Vraagje. Mijn 10 jaar oude Dateq XTC mixer geeft als ik hem aansluit op mijn laptop gigantische ruis bij opname (dit was normaal gesproken nooit). Je hoort op de achtergrond wel ergens de muziek. Het maakt hierbij niet uit of ik de kabel op OUT of MON aansluit. Als ik de kabel direct op mijn cd-speler aansluit is er geen ruis en is de opname prima. Ook bij het geluid vanuit de versterker, op mijn mixer aangesloten natuurlijk, hoor ik geen ruis.
Kan het zijn dat dit probleem, ondanks het feit dat bij directe aansluiting op de cd-speler er geen problemen zijn, toch nog aan de kabel kan liggen? Wat zouden andere oorzaken kunnen zijn?
Alvast bedankt voor replyen!
Grtz
What do you think about Mixer of kabel defect (harde ruis bij opname) ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Thnx voor de reply. Als ik de mixer op de versterker aansluit: geen ruis. De schuiven open en dicht doen heeft geen effect; de ruis blijft even sterk. Geen mic aangesloten, fader dicht. :S:S:S
Aan de kabel gaat het niet liggen aangezien het perfect werkt naar de versterker toe... Het gaat ofwel met de aansluiting naar je laptop te maken hebben, ofwel met de laptop zelf...
Appart, ik denk dat het komt door je laptop, wat voor een geluidskaart heb je? Wat voor een progamma gebruik je eigenlijk voor het opnemen?? En alle anderen uitgangen doen het wel goed op je dataq?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
hm.. het geheel heeft zichzelf succesvol gereanimeerd: vandaag opeens geen ruis meer. Wellicht is het wat T-to-the-J zegt, kan wel zijn dat ik die kabel een keer per ongeluk in de verkeerde ingang heb gedaan (als dat is wat je bedoelde). Thnx voor replyen iig.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.