Poster: Stefjuuh
Zoals ik al vaker gezegd heb; Draaien op een pc moet je alleen doen als je ook de extra mogelijkheden ervan wil benutten. Ik vind t heerlijk om zo nu en dan met CD'tjes te draaien, maar het spelen met de tracks, en het effect wat je creert met een 4-decks traktor set is en blijft voor mij veels te leip! Ik zal proberen of ik morgen een filmpje kan maken en posten!
Inderdaad, heb stef zijn Xone in combo met een mac mogen uitproberen. 4 Decks regelrecht beschikbaar, naadloze loops met een druk op de knop. Het is wel enorm wennen, maar je kan een hoop aan je mix toevoegen. Ik denk dat deze technieken vooral handig zijn voor de diepere of underground stylen, waarin je het publiek constant kan verrassen met live gemixte mash ups.
Alleen is dit voor mij niet het geen waarvoor ik de pioneers zal laten vallen. Er is voor mij niks mis met cd?s, behalve dat het aantal dat je mee moet nemen zo veel is, dat je 2 tassen mee moet sjouwen. En dat ik op de een of andere manier die dingen last minute moet branden, of dat ik net dat ene nummertje vergeten ben in de tracklist.?
In dat geval lijkt usb mij een ideaal substituut, dezelfde voordelen als een cd, maar hoef er veel minder mee te nemen. En daarnaast kan ik elk moment tracks toevoegen.
En het probleem van te klein scherm is toch op te lossen. Je maakt een aantal mappen (albums) met daarin Submappen (cd1 / cd2 - of deel 44 / deel 45). En daarvan maak je tracklistjes die je uit print voor in de snelhechter of voor de E-reader. ?
Kijk je in je snelhechter/E-reader welke map je moet hebben en welke track nummer. Even er geen scrollen en klaar!