Ik wil dj worden (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

marielle    posted on 14-11-2005 16:11
Hallo allemaal,

Ik wil graag leren draaien moet ik daar een speciale opleiding voor gaan volgen of heb je genoeg aan een curcus? Hoe hebben jullie het geleerd?

Ik wil graag hardhouse gaan draaien maar wat miet ik allemaal aanschaffen om te beginnen?

Nou ik hoop op antwoord.

Groetjes Marielle

What do you think about Ik wil dj worden ??

Vote :   

djwillem    posted on 14-11-2005 16:34
ik ben ook al onderweg om een dj te worden en volgonds mij kun je het beste gewoon thuis oefenen en dan kom je al heel ver
marielle    posted on 14-11-2005 16:39
Welke spullen moet ik aanschaffen? Op marktplaats staan veel draaitafel en ik als beginnende moet natuurlijk nog van alles hebben.
Wat is wijsheid?

Waar kan ik alvast mee starten?

Groetjes marielle
Jorrit    posted on 14-11-2005 16:45
Een cursus oid. is niet nodig, maar het zal wel helpen, ik heb het draaien gewoon van mezelf geleerd.

Ik denk dat je je eerst moet verdiepen in cd's of vinyl draaien...
Jerry    posted on 14-11-2005 16:47
Je moet voor jezelf een keuze maken of je met vinyl wil draaien of met cd's.
En waar wil je gaan draaien. Wil je voor altijd in je slaapkamer gaan draaien of wil je ook op feestjes draaien. Je zou bv een mixer kunnen kopen met effecten box erin.

Waarom wil je eigenlijk dj worden als ik vragen mag?

marielle    posted on 14-11-2005 17:03
Hoi Jerry,

Nou ik wil gaan draaien omdat ik me altijd erg intereseer voor dj's.
IK gaa zelf heel vaak naar house feesten toe en ik zie veels te weinig vrouwlijke dj's. Ik wil natuurlijk eerst draaien in de slaapkamer en hoop over een tijd toch op feesten te gaan draaien. Dus het zullen geen cdtjes worden.

Groetjes marielle
MadSteven    posted on 14-11-2005 17:03
Pft, hoe leer je dat...

En wat voor DJ wil je worden?

We onderscheiden ons namelijk in verschillende categorieen en subcategorieen.

Here we go:

( A ) Turntablists:
- scratchers (je weet wel wat dat is)
- eh... hoe noemde je dat ook alweer... nou ja, loopen met twee platen is het
- dj-en bij een band

( B ) Beatmatchers
- In alle stijlen en maten

( C ) DJ's for the masses
- Radio DJ's
- DriveIn DJ's
- Café DJ's

Ik geloof dat je dus bij categorie B wil gaan horen. De DJ-categorie die Tiesto populair heeft gemaakt Happy, laughing

Waar begin je dan? Tja, eerst checken of je talent hebt natuurlijk. Dus ga eens bij een vriend(in) of bekende kijken die DJ is of loop 's middags of op een erg ondruk tijdstip eens een café binnen. Grote kans dat als je even navraagt er wel iemand wat verstand heeft van DJ-en en je een beetje wegwijs kan maken hoe en wat.

Ben je zeker dat je talent heb, dan kan je jezelf eerst eens bedenken of je van cd of plaat wil gaan draaien. Laat je niet afleiden door mensen die van cd draaien niet echt zijn, want onderhand draaien DJ's als Carl Cox, Tiesto, Sander Kleinenberg en zelfs Rockid (turntablist!) ook met cd's. Bovendien heeft het ook voordelen dat je zelf cd's kan overbranden en zo je collectie compacter kan maken en mocht je eigen nummers of remixen (gaan) produceren, dan kan je ze ook zo afspelen.

Maar ja, de mooiste CD spelers kosten nog veel geld. Een Pioneer heb je pas vanaf 500 euro per stuk. Als je toch zoiets wil, zou ik een Axis 9 aanraden van Numark. Anderzijds kan je net als mij beginnen met een fatsoendelijke dubbelaar, zoals de CDN35 van Numark (+- 400 euro).

Aan de andere kant, beetje fatsoendelijke platenspelers kosten ook al gauw 400 euro per stuk. Zoals de Sync XTRM-1... En over Technics SL1200's zullen we het nog maar niet hebben.

Dan komt er nog zoiets bij als een mengpaneeltje. Tja, dat is echt wat je liever hebt, maar aan te raden valt van Behringer weg te blijven. Of je dan een battlemixer wilt zoals mij (ik vind het nou eenmaal fijn werken en houd van snelle schuiven) of een clubmixer met 5 kanalen en effecten erop, tja, dat weet ik niet.

Dan ben ik waarschijnlijk weer te allround om Hardhouse nummers uit mijn hoofd te kennen en zou dus ook niet weten of je dan net zo makkelijk op CD kunt zoeken als op vinyl. Een ding is zeker: als cd-jock moet je of op tijd je singles kopen of goed zoeken. Maar ja, met internet kan je ook vrij aardig oude classics ergens vandaan halen (goed tussen de troep zoeken). Als ik het zo snel zie, komen er vooral veel mixcd's uit in die categorie en ligt de bron daarvan in vinyl. Jammer. Anderzijds, ik ben ook van plan na verloop van tijd een platenspeler aan te schaffen om vinyl op cd te zetten.

Oh, na wat onderzoek: hardhouse... Da's dus iets tussen de klubbheads en tiesto in. Hmz. Dan houd ik het liever richting de klubbheads. Maar ja, hier zal de mannen/vrouwen-tegenstelling wel weer zitten.
Vrouwen houden van trance, mannen van techno, vrouwen van clubhouse, mannen van elektroclash, vrouwen houden van r&b, mannen van hip hop.

Tot zover... Veel succes in ieder geval.

User edit by MadSteven on 14-11-2005 @ 17:18:58 (2%)
MadSteven    posted on 14-11-2005 17:17
Poster: marielle

Nou ik wil gaan draaien omdat ik me altijd erg intereseer voor dj's.
IK gaa zelf heel vaak naar house feesten toe en ik zie veels te weinig vrouwlijke dj's. Ik wil natuurlijk eerst draaien in de slaapkamer en hoop over een tijd toch op feesten te gaan draaien. Dus het zullen geen cdtjes worden.

Dus geeft een reden aan waarom en die zie ik niet. Heel veel DJ's draaien al met cd's - postte ik net dus ook al. Als je nou zegt: 'er komt te wenig op CD uit voor hardhouse'. Www.juno.co.uk al ontdekt om eens een voorbeeld te noemen?

En dan nog hebben we de allernieuwste manier vergeten: legaal downloaden en op cd zetten. Zo kan je ook mooi kosten besparen en je kan heel gemakkelijk een back-up van je collectie maken. Dat zie ik je met vinyl dus nog niet doen.

Overigens ben je dus wel goedkoper uit op cd als je goed zoekt. En zeker met legaal downloaden.

Laatste wat ik dan nog zeg: tis fijn als je een stijl kan draaien, maar goede gitaristen kunnen ook meerdere stijlen spelen... Snappie?

En dan mag jij  nou weer vertellen waarom je toch aan vinyl dacht. Happy, laughing

Nvie    posted on 14-11-2005 17:19
Wat heb je nodig:
-> Een grove portie lef en doorzettingsvermogen
-> Minimaal 2 apparaten om een medium af te spelen (cd-speler, turntable)
-> mixer (3 kanaals toonregeling is wel handig)
-> hoofdtelefoon
-> een aantal platen
-> weet wat je moet doen

Vooral dat laatste punt kan nog wel eens handig zijn. Hiervoor is het misschien eens handig dat je naar een DJ-School gaat (link, link) of een pagina met info opzoekt.

Je gear (dus equipment), hangt af van een paar dingen;
Budget;
Gebruik;
Stijl;
en ik zal vast wel wat vergeten zijn.
DavyJ    posted on 14-11-2005 17:23
jah  als je die dingen weet kan je wel al ene setje gaan samen stellen
Nvie    posted on 14-11-2005 17:36
Poster: DavyJ
jah als je die dingen weet kan je wel al ene setje gaan samen stellen

Daarom zijn het juist dingen die je voor jezelf even op een rijtje moet zetten :D
MadSteven    posted on 14-11-2005 17:51
Ja, maar die DJ-school Holland wordt gesponserd door Technics... Dus niet langs gaan als je met cd's wil gaan draaien of het uit wil proberen...

Technics CD-player = a piece of shit!!!
DJ-Emotion    posted on 14-11-2005 18:06
Poster: MadSteven
Ja, maar die DJ-school Holland wordt gesponserd door Technics... Dus niet langs gaan als je met cd's wil gaan draaien of het uit wil proberen...

Niet echt taktisch geformuleerd, maar 100% waarheid
marielle    posted on 14-11-2005 18:30
Ok ok,

Ik begin het een beetje te snappen. Het begon eigenlijk zo een vriend van mij die draaide altijd hiphop maar daar vind ik niet zoveel aan. Ik ben meer van het hardhouse gebeuren en daarom vroeg ik hiet om raad.

Ik dacht altijd dat alle dj's nog steeds met platen draaien maar dat gebeurt dus steeds vaker op cd. Nou als dat zou kunnen dan zou ik dat wel liever doen ja.

Dus tips kanik altijd goed gebruiken en ik zal ook goed rondneuzen op het internet want ik vind het wel heel erg leuk!

Dus madsteven ik hoop dat ik je zo antwoord heb gegeven.

bedankt voor je reactie

groetjes marielle
Gery    posted on 14-11-2005 19:07
Ik denk dat play/cue drukken ook een stuk makkelijker aan te leren is als een plaat goed ingooien, wat mij ongelooflijk moeilijkt lijkt :d

kan zijn da'k er totaal naast zit want heb immers nog nooit met platen gedraaid Happy, laughing

Ik ben nu een goede 3 maand bezig, met uitsluitend cd's, en na ongeveer een maand lukte het redelijk om de beats gelijk te krijgen, the key is en blijft veel oefenen! Happy, laughing

Qua materiaal, direct met iets goed beginnen, zijnde pioneer of denon, ik heb mij voor 650 euro in duitsland een dual denon gekocht waar ik heel tevreden van ben Happy, laughing

No offencr maar JB of numark cd spelers ofzo zie je bijna nergens (in clubs dan enzo) meestal 2 pioneers, en nog een dual denon.

success! :d
DJ - Producer
Illusion    posted on 14-11-2005 20:48
he marielle,

ik zou je aanraden om je Dj Talent op te bouwen, uit je eigen ervaring. Dat heb ik ook gedaan. Iedere Dj heeft een aparte manier van draaien, en die heb jij ook. En die kun je ontdekken.

Je kunt eens in de buurt vragen of er iemand is die ook Dj is, en of je een keer bij hem mag komen om te kijken, hoe het een en ander gaat. en misschien kun je eens met hem meedraaien.

Groeten,

Illusion

Succes!!!!!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lukaz    posted on 14-11-2005 21:16
ik denk dat je het nu allemaal wel een beetje duidelijk is.
ik wil ook nog zeggen dat je, je dj kunsten het grootste gedeelte gewoon uit jezelf moet gaan oefenen door dat gewoon thuis te doen, een cursus kost ook heel wat en dat kan je beter besteden aan je apparatuur omdat je nog niks hebt.

Doe niet wat ik deed en heel veel andere dj's deden: eerst zo goedkoop mogelijk apparatuur kopen. In het begin ben je er tevreden mee maar na een tijdje ga je zie wat je met andere, beter apparatuur kan doen dus wil je dit gaan kopen, dan ben je meer geld kwijt.

ik heb door dat je met draaitafels wilt gaan werken? ik neem aan niet meer dan 3 misschien ook wel niet meer dan 2.
Je hoeft natuurlijk niet meteen Technics te gaan kopen je hebt ook precies hetzelfde onder een andere naam: OEM's

Als je niet meer dan 2 of 3 draaitafels gaat aanschaffen dan heb je dus ook niet een mixer nodig waar meer dan 3 kanalen opzitten (tenzij andere redenen natuurlijk) Dan kan ik je heel goed de Dateq XTC aanbevelen of de Reloop Effex 2. Bedenk wel van te voren of je later nog van plan bent om bijv. nog CD-Spelers erbij te gaan kopen. Dan heb je natuurlijk een andere mengpaneel nodig. Als je geld teveel hebt is de Xone 92 ideaal of natuurlijk de Pioneer DJM 500, Denon DN-X1500. Veel plezierHappy, laughing

[Edit: Met alineas erin leest toch een stuk prettiger dan 1 grote lap tekst, niet? Winking my eye]
Mod edit by Jorrit on 14-11-2005 22:32 (8%)
jordy    posted on 14-11-2005 22:26
DJM 600 zou ik dan toch eerder voor gaan... DJM 707 lijkt me ook niet verkeerd..

maar ik zou ook wat gaan kijken bij 19" mixers.. gezien je die naast de djm600 toch ook vaak ziet staan (denkend aan de Apollo van Dateq)
Jorrit    posted on 14-11-2005 22:33
Ik weet het niet hoor, stel nou dat je het draaien helemaal niet leuk vind, zit je met je rete-dure mixer...
djjw    posted on 14-11-2005 23:15
ik ben dit helemaal met jorrit eens, wat moet iemand die nog
nooit heeft gedraaid met een djm 500/600?
(tenzij je zo veel geld hebt dat je nergens naar hoeft te kijken)
tuurlijk wordt het mixen niks, kun je hem altijd goed verkopen,
maar beginnen met de dj hobby kost al veel geld en dat heb je zeer
hard nodig..
een mixer van bv. Gemini of numark om te beginnen is best oke.
en ik begrijp dat je voorkeur iets meer uit gaat naar cd..
en dat ligt dan toch echt aan het bedrag wat je daar aan wilt besteden..
ook of je met een dubbele of table top wilt draaien,  maar persoonlijk
maakt het me niet echt veel uit. (als we in de pioneer serie blijven)

dus voor iedereen met hele dure type's aan komt, is het wel handig
om te weten wat je budget ongeveer is...

MadSteven    posted on 15-11-2005 11:27
Poster: marielle

Ik dacht altijd dat alle dj's nog steeds met platen draaien maar dat gebeurt dus steeds vaker op cd. Nou als dat zou kunnen dan zou ik dat wel liever doen ja.

Twee kanten van het verhaal, dus. Het ene heb ik al behandeld en dat is hoe je je muziek op cd's krijgt. Dat hoeft dus geen probleem te zijn, mits je op downloadsites gaat kijken, internetshops gebruikt en/of goed je ogen open houdt (en dus het liefst een creditcard hebt).

Het andere verhaal is dan de cd-spelers.

Wat ik zou adviseren is twee cd-spelers met minimaal 16 % pitch, een loopfunctie en cuestarts voor als je later daarmee wilt werken en een fijne jogwheel en pitchcontrol. Ook heel handig is het feit dat in de handleiding van een Numark cd-speler bijvoorbeeld een beatmatch tutorial staat. En trouwens, handeidingen (manuals) kan je weer downloaden van sites van bijvoorbeeld www.numark.com en www.pioneerdj.com

Nou, dus ga ik even een voorstel doen voor drie budgetten:
600 euro, 1000 euro en 1750 euro... En 1150. Vergeet ik even de hoofdtelefoon voor het gemak en gebruik ik de prijzen bij www.new-line.nl

600 euro

200 euro voor een Gemini UMX SE (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12772)
en 2 x 190 euro voor een Numark Axis 2
(http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8246)

Niks mis mee als je begint - je kan moeilijk met een Ecler Nuo5 en twee Pioneer CDJ1000's starten (lees: 3000 euro), is het wel?

1000 euro

Wat zou ik doen voor 1000 euro?
Die Axis 2's veranderen in twee Axis 9's en de Gemini UMX SE voorlopig houden
Axis 9: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12759

Waarom? Axis 9 heeft ingebouwde effecten, tot 100 % zonder toonverandering, automatische beatteller waarop de effecten gebaseerd zijn en de smart loops, plus groot jogwheel en als je echt wil zou je ermee kunnen scratchen - maar da's toch niet van belang voor jou Winking my eye

(Ik heb zelf de CDN35 dubbelaar (=2 x een axis 2 in 19"" cd-speler +-) en wil graag overstappen naar Axis9's na een klein half jaartje, omdat ik meer dan 16 % pitch wil en zonder toonverandering... Misschien moet je zelf even nadenken wat je echt wil)

1750 euro

De ultieme startersset, vind ik zelf:
2 x een Pioneer CDJ800 (wie kent hem niet - zie DJ topics) a 700 euri stuk
en een gouwe oude - vrij letterlijk - Vestax PCV-275 (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11078)

Goed, de kleuren passen dan misschien totaal niet bij elkaar, maar de Vestax is een erg goed mengpaneel (wereld van verschil met de Gemini) en de Pioneers zijn kwaliteit genoeg om zeven dagen per week voor feesten te verhuren...

That said, voeg ik er nog een categorietje bij:

1150 euro

De Axis 9 is namelijk eigenlijk een CDJ800 zonder erg goede scratch, maar met effecten, meer loops en meer bedoeld voor thuisgebruik. Dus zat ik te denken... Haast net zo ideaal voor thuis en af en toe on the road:
2 x Numark Axis 9 a 400 euri stuk
1 x Vestax PCV-275

En dan passen de kleuren ook beter bij elkaar. Happy, laughing

Dan moet je je even bedenken dat zo'n DJM 600, 707 of een Dateq Apollo bij minimaal 850 euro begint en dan denk ik dat het niet zo slim is om zo'n mixer meteen te kopen.

Zeker niet als je bedenkt dat je voor 300 euro meer ook een heel mooie mixer (geluid telt ook, dat zie je niet op papier) hebt, maar met twee mooie cd-spelers....

En met optie één kan je voorlopig ook prima vooruit voor 600 euri, hoor. Sterker nog, tis iets minder dan 600 euro en dan kan je nog een hoofdtelefoon kopen Happy, laughing

Heb je het na een half jaar dan wel gezien... Tja, een Axis 2 kan je haast aan iedere drive-in die en reserve cd-speler zoekt kwijt en anders kan je je set altijd nog op marktplaats.nl of ebay kwijt.

Veel succes met nadenken.

User edit by MadSteven on 15-11-2005 @ 11:30:13 (9%)
Tekhead    posted on 15-11-2005 20:38

En deze site wordt gesponserd door Pioneer.

Wat een bende lullen zeg, denk je nu echt dat jullie het allemaal zo goed weten ! En dat André van New-Line een God is, die alles weet, en alles Kan ? André geeft service alleen als je je gear daar hebt gekocht.

Hebben jullie allemaal de Technics CD speler gehad of intens geprobeerd ? Het zal wel van horen zeggen zijn he ?

Ik zal Mireille eens een Tip geven, als je wil weten wat kwaliteit is, en duurzaamheid, in extreem gebruik, en in extreme omgeving, contacteer grote verhuurders van gear, die weten wat goed is, welke topkwaliteit zijn,en je zal versteld staan hoe weinig verhuurders Pioneer prijs/kwaliteit/betrouwbaarheid en duurzaamheid goed vinden, er zijn er hier in Belgie vele die ze enkel nog hebben omdat het gevraagd wordt, en ze deze verhuren als er expleciet naar gevraagd wordt,want de standaard norm, is niet Pioneer CD spelers, Maar DENON, en niet Pioneer mixers, maar Rodec.
Er zijn trouwens weinig verhuurders die 2 jaar met dezelfde pioneers doen !

Het is niet omdat pioneer veel geld kost, dat ze super zijn he, of hoe denken jullie dat pioneer zijn promotiecampagnes betaald, enig idee hoeveel geld dat kost ?

De meeste dj's hier, laten zich teveel beinvloeden door de fancy marketeers van Pioneer, en hun mooie praatjes.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJ_Inspiration    posted on 15-11-2005 20:53
Hier in België denk ik ook dat voor de verhuur, de dubbele DENON spelers het bekenste en meest verhuurd worden.

Pioneer wordt hier niet zo snel gebruikt voor verhuur (tenzij uitdrukkelijk gevraagd door bekendere dj's). En voor gewone feesten en fuiven zal je hier 8 op de 10 keer, een dubbele denon tegenkomen.
Jorrit    posted on 15-11-2005 20:54
Ho Ho Ho!!!
Deze site wordt HE-LE-MAAL niet gesponsord door Pioneer, hij wordt zelfs gefinancierd door 2 personen (wim en lead) persoonlijk.
Lead heeft veel te maken met Pioneer, daarom zal je veel info hier over Pioneer vinden, maar dat heeft alleen maar te maken met de toegankelijkheid van die info.

En ja, ik heb de technics speler geprobeert, vond het niets
Heb meerdere malen verschillende Pioneer onder m'n handen gehad, vond het geweldig (op de aanvaring met de CMX-3000 na, wat betreft cd's niet lezen)

En dat Pioneer zo duur is, dat heeft niet zo veel met marketing kosten te maken, maar met ontwikkelingskosten (waar andere merken, zoals technics, een voorbeeld aan kunnen nemen)
Tekhead    posted on 15-11-2005 20:57
Pft, hoe leer je dat...

En wat voor DJ wil je worden?

We onderscheiden ons namelijk in verschillende categorieen en subcategorieen.

Here we go:

( A ) Turntablists:
- scratchers (je weet wel wat dat is)
- eh... hoe noemde je dat ook alweer... nou ja, loopen met twee platen is het
- dj-en bij een band

( B ) Beatmatchers
- In alle stijlen en maten

( C ) DJ's for the masses
- Radio DJ's
- DriveIn DJ's
- Café DJ's

Ik geloof dat je dus bij categorie B wil gaan horen. De DJ-categorie die Tiesto populair heeft gemaakt Happy, laughing

Waar begin je dan? Tja, eerst checken of je talent hebt natuurlijk. Dus ga eens bij een vriend(in) of bekende kijken die DJ is of loop 's middags of op een erg ondruk tijdstip eens een café binnen. Grote kans dat als je even navraagt er wel iemand wat verstand heeft van DJ-en en je een beetje wegwijs kan maken hoe en wat.

Ben je zeker dat je talent heb, dan kan je jezelf eerst eens bedenken of je van cd of plaat wil gaan draaien. Laat je niet afleiden door mensen die van cd draaien niet echt zijn, want onderhand draaien DJ's als Carl Cox, Tiesto, Sander Kleinenberg en zelfs Rockid (turntablist!) ook met cd's. Bovendien heeft het ook voordelen dat je zelf cd's kan overbranden en zo je collectie compacter kan maken en mocht je eigen nummers of remixen (gaan) produceren, dan kan je ze ook zo afspelen.

Maar ja, de mooiste CD spelers kosten nog veel geld. Een Pioneer heb je pas vanaf 500 euro per stuk. Als je toch zoiets wil, zou ik een Axis 9 aanraden van Numark. Anderzijds kan je net als mij beginnen met een fatsoendelijke dubbelaar, zoals de CDN35 van Numark (+- 400 euro).

Aan de andere kant, beetje fatsoendelijke platenspelers kosten ook al gauw 400 euro per stuk. Zoals de Sync XTRM-1... En over Technics SL1200's zullen we het nog maar niet hebben.

Dan komt er nog zoiets bij als een mengpaneeltje. Tja, dat is echt wat je liever hebt, maar aan te raden valt van Behringer weg te blijven. Of je dan een battlemixer wilt zoals mij (ik vind het nou eenmaal fijn werken en houd van snelle schuiven) of een clubmixer met 5 kanalen en effecten erop, tja, dat weet ik niet.

Dan ben ik waarschijnlijk weer te allround om Hardhouse nummers uit mijn hoofd te kennen en zou dus ook niet weten of je dan net zo makkelijk op CD kunt zoeken als op vinyl. Een ding is zeker: als cd-jock moet je of op tijd je singles kopen of goed zoeken. Maar ja, met internet kan je ook vrij aardig oude classics ergens vandaan halen (goed tussen de troep zoeken). Als ik het zo snel zie, komen er vooral veel mixcd's uit in die categorie en ligt de bron daarvan in vinyl. Jammer. Anderzijds, ik ben ook van plan na verloop van tijd een platenspeler aan te schaffen om vinyl op cd te zetten.

Oh, na wat onderzoek: hardhouse... Da's dus iets tussen de klubbheads en tiesto in. Hmz. Dan houd ik het liever richting de klubbheads. Maar ja, hier zal de mannen/vrouwen-tegenstelling wel weer zitten.
Vrouwen houden van trance, mannen van techno, vrouwen van clubhouse, mannen van elektroclash, vrouwen houden van r&b, mannen van hip hop.

Tot zover... Veel succes in ieder geval.

1-Geen enkele man houd van HIp HOP.
2- Battlemixers zijn goed voor scratchers en hiphoppers, niet voor beatmatchers.
    koop een mixer die geschikt is voor je muziekstijl die wil gaan draaien, want       battle's zijn meestal maar 2 kanaals, en dat is te weinig als je ook  vinyl wil gebruiken.
3- Leer gewoon met vinyl draaien dat is the real feeling, als je met vinyl kan werken, kan je op 1-2-3 met cd's ook draaien, omgekeerd is wat anders.
4-  oudere nummers zijn in originele versie, bijna niet te vinden op CD, maar wel op vinyl uiteraard, en wat nog beter is, zijn de speciale remixen van top dj's, die enkel op vinyl uitgebracht worden als extra nummer.
5- Vinyl classix, een waarde blijft houden, en met de jaren zal deze waarde alleen maar verhogen.

DAVE CLARKE de Techno God, draait  met Technics TT's en CD's, en vindt zelfs de CDX van Numark beter dan de Pioneer spelers. Dus zo een piece of shit zullen die cd spelers van Technics niet zijn.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Jorrit    posted on 15-11-2005 21:00
1. Ok, dan ga ik een paar van mn vrienden maar eens vertellen dat ze geen man zijn.... maar wat zijn ze dan wel?

3. Vindt jij! Ik zeg: leer gewoon met cd draaien, je gaat toch ook niet leren typen op een typmachine en het daarna met een pc doen... Stilstand is achteruitgang, vind ik!

5. Ik koop mijn muziek niet om extra waarde te scheppen, maar om te draaien...

Grappig, kzag Dave Clarke laatst nog met CDJ-1000's onder z'n vingers...
Mod edit by Jorrit on 15-11-2005 21:01 (21%)

403 Users online: 326 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 146.723
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.665.638