systeem(buiten geheugen en opslag dan). Je kan ze niet zelf bouwen. Heb je een ouderen Mac kan je sommige software niet installeren omdat er geen Intel prossesor hebt. Alles wat je er voor koopt moet van mac zijn. Noem maar op.?

Idd. Ik ben ook pioneer fan maar loop er verder niet mee te koop. En zeg zeker niet dat andere merken ruk is.
User edit by Dolivieira on 24-05-2010 @ 16:18:48 (39%)
Ilja    posted on 24-05-2010 16:19
Leuk dat sommige hier goede ervaring hebben met windHOOS, maar vele anderen ( ook van andere forums ) ergeren zich kapot aan die systeem.

En ik zeg absoluut niet dat andere merken ruk zijn, heb zelf een mixer van Denon waar ik zeer tevreden over ben.?

Daarnaast ik zou niet zeggen dat windows ruk is alleen uit eigen ervaring, maar als ik waar ik ook gewerkt heb 20x op een dag gescheld hoor over windows dan is het wel duidelijk.
User edit by Ilja on 24-05-2010 @ 16:23:05 (100%)
Flaged
Lucalicious    posted on 24-05-2010 16:20
dit is vaker zo met apple. als je een ipod hebt moet je itunes hebben etc.

leer het nou is ilja, je begint gelijk weer met je windhoos, waar slaat dat nou op. en waarom draait dan nog steeds 95% van alle computers op de wereld op windows als 'zoveel' mensen het zo slecht vinden.
User edit by Lucalicious on 24-05-2010 @ 16:22:54 (100%)
Dolivieira    posted on 24-05-2010 16:21
Dat moet je dan lekker voor je houden. Ilja. ?Bij doen ze het goed.
User edit by Dolivieira on 24-05-2010 @ 16:22:05 (12%)

305 Users online: 16 Guests (289 Unknown)
Pages generated today : 8.893
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.486.894