Verkloot FL de sounds? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 02-05-2010 13:25
ik zit hier dus heel erg mee, is het waar dat FL de sounds compressed bij het maken van het eindproduct en dat je het daarom altijd wel kan horen dat het in FL is gemaakt, zo ja, dan wil ik gaan overstappen.

Ik werk nu bijna 2,5 jaar met FL studio en een klein beetje met Reason. Ik vind het tot nu toe allemaal wel prima maar een vriend van me zei dat FL bagger is omdat ze het originele geluid vervormen, toen schok ik wel even want ik wil het beste van het beste uit me muziek halen.

Weten jullie of dit (nog) waar is? En of het daarom wel slimmer is om over te stappen naar Ableton, Logic? (graag zou ik naar logic overstappen alleen ik heb nog geen mac)

What do you think about Verkloot FL de sounds? ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 02-05-2010 13:32
Nee,
er zijn nog enkele grote namen die fruity loops gebruiken ( ik denk aan laidback luke onderandere )
ElVrieso    posted on 02-05-2010 13:32
Ik geloof niet dat als je je eigen proffesionele sounds in FL zet dat je ze verkloot en je kan ook altijd afmixen.
Kijk naar de grootste artiesten, er komt vaak altijd wel ??n track uit FL ofzo. En het werkt ook gewoon lekker.

Wil je echt proffesioneel gaan en ook gaan studeren etc. in dit vak krijg je denk ik meer met Cubase of ProTools te maken.
Bruno de Vries - @djelvrieso
Melle    posted on 02-05-2010 13:36
Ja als ik bv. auditie ga doen en wordt aangenomen aan de pop acedemie op het gebied van muziek productie, songwriting, sound design etc. Stap ik sowieso over, omdat ze daar ook met Logic werken.

Maarja wel goed om te horen. Ik vraag me alleen af waar dat 'gelul' dan vandaan komt? was dat vroeger wel zo?
Ik mix en master mijn muziek ook altijd af en ik vind zelf dat het helemaal niet zo goedkoop meer klinkt.
main    posted on 02-05-2010 13:41
als laidback luke het programma gebruikt denk ik dat het aan je eindmix ligt, niet aan fl.
Mixt-Ape    posted on 02-05-2010 13:44
Maar dan nog is het een kakprogramma.
Lucalicious    posted on 02-05-2010 13:58
ligt eraan vind ik, ik vind het een erg overzichtelijk, makkelijk programma.
zeker voor beginners is het erg handig.
Melle    posted on 02-05-2010 14:00
Poster: main
als laidback luke het programma gebruikt denk ik dat het aan je eindmix ligt, niet aan fl.

Ik heb ook verder persoonlijk geen problemen ermee hoor, ook niet aan mijn eindmix. Maar als ik denk aan de gedachte dat ik misschien wel een veel betere sound met een andere sequencer er uit kan halen dan maak ik me zorgen om FL, maar gelukkig is dat niet het probleem.

@mixt-ape
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je ermee wilt en wat je ermee kan. Muziek komt uit je eigen creativiteit tevoren, niet uit een sequencer.
main    posted on 02-05-2010 14:01
Poster: Mixt-Ape

heb je hier enige argumenten voor?
Bouncy    posted on 02-05-2010 14:04
Poster: Melle
Ik werk nu bijna 2,5 jaar met FL studio en een klein beetje met Reason. Ik vind het tot nu toe allemaal wel prima maar een vriend van me zei dat FL bagger is omdat ze het originele geluid vervormen, toen schok ik wel even want ik wil het beste van het beste uit me muziek halen.

Als ik zeg dat je huis morgen ontploft, geloof je dat dan ook?
Melle    posted on 02-05-2010 14:14
Poster: Bouncy

Als ik zeg dat je huis morgen ontploft, geloof je dat dan ook?

Nou hij zit nu in het 2e jaar van de pop acedemie volgens mij, dus ik had wel het gevoel dat hij er wat meer van af zou kunnen dan ik.
ElVrieso    posted on 02-05-2010 14:31
Poster: Melle

Nou hij zit nu in het 2e jaar van de pop acedemie volgens mij, dus ik had wel het gevoel dat hij er wat meer van af zou kunnen dan ik.

Dat wordt er gewoon ingestampt, het is gewoon omdat FL makkelijk is en veel beginners het ook al gebruiken zoals Lucalicious al zei. Winking my eye

Maar het is wel zo dat je op FL elke sounds goed moet aanpakken hoor en je song wel goed moet mixen.

Laat eens wat van je horen anders? :D
Bruno de Vries - @djelvrieso
FML    posted on 02-05-2010 14:32
Poster: Mixt-Ape

omdat jij er niet mee om kan gaan of? Deadmau5 is ook een FL fan Winking my eye

wat ik doe is maak loops samples in FL omdat het lekker snel en makkelijk gaat. daarna gaan ze in de live doos Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 02-05-2010 @ 14:33:55 (75%)
main    posted on 02-05-2010 14:35
Poster: DJELVRIESO

Dat wordt er gewoon ingestampt, het is gewoon omdat FL makkelijk is en veel beginners het ook al gebruiken zoals Lucalicious al zei. Winking my eye

Maar het is wel zo dat je op FL elke sounds goed moet aanpakken hoor en je song wel goed moet mixen.

Laat eens wat van je horen anders? :D

toch een beetje jammer, fl word underrated.
als je alles goed door hebt (wat jaren duurt) kun je ZO VEEL met fl, alleen 90% heeft geen idee wat de mogelijkheden zijn, terwijl het (naar mijn gevoel) niet onder doet aan ableton (ja, ik heb er ervaring mee. ja, dat is mijn mening.)
Twizz    posted on 02-05-2010 14:37
Het gevaar van FL Studio zit m in het feit dat als je er niet het fijnere van kent, dat je producties dan eentonig worden.

En als je dan het eindproduct hoort dan denk je misschien van, huh wat klinkt dit dooi.

Maar zoals al genoemd zijn er genoeg 'grote namen' ?die FL Studio gebruiken. Zelf gebruik ik de Record-Reason combi, omdat ik dat gewoon veel interessanter vind om mee te werken, met FL Studio werden ook mijn producties erg basic, met Reason heb ik dat niet snel, omdat dat op een veel natuurlijkere manier werkt.
Melle    posted on 02-05-2010 14:39
Poster: main

toch een beetje jammer, fl word underrated.
als je alles goed door hebt (wat jaren duurt) kun je ZO VEEL met fl, alleen 90% heeft geen idee wat de mogelijkheden zijn, terwijl het (naar mijn gevoel) niet onder doet aan ableton (ja, ik heb er ervaring mee. ja, dat is mijn mening.)

Het heeft wel bepaalde beperkingen, edison werkt niet lekker om vocals mee op te nemen bijvoorbeeld. Dit doe ik dus allemaal nog in Cool Edit.

@DJELVRIESO

Ik laat wel is wat horen! Ik maak vooral hiphop eigenlijk.
main    posted on 02-05-2010 14:45
hmm ja oke, maar daar zijn prima wat vst's voor te kopen lijkt mij zo.
(doe t zelf met audacity)
Mixt-Ape    posted on 02-05-2010 14:48
Poster: Luni-B

omdat jij er niet mee om kan gaan of? Deadmau5 is ook een FL fan Winking my eye

wat ik doe is maak loops samples in FL omdat het lekker snel en makkelijk gaat. daarna gaan ze in de live doos Happy, laughing
  Dat zeg jij? Ik werk nu al jaren met Logic dus heb wel recht van spreken aangezien ik ook FL grondig heb getest vroeger...
indra123    posted on 02-05-2010 15:01
PS: Laidback luke gebruikt Ableton Live Nu xD
En Afrojack werkt ook nog steeds met FL

Maar je hoorde aan zijn muziek toen hij nog FL gebruikte niet een FL sound ofzo.
De plugins die hij gebruikte waren van Kj?rhus misschien dat je daar eens naar kan kijken.
main    posted on 02-05-2010 15:16
net even een nummertje geupload (zie productions sectie: k lect - WRAER)
oordeel zelf of fl studio de sound daarvan verkloot heeft.
Twizz    posted on 02-05-2010 17:49
Poster: indra123
PS: Laidback luke gebruikt Ableton Live Nu xD
En Afrojack werkt ook nog steeds met FL

Maar je hoorde aan zijn muziek toen hij nog FL gebruikte niet een FL sound ofzo.
De plugins die hij gebruikte waren van Kj?rhus misschien dat je daar eens naar kan kijken.

Afrokak:P Kvind t n beetje n imitator maja....

Dat is het probleem bij veel producers trouwens, die leven een bepaalde stijl na ipv eigen inbreng te geven aan nummers, of durven niet buiten het genre te werken/experimenten, dan het genre waar ze zich op richten.
Chydo    posted on 02-05-2010 18:07
Jij maakt de muziek niet het programma. Fruityloops heeft een shit engine maar gelukkig bestaat er nog izotope + veel meer. Met fl maak je sneller een nummer maar ben je heel erg lang bezig om het mooi te maken.
durko    posted on 02-05-2010 18:21
Het ligt gewoon in het lagere segment. Het is makkelijk om ermee in te stappen en sommige mensen blijven er mee bezig, anderen stappen over naar cubase, logic of sonar. Maar om te zeggen dat het een kakprogramma is... Op elke softwarebundel is wel iets aan te merken. FL heeft zo zn voordelen maar net zo goed zn nadelen. Daarnaast denk ik dat sommige meningen nogal gekleurd zijn.

Mensen die cubase gebruiken hebben op dezelfde manier dingen op te merken aan logic. En zo van alle kanten. Ook roepen mensen hier dat het goed is omdat bijv Deadmau5 er fan van is. Ja en? Als hij aan de drugs begint, begin jij dan ook?

Ik denk dat je alleen je mening moet posten als je het zelf gebruikt, of gebruikt hebt. Als er dan dingen niet aan bevallen, dan kun je ook precies zeggen wat. En niet zoiets randoms van de engine is verrot ofzo. Leg dan uit wat er is. Dan kunnen we dat hier verder bespreken, met mensen die hetzelfde probleem hebben. Dan hebben nieuwe mensen ofzo die dit topic lezen er ook nog iets aan Winking my eye

no offense Winking my eye
Jorrit    posted on 02-05-2010 18:53
Ook roepen mensen hier dat het goed is omdat bijv Deadmau5 er fan van is. Ja en? Als hij aan de drugs begint, begin jij dan ook?

Je vergelijking gaat niet op, het zou moeten zijn:
Als jij een drugsgebruiker bent, en Deadmau5 (waar je fan van bent) raadt je LSD aan, zou je dan LSD gaan gebruiken? Winking my eye

'T gaat niet om de keuken, maar om de kok erin.
FML    posted on 02-05-2010 18:54
als een artiest die het wereldwijd gemaakt heeft FL gebruikt in mate bewijst dat dus duidelijk dat het geen kakprogramma is.? en mischien moet je ook is wat aan je lees kunde doen.

@ mixt-ape ; Waarom zou je iets grondigs testen als je het tog een kakprogramma vind ? of vind je een ander programma beter? vind het grondige bulshit om te zeggen dat het een kakprogramma is , andere artiesten zijn er wereldwijd bekend mee geworden. en dat heb jij nog niet gehaald denk ik! en ja dat zeg ik.

poster: Jorrit
?T gaat niet om de keuken maar om de kok erin

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 02-05-2010 @ 18:55:48 (28%)
Estacy    posted on 02-05-2010 18:57
maar zoals altijd: je mag dan een geweldige kok zijn, ook Gorden Ramsay kan niet fatsoenlijk koken met een ijzeren staaf en een kampvuur.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

243 Users online: 180 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 2.351
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.896