Verkloot FL de sounds? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 02-05-2010 13:25
ik zit hier dus heel erg mee, is het waar dat FL de sounds compressed bij het maken van het eindproduct en dat je het daarom altijd wel kan horen dat het in FL is gemaakt, zo ja, dan wil ik gaan overstappen.

Ik werk nu bijna 2,5 jaar met FL studio en een klein beetje met Reason. Ik vind het tot nu toe allemaal wel prima maar een vriend van me zei dat FL bagger is omdat ze het originele geluid vervormen, toen schok ik wel even want ik wil het beste van het beste uit me muziek halen.

Weten jullie of dit (nog) waar is? En of het daarom wel slimmer is om over te stappen naar Ableton, Logic? (graag zou ik naar logic overstappen alleen ik heb nog geen mac)

What do you think about Verkloot FL de sounds? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 02-05-2010 19:14
Is FL vergeleken met bijvoorbeeld Ableton nou een kampvuur? Denk het niet.
bambamstudio    posted on 02-05-2010 19:18
Poster: Melle
ik zit hier dus heel erg mee, is het waar dat FL de sounds compressed bij het maken van het eindproduct en dat je het daarom altijd wel kan horen dat het in FL is gemaakt, zo ja, dan wil ik gaan overstappen.

Ik werk nu bijna 2,5 jaar met FL studio en een klein beetje met Reason. Ik vind het tot nu toe allemaal wel prima maar een vriend van me zei dat FL bagger is omdat ze het originele geluid vervormen, toen schok ik wel even want ik wil het beste van het beste uit me muziek halen.

Weten jullie of dit (nog) waar is? En of het daarom wel slimmer is om over te stappen naar Ableton, Logic? (graag zou ik naar logic overstappen alleen ik heb nog geen mac)

ja dat is waar. De mastering studio die mijn producties mastered hoort of een song met Logic, cubase of Fl is geproduceerd, nee beter gezegd met die DAW's is gerenderd. ?Ik hoor zelf ook altijd een wat doffere sound uit FL komen na de rendering.

En wat geroepen wordt dat de pro's er ook mee werken....wie zegt dat hun de producties afmixen in FL? Dr Dre werkt ook met een old skool Akai MPC sampler, eindmix wordt gedaan in Pro Tools.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 02-05-2010 @ 19:19:30 (20%)
feestbeest    posted on 02-05-2010 19:27
Jup, tiesto toch?kan ook niet mixen met 2 mp3 spelers toch?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
bambamstudio    posted on 02-05-2010 19:38
Poster: feestbeest
Jup, tiesto toch?kan ook niet mixen met 2 mp3 spelers toch?

cdj2000 zijn mp3 spelers......
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Esmee    posted on 02-05-2010 19:54
Poster: Luni-B

@ mixt-ape ; Waarom zou je iets grondigs testen als je het tog een kakprogramma vind ? of vind je een ander programma beter? vind het grondige bulshit om te zeggen dat het een kakprogramma is , andere artiesten zijn er wereldwijd bekend mee geworden. en dat heb jij nog niet gehaald denk ik! en ja dat zeg ik.

hij kan het toch eerst grondig testen en daarna tot de conclusie zijn gekomen dat hij het niets vindt?

Poster: Estacy
maar zoals altijd: je mag dan een geweldige kok zijn, ook Gorden Ramsay kan niet fatsoenlijk koken met een ijzeren staaf en een kampvuur.

Ik denk, dat dat hem wel degelijk zal lukken. Misschien wordt je juist met minder materiaal wel creatiever omdat je dan niet zoveel dingen op je afkrijgt dat je echt zoiets hebt van... juisstt... wat moet ik hier allemaal mee?
Voor mensen die niet weten hoe iets werkt is een simpeler programma makkelijker, dan heb je niet dat wanneer je eenmaal weet hoe iets werkt dat je vergeten bent wat je wou maken.

FML    posted on 02-05-2010 20:51
ik heb nog geen argumenten gehoord van hem. Ik zeg ook helemaal niet dat FL de beste is maar hoeveel mensen gebruiken meerdere programma's ? ik denk best veel. zoals eerder gezegd heeft fl zen voordelen en zen nadelen.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Sebasz    posted on 02-05-2010 22:10
Poster: Mixt-Ape
Dat zeg jij? Ik werk nu al jaren met Logic dus heb wel recht van spreken aangezien ik ook FL grondig heb getest vroeger...

Ja kan wel allemaal mooi gaan roepen, maar vertel dan ook waarom FLStudio rotzooi is naar jouw mening..
Renzis    posted on 02-05-2010 22:50
Ik produceer nou een tijdje wat serieuzer met FL Studio en ik merk inderdaad (heb er al eerder een topic aangewijd) dat er een erg doffe sound uit de afmix komt. Ik moet erg mijn best doen in het programma om het op een goede manier helder te laten klinken.

Overigens merk ik wel dat bijv guitarsamples e.d. beter klinken dan wanneer je iets vergelijkbaars zelfmaakt in FL.

Zonde want het programma werkt fantastisch verder en mijn muziek klinkt in het programma zelf ook top, dus ik sta zelf nog in dubio of ik over zou willen stappen
Sebasz    posted on 02-05-2010 23:28
Met een soundgoodizer en pspvintagewarmer 2 kom je anders al een heel eind?Cool
Renzis    posted on 02-05-2010 23:58
Mwah aardig, ik gebruik tegenwoordig vaak de multibandcompressor om het allemaal beetje te fatsoeneren
cross-over    posted on 03-05-2010 08:33
De plugins van FL zijn niet de allerbeste, dus als je echt een goede eindmix wilt zul je moeten investeren.
Wel is het mogelijk door goed gebruik te maken van de juiste plugins op de master (limiter/compressor/multiband) en de juiste preset op je instrumenten.

Verder zijn er weinig artiesten die zelf hun eindmix maken. Dit is echt een speciaal vakgebied. Alleen al het 'vrij' maken van frequentiegebieden voor bass/kick/vocals is voor de meeste al genoeg om dit uit handen te geven.

Maar wat ik vaak zie bij collega 'thuisproducers' is dat er erg hoge eisen zijn voor de software, meestal ook nog met ('free')plugins terwijl de eindmix dan een mp3 is...... voor een gig tijdens een feest. (zucht).

Met FL zijn er goede resultaten te halen alleen, het kan altijd beter.
Ik zou zeggen gebruik gewoon de zaken die bij FL zitten en lees wat info na op het net (zoek op: how to mastering f
http://soundcloud.com/lau-daniels
Twizz    posted on 03-05-2010 09:49
FL Studio verschilt zeker met Ableton.

Ik heb ooit met een VSTi genaamd Discovery (oftewel de software-vertaling van Nord Lead) met exact dezelfde instellingen een stukje melodie ge?xporteerd in dezelfde kwaliteit. (ik meende dat het WAV was)

Resultaat, Ableton klonk duidelijk beter/minder dof. Het verschil zit hem vooral in de hogere tonen. Ik denk dat dit verschil zelfs voor een normaal persoon die niet echt ervaring heeft hiermee, te horen is.

Ik zal ff kijken of ik de bestandjes nog ergens heb en kan uppen .

http://www.youtube.com/watch?v=vuycdvBZqfA
voilaHappy, laughing
User edit by Twizz on 03-05-2010 @ 10:10:59 (11%)

This is an old Topic

No new postings for 5.598 days.
 Post CommentThat would be 186.6 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

226 Users online: 168 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 1.913
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.458