De Late Leeuw Deel 38 (16/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

LilQuint    posted on 11-05-2010 19:28

What do you think about De Late Leeuw Deel 38 ??

Vote :   

Ilja    posted on 19-05-2010 00:52
Er zijn zat woningen te huur. ?Maar ja krakers zijn van die types die alles gratis willen hebben. ?

Krakende studenten hebben eigenlijk geen poot om op te staan om te kraken, je hebt een OV kaart gekregen dus ga maar lekker nog thuis wonen of huur een kamer.
JollyJunkie    posted on 19-05-2010 00:59
Je hebt een OV chipkaart gekregen, dus dan heb je geen rede meer om te kraken want dan kan je gewoon thuis wonen of een kamer huren?

Ik snap het verband niet?Cool

Opzich lijkt kraken me eigenlijk wel wat, zolang je er maar geen overlast mee brengt, en als er verteld wordt dat je moet oprotten, je dat dan ook doet. Lekker vrijheid blijheid, maar wel tot bepaalde grenzen?Cool
Snoey    posted on 19-05-2010 01:04
Poster: Stefjuuh
Zoals ik al vaker gezegd heb; Draaien op een pc moet je alleen doen als je ook de extra mogelijkheden ervan wil benutten. Ik vind t heerlijk om zo nu en dan met CD'tjes te draaien, maar het spelen met de tracks, en het effect wat je creert met een 4-decks traktor set is en blijft voor mij veels te leip! Ik zal proberen of ik morgen een filmpje kan maken en posten!

Inderdaad, heb stef zijn Xone in combo met een mac mogen uitproberen. 4 Decks regelrecht beschikbaar, naadloze loops met een druk op de knop. Het is wel enorm wennen, maar je kan een hoop aan je mix toevoegen. Ik denk dat deze technieken vooral handig zijn voor de diepere of underground stylen, waarin je het publiek constant kan verrassen met live gemixte mash ups.

Alleen is dit voor mij niet het geen waarvoor ik de pioneers zal laten vallen. Er is voor mij niks mis met cd?s, behalve dat het aantal dat je mee moet nemen zo veel is, dat je 2 tassen mee moet sjouwen. En dat ik op de een of andere manier die dingen last minute moet branden, of dat ik net dat ene nummertje vergeten ben in de tracklist.?

In dat geval lijkt usb mij een ideaal substituut, dezelfde voordelen als een cd, maar hoef er veel minder mee te nemen. En daarnaast kan ik elk moment tracks toevoegen.

En het probleem van te klein scherm is toch op te lossen. Je maakt een aantal mappen (albums) met daarin Submappen (cd1 / cd2 - of deel 44 / deel 45). En daarvan maak je tracklistjes die je uit print voor in de snelhechter of voor de E-reader. ?

Kijk je in je snelhechter/E-reader welke map je moet hebben en welke track nummer. Even er geen scrollen en klaar!

www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 19-05-2010 01:05
Ik heb ook niks tegen kraken als ze boel maar niet slopen. En wat Jolly al schijft: Wil de eigenaar echt weer wat met zijn pand dan moet je gewoon?je spullen pakken en wegwezen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
JollyJunkie    posted on 19-05-2010 01:07
Poster: Snoey

En het probleem van te klein scherm is toch op te lossen. Je maakt een aantal mappen (albums) met daarin Submappen (cd1 / cd2 - of deel 44 / deel 45). En daarvan maak je tracklistjes die je uit print voor in de snelhechter of voor de E-reader. ?

Ze zouden gewoon een monitor aansluiting op je spelers moeten maken, hele simpele oplossing, maar het scherm wordt wel veel groter.
Snoey    posted on 19-05-2010 01:12
Poster: JollyJunkie

Ze zouden gewoon een monitor aansluiting op je spelers moeten maken, hele simpele oplossing, maar het scherm wordt wel veel groter.

Persoonlijk geef ik meer voorkeur aan iets wat ik overal mee naar toe kan nemen. Maar inderdaad, het had erg handig kunnen zijn.

@ Ilja

In de studenten steden zijn er geen sociale huurwoningen beschikbaar als je pas ingeschreven staat. Particulier is zelfs heel moeilijk, omdat er tussen de woningzoekende veel concurrentie is op die markt. Het gevolg is dus ook dat mensen relatief veel geld betalen voor een kleine woonruimte.

Natuurlijk zijn er steden / dorpen waar je binnen een jaar een sociale huurwoning kan krijgen, en daarvoor is inderdaad de studenten OV kaart een oplossing.

Ik heb in November 3 maanden lang gezocht voor woonruimte in Amsterdam, maar waar ik ben gaan kijken sloeg echt nergens op. En wat ik wel mooi vond koste minimaal 1200 in de maand exclusief, dat boven mijn budget lag.
User edit by Snoey on 19-05-2010 @ 01:18:13 (100%)
Tekhead    posted on 19-05-2010 01:25
daar huren wij op heel veel plaatsen in Vlaanderen een zeeeeeer mooie woonst of kleine Villa voor
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 19-05-2010 01:30

Ik heb in November 3 maanden lang gezocht voor woonruimte in Amsterdam, maar waar ik ben gaan kijken sloeg echt nergens op. En wat ik wel mooi vond koste minimaal 1200 in de maand exclusief, dat boven mijn budget lag.

Ik zou dat ook niet kunnen/willen betalen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dacuba    posted on 19-05-2010 03:02
De koning van de Late Leeuw meldt zich.
Ilja    posted on 19-05-2010 08:14
@Snoey

Amsterdam is gewoon duur, dus als student heb je weinig te willen. BTW waarom zou je in de vuilste stad van europa willen verblijven ?
User edit by Ilja on 19-05-2010 @ 08:15:07 (7%)
Flaged
FML    posted on 19-05-2010 08:17
waarom zou je uberhaupt 1200 huur betalen , als je nadenkt kan je voor 1200 euro hypotheek lasten een h??l groot kot kopen Winking my eye
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Ilja    posted on 19-05-2010 09:08
Mensen heeft hier iemand een torrent naar Forbidden Paradise 3 ?Mixed by Tiesto, ?Zowel iTunes al bol.com heeft hem niet.
Yorick    posted on 19-05-2010 10:51
Google is je beste vriendWinking my eye
Meer zeg ik niet
Flexii    posted on 19-05-2010 11:01
inderdaad, ik heb me daar ook een tijdje in zitten verdiepen, maar die prijzen slaan echt nergens op. Vrienden van mij betalen 750? huur voor een woonhuis met garage, 4 kamers, woonkamer, keuken, badkamer en extra toilet.

Ik zou zelf nooit meer dan 300-400 euro uitgeven aan een kamer want ook daar heb ik al complete appartementen voor gezien.
Snoey    posted on 19-05-2010 12:57
Poster: Luni-B
waarom zou je uberhaupt 1200 huur betalen , als je nadenkt kan je voor 1200 euro hypotheek lasten een h??l groot kot kopen Winking my eye

Ja daarom vond ik het ook te gek voor woorden dat mensen uberhaupt zoiets aanbieden. Maar kopen heeft ook een aantal nadelen tov huren. Met kopen sluit je namelijk een verbintenis, waar je niet meer onderuit kunt.?

En als student krijg je geen hypotheek, helemaal niet rond deze tijd.?

@ Ilja

Veel mensen studeren en werken in Amsterdam, net als ik. Maar inderdaad het is een vieze oude stad. Ik zag laatst Oceans 12, en zelfs in een film ziet Amsterdam er vies en armoedig uit, zeker als je daarna scenes van Rome ziet :P
Ilja    posted on 19-05-2010 13:39
Jup, ik heb toevallig eergisteren?diamonds are forever gekeken, in de jaren 60 was Amsterdam er toch schoon, fris en mooi uit, maar ja dat krijg je als je PVDA maar blijft stemmen, dat de stad afgrond in trekt.

Hypotheek krijg je tegenwoordig ook amper als je al werkt ( met een goed salaris ) maar alleenstand bent. ?Dan kunnen ze jou MAX een hypotheek van 130.000 euro aanbieden, maar daar koop je tegenwoordig niets fatsoenlijks voor.
User edit by Ilja on 19-05-2010 @ 13:41:11 (100%)
Flaged
Estacy    posted on 19-05-2010 16:28
een heel verschil met zweden waar je voor een ton een groot huis en 10 bunder grond koopt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Outsider    posted on 19-05-2010 16:34
Zo.. Heb ze vanmiddag allebei geprobeerd en kwam toch tot de conclusie dat de CDJ-800 beter bij mijn eisen past Happy, laughing
Het Jog wheel van de cdj (toch wel een ding wat je het meest gebruikt) en het gevoel wat ik bij de knoppen had maakten toch het verschil dus bij deze een fototje zoals het er nu bij staat

Platenspelers gaan zaterdag weg en op die plek komen mn 2x RMP-1's weer te staan.

Laidback    posted on 19-05-2010 17:42
Waaaaah!!

volgende week donderdag vlieg ik voor 7 dagen naar london en ik zie dat ik echt net op de goede dag aankom

heeft iemand nog tips? kwa party's ?

Zijn er toevallig mensen op Djresource die ook in london zitten dan?
of misschien leuke 'Must See's' weten ?! (ook kwa Party's)

De volgende party's wil ik zowiesow heen:

28 Mei: Swedish House Maffia @ Brixton o2 Acadamy

29 Mei: Super You & Me @ Matter

30 Mei: Hed Kandi Presents Twisted Disco @ Ministry Of Sound

Iemand nog tips?
User edit by Laidback on 19-05-2010 @ 17:43:58 (7%)
FML    posted on 19-05-2010 20:24

Ja daarom vond ik het ook te gek voor woorden dat mensen uberhaupt zoiets aanbieden. Maar kopen heeft ook een aantal nadelen tov huren. Met kopen sluit je namelijk een verbintenis, waar je niet meer onderuit kunt.?

En als student krijg je geen hypotheek, helemaal niet rond deze tijd.?

als je 1200 huur kan betalen dan komt het met je hypotheek ook wel goed hoor Winking my eye

Poster: Ilja
Hypotheek krijg je tegenwoordig ook amper als je al werkt ( met een goed salaris ) maar alleenstand bent. ?Dan kunnen ze jou MAX een hypotheek van 130.000 euro aanbieden, maar daar koop je tegenwoordig niets fatsoenlijks voor.

die wijsheid komt ook maar uit de lucht vallen he ?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 19-05-2010 @ 20:27:22 (78%)
timmy90    posted on 19-05-2010 20:37
led par's op bar's gerplaatst, per 2, zelfgemaakte latjes trouwens van een vriend; proper in case, dmx en stroom ingebouwd, dus opbouwen is pakken makkelijker, case open, klemmen erop, inkomnde en uitgaande dmx en stroom aansluiten en alles in orde!!!
Ilja    posted on 19-05-2010 21:34
@Luni-B

Nee van de hypotheek adviseur

Mensen wat denken jullie, gaat de (PL)euro samen met de kansloze EU binnen de kortste keren omdonderen ? ?
( ik hoop keihard van wel ).
User edit by Ilja on 19-05-2010 @ 21:37:27 (100%)
Flaged
JollyJunkie    posted on 19-05-2010 21:46
Iemand die toevallig wat redenen weet waarom immigranten juist erg goed zijn? Alle onzin is goed. Als het recht-toe-recht-aan is, is het ook alleen maar beter.?Cool
Moet voor Nederlands een presentatie houden...
the-melody    posted on 19-05-2010 21:47
Iemand die toevallig wat redenen weet waarom immigranten juist erg goed zijn? Alle onzin is goed. Als het recht-toe-recht-aan is, is het ook alleen maar beter.?Cool
 Omdat ze kleur brengen? Pittazaken?
TimmyV    posted on 19-05-2010 21:53

Omdat we dan hun de schuld kunnen geven voor de fouten die wij maken?Cool
Let's go f*cking mental

133 Users online: 22 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 50.314
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.266