Ik wil dj worden (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

marielle    posted on 14-11-2005 16:11
Hallo allemaal,

Ik wil graag leren draaien moet ik daar een speciale opleiding voor gaan volgen of heb je genoeg aan een curcus? Hoe hebben jullie het geleerd?

Ik wil graag hardhouse gaan draaien maar wat miet ik allemaal aanschaffen om te beginnen?

Nou ik hoop op antwoord.

Groetjes Marielle

What do you think about Ik wil dj worden ??

Vote :   

Vk5    posted on 29-05-2006 20:19
vraag aan een vriend(in) of die je de basis wil leren, en dan zelf een hele hoop gaan aanklote en je eige techniek ontwikkele.. lessen zijn weggegooid geld
Collin    posted on 29-05-2006 22:25

He, Marielle wat leuk dat er weer een vrouwelijke dj op dit forum is

ik kwam deze link tegen .. misschien heb je er nog wat aan

en voor de andere Dj's die ook willen beginnen

Suc6 , Dj Collin Bosgraaf

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=760&i=20200&t=14738
W.i.M    posted on 29-05-2006 22:44
Poster: DjCollinBosgraaf
He, Marielle wat leuk dat er weer een vrouwelijke dj op dit forum is

ik kwam deze link tegen .. misschien heb je er nog wat aan

en voor de andere Dj's die ook willen beginnen

Suc6 , Dj Collin Bosgraaf

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=760&i=20200&t=14738

Ik wil niets verklappen maar dit topic is 5 maanden oud
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Dj_Fantasy    posted on 29-05-2006 22:46

marielle
Member

Posted on 14-11-2005 16:11:23 Mail marielle Quote marielle

Hallo allemaal,

Ik wil graag leren draaien moet ik daar een speciale opleiding voor gaan volgen of heb je genoeg aan een curcus? Hoe hebben jullie het geleerd?

Ik wil graag hardhouse gaan draaien maar wat miet ik allemaal aanschaffen om te beginnen?

Nou ik hoop op antwoord.

Groetjes Marielle

nu je het zegt WIM je hebt nog gelijk ook:p

edit: maar wie weet misschien heeft ze er nog hulp meeWinking my eye
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 29-05-2006 @ 22:47:58 (12%)
djjw    posted on 29-05-2006 23:51
fantasy 164
nu je het zegt WIM je hebt nog gelijk ook:p

edit: maar wie weet misschien heeft ze er nog hulp meeWinking my eye

ehh 4 posts in een half jaar lijkt me niet echt een actief lid
Collin    posted on 30-05-2006 08:36
Haha , achja

misschien dat andere mensen er wat aan hebben
dj_nvds    posted on 07-06-2010 20:29
hoe oud moet je zijn om te mogen draaien?
hoppie    posted on 07-06-2010 20:31
in clubs of thuis?

maar volgens mij gaat dat niet om leeftijd maar om hoe goed je draait.
heb ook mannetjes van 14 in een bar/kroeg zien draaien
Question everything
Vassilli    posted on 07-06-2010 20:31
vanaf 4 jaar, als je oog-hand coordinatie een beetje goed is.
Xurion    posted on 07-06-2010 20:34
Waarom halen we dit topic naar boven. DIT KOMT UIT 2005!!! Sluiten?
tek-zotic    posted on 07-06-2010 20:37
Poster: DJJS
Waarom halen we dit topic naar boven. DIT KOMT UIT 2005!!! Sluiten?

omdat er een nieuw lid is dat hieromtrent nog een vraag had misschienConfused?
Xurion    posted on 07-06-2010 20:39
Ow sorry ik lees er eventjes over heen excuses Winking my eye
ElVrieso    posted on 07-06-2010 20:56
Poster: hoppie
in clubs of thuis?

maar volgens mij gaat dat niet om leeftijd maar om hoe goed je draait.
heb ook mannetjes van 14 in een bar/kroeg zien draaien

Like me! :$
Bruno de Vries - @djelvrieso
Xurion    posted on 07-06-2010 21:07
Hey ik ben 14. Ik draai op verschillende feesten. Meld je gewoon aan voor de DJ crew op je school zodat je op school wat bekender wordt en op schoolfeesten kan draaien. Je moet je eigen weg maken.
niiicola    posted on 07-06-2010 21:24
Idd, wij (Floris en ik) mogen nu ook op het eindfeest van onze school draaien! Door een dj contest, gewoon aanmelden voor dat soort dingen!
Gewoon.
Xurion    posted on 07-06-2010 21:26
Hey iedere DJ mag op een schoolfeest draaien. Als je zelfverzekert bent en gelooft dat je kan staan voor de hele school en het niet verprusts :P Je kan ook veel heel veel leren op internet >> Youtube!
mrmagix    posted on 07-06-2010 21:30
fantastisch goede tutorials! Als je een klein beetje engels verstaat kan je er al veel van gebruiken en reflecteren op je eigen dj-werk! ?Klikje!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Xtremer    posted on 07-06-2010 21:44
Ik heb zelf leren draaien op 2 oude draaitafels. Daarna ben ik wat jaren vinyl gaan draaien en vervolgens overgestapt naar CD. Intussen doe ik alles via HDD, digitaal. Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een compact setje om mee te beginnen. Je zou kunnen denken aan een MIDI controller (een DJ programma op je PC/Mac bedienen via een deze controller, zie het als een joystick). Wil je het gelijk goed aanpakken dan zou ik voor een set CD/USB spelers kijken een leuk mengpaneel.

Het draaien zelf kun je leren via cursussen, maar er staan ook zeer handige tutorials en tips op YouTube. Via via dingen leren werkt nog steeds het beste. Ik zie dat je in Uitgeest woont, dus wellicht dat ze je bij Bobs de nodige informatie kunnen geven. Kom zelf trouwens uit AlkmaarCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RickyRamirez    posted on 08-06-2010 22:49
yow,

Cursus leer je het misschien sneller , maar het is leuker om er allemaal zelf achter te komen. daar koos ik ook voor. als je na 2 jaar denkt dat er nogmeer achter zit , dan pas zou ik een cursus nemen. Probeer zelf veel dingen. Winking my eye
Ik heb mezelf alles aangeleerd. met hulp van andere DJ's waar ik contact mee had. ik begon klein met thuisfeesten en in 4 jaar is het voor mij heel hard gegaan. het begon thuis bij een maat. 3 jaar later draai ik in de Effenaar, de DansSalon , Dynamo enzovoort. (Eindhoven) dus bloed , zweet (maar geen tranen ;p).
User edit by RickyRamirez on 08-06-2010 @ 22:50:41 (1%)
BennoRevelli    posted on 09-06-2010 10:09
Ben het met RickyRamirez eens,

Ik zou ook? pas een cursusje volgen als je echt het gevoel hebt dat je na een lange tijd hard oefenen geen vooruitgang boekt.

Het is leuk om het zelf uit te vogelen,

Het is natuurlijk ook een kwestie hoeveel tijd en energie steek je erin en hoe groot is je motivatie,

Tevens is internet zo'n grote bron waar je heel veel DJ Tutorials en boeken/instructies vandaan kan halen over the art of djing, dus zo'n cursus zou ik niet meteen aan beginnen sowieso

Ik heb soms prijzen van wel 400/500 euro gezien, van die prijzen kun je aardig op weg zijn naar wat gear.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
RickyRamirez    posted on 09-06-2010 19:16
Oja en doorzetten! niet opgeven als je denkt na een tijdje dat je geen optredens meer hebt , want die fase heeft elke DJ wel is gehad. Winking my eye
BennoRevelli    posted on 09-06-2010 21:48
Poster: RickyRamirez
Oja en doorzetten! niet opgeven als je denkt na een tijdje dat je geen optredens meer hebt , want die fase heeft elke DJ wel is gehad. Winking my eye

Ik durf wel te zeggen iedereen, je begint allemaal onderaan de ladder,
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
thunderdome    posted on 22-06-2010 21:11
wat is je budget om wat gear aan te schaffenConfused
ArCee    posted on 23-06-2010 10:55
Poster: marielle
Hallo allemaal,

Nou ik hoop op antwoord.

Groetjes Marielle

Marielle, wil je dit hobbymatig gaan doen of echt werk van maken?
Als het laatste je idee zeg ik, NIET DOEN!!
Het sterft van de deejays, de jaloezie is enorm, alle plekken om te draaien ingenomen,?de concurentie nog meer en de markt is verzadigt.
Pro deejay worden is door de bovenstaande redenen ontzettend moeilijk geworden.
AdenFarleigh    posted on 23-06-2010 11:25
Poster: ArCee

Marielle, wil je dit hobbymatig gaan doen of echt werk van maken?
Als het laatste je idee zeg ik, NIET DOEN!!
Het sterft van de deejays, de jaloezie is enorm, alle plekken om te draaien ingenomen,?de concurentie nog meer en de markt is verzadigt.
Pro deejay worden is door de bovenstaande redenen ontzettend moeilijk geworden.

Hier in Nederland ja, als je op een professioneler niveau wilt gaan draaien werkt het inderdaad beter om het via het buitenland te proberen. Gezien haar startpost zou ik toch wel zeggen dat ze het eerst lekker wilt gaan hobby'en, dus in dat geval zit je met een mixer en een stel draaitafels (cd/vinyl naar voorkeur) goed. Oh en speakers, koptelefoon, muziek! Winking my eye
Op een vinyl-tafel zit niet veel, een cdspeler moet iig tru instant start hebben, cue, pitch en een jogwheel.
Mixer, voldoende kanalen naar je smaak, potmeters voor low mid high en gain en een (liefst aanwijsbare) crossfader.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

520 Users online: AudioRelives & 426 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 107.340
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.255