Boxen voor DJ Booth
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Frakke    posted on 10-05-2010 13:48
Hoi,

Ik ben zo wat aan het zoeken naar boxen voor mijn dj booth.
Ik heb nu een versterker staan van 8ohm (van marantz) en van 6 ~ 16 ohm (pioneer)
Welke boxen zouden jullie aanraden?

What do you think about Boxen voor DJ Booth ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 10-05-2010 13:57
Heb je een budget of andere voorkeur?

Ikzelf heb trouwens actieve monitoren, wat wel mijn voorkeur geniet. Maar je hebt al een versterker las ik, dus das voor jou overbodig. Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Frakke    posted on 10-05-2010 14:05
Ja ik heb niet zoveel ter beschikking staan.?
Zo moeten zelfs niet zooo h??l hard gaan.
t-age    posted on 10-05-2010 16:24
JB Systems tsx-15 best goede druk
MaximDJ    posted on 10-05-2010 16:40
Verander aub ff de topic titel Winking my eye Het heten geen Boxen, daar ligt een baby in....Het heten SPEAKERS!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Ziax    posted on 10-05-2010 17:27
In belgi? gebruikt ieder gewone volksmens het woord boxen als men over luidsprekers praat Winking my eye.
al zeggen de dj's die ik ken wel allemaal speakers :D
MaximDJ    posted on 10-05-2010 17:28
Het gewone volksmens inderdaad ja haha?Cool Maar dat zijn wij niet hier op DJR :p Wij zijn DJsCool
Mathiz    posted on 10-05-2010 17:36
ik zeg tegen mijn vrienden ook altijd boxen :p maar als ik tegen iemand op niveau praat meestal speakers
Ziax    posted on 10-05-2010 19:43
Zo bedoelde ik het helemaal niet Happy, laughing, maar dat weten jullie natuurlijk ook Winking my eye
ccc    posted on 10-05-2010 19:54
Boxen is gewoon een nederlands woord. '3 kastje met luidsprekers'.

Als iemand zich te goed voelt voor het wordt box moet hij zich misschien afvragen of hij het wel waard is om DJ te zijn.
User edit by ccc on 10-05-2010 @ 19:55:13 (9%)
K0ENE    posted on 10-05-2010 23:18
XBoxen is ook leukCool
Sound-Division    posted on 10-05-2010 23:32
Haha helemaal met CCC eens, wat maakt het eigenlijk uit, iedereen weet toch wel wat hij bedoelt.
AdenFarleigh    posted on 11-05-2010 01:16
Lekker offtopic weer. Anyway - ik zou met een laag budget eens gaan kijken op marktplaats en dergelijke. Vind je ongetwijfeld wel een juweeltje, hopelijk in jouw leefomgeving - en testen voor kopen is wel een aanrader!
dacuba    posted on 11-05-2010 03:42
Poster: ccc
Boxen is gewoon een nederlands woord. '3 kastje met luidsprekers'.

Als iemand zich te goed voelt voor het wordt box moet hij zich misschien afvragen of hij het wel waard is om DJ te zijn.

Het woord 'boxen' is een prima voorbeeld van de vernedering der Nederlandse taal. Of je zegt luidspreker ofwel gewoon speaker / monitor. Iemand die zich te goed voelt voor een correct gebruik van zijn eigen moedertaal moet misschien maar eens grote vraagtekens zetten met zijn verblijf op eender welke nederlandstalige plek, zowel in het echt als virtueel.
Alert : Ik laat je post staan, echter ben ik wel van mening dat je elkaar hier met respect moet behandelen. Het een beetje subtieler brengen kan ook wel.
Mod edit by tairip on 11-05-2010 10:52 (1%)
Rusafli    posted on 11-05-2010 07:56
Poster: dacuba

Het woord 'boxen' is een prima voorbeeld van de vernedering der Nederlandse taal. Of je zegt luidspreker ofwel gewoon speaker / monitor. Iemand die zich te goed voelt voor een correct gebruik van zijn eigen moedertaal moet misschien maar eens grote vraagtekens zetten met zijn verblijf op eender welke nederlandstalige plek, zowel in het echt als virtueel.

Zit jij daarom in Brazili? ?
eekaat    posted on 11-05-2010 08:05
je versterker(s) zijn hifi dus je moet ook hifi luidsprekers hebben...

een PA luidspreker op een hifi versterker geeft problemen voor de laatstgenoemde.
Bij overbelasting branden die simpelweg door in plaats van zichzelf te beveiligen...

Of je kan natuurlijk voor een actieve monitor gaan (mackie srm350v2 is een aanrader!)
main    posted on 11-05-2010 08:49
Poster: Rusafli

+1 ontopic: ik zou eventjes langs de lokale speaker/boxen/dj boer gaan, vragen of je een demo mag van een paar setjes en daaruit je keuze maken
dacuba    posted on 11-05-2010 14:44
Poster: Rusafli

Hehe nee, dat is niet de oorzaak Winking my eye

@TS> heb je nou al een budget?
ccc    posted on 11-05-2010 15:18
Poster: dacuba

Nou kerel als we dan gaan mierenneuken zoals jij doet.

Dan is het luidsprekerbox. En niet gewoon speaker of luidspreker. Want een speaker/luidspreker is dat ronde dingetje wat in je box zit.

En ik had het woord box opgezocht in de dikke van dale en deze gaf als antwoord 'kastje met luidsprekers'.

Dus je pist helaas naast de pot met je coole betwetende gedrag.

En sorry voor mijn offtopic, maar ik laat mij niet zeggen dat ik mij te goed voel voor correct gebruik van mijn moedertaal.(alhoewel ik betwijfel of dacuba uberhaupt weet wat mijn moedertaal is.)
User edit by ccc on 11-05-2010 @ 15:19:43 (2%)
Yvaroz    posted on 11-05-2010 15:32
dit had je beter in een ander topic kunnen zetten, nl. deze: ////www.djresource.eu/Forum/topic/17550/highlight/POEN/
Nothing is Impossible
MaximDJ    posted on 11-05-2010 17:17
och god....Je maakt ??n opmerking en het gaat hier alweer compleet de verkeerde kant op! Jongens toch, ik weet zelf natuurlijk ook dat je box ?n speaker kan zeggen. Aan jou wat je professioneler vindt...

ONTOPIC: Ik wil je wel goede raad geven, maar dan moet je wel even extra informatie over de versterkers erbij zetten. Wat voor volume wil je bereiken? Krk volume, of grotere kasten?
ArCee    posted on 28-05-2010 18:11
Poster: Ziax
In belgi? gebruikt ieder gewone volksmens het woord boxen als men over luidsprekers praat Winking my eye.
al zeggen de dj's die ik ken wel allemaal speakers :D

In zuid africa noemen ze het waarschijnlijk 'Boem Boem Kisten war geluid uit komt kratten'..................of zo? Cool

Maar goed, ik heb 'gewone' 3 weg huiskamer speaker hangen aan mijn booth, en de rammen erover, vraag buurman maar Cool
Hilko-B    posted on 28-05-2010 23:01
en dan heet een hp zeker een boem boem oorwarmerCool
User edit by Hilko-B on 28-05-2010 @ 23:01:28 (2%)
AdenFarleigh    posted on 01-06-2010 19:26
Jongeeeuuus.. ontopique?!

Zoals ik al zei; check marktplaats en kijk of je een set van je keuze kan testen, ga anders langs bij de audioboer in het centrum ofzo, kun je ook luisteren. Betaal je alleen meer wss. En bij lowbudget maakt het denk ik niet eens zo heel veel uit, het betere spul betaal je ook meer voor, simpel.

This is an old Topic

No new postings for 5.577 days.
 Post CommentThat would be 185.9 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

104 Users online: 64 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 73.712
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.685