Laser CMX-3000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wl    posted on 13-11-2005 19:47
Mijn CMX-3000 begint de laatste tijd nogal raar te doen. Speler is een jaar of 4 oud. Het gebeurt regelmatig dat hij gewoon stopt met spelen in het midden van een track (rechtse cd-speler). Ik heb al wat rondgekeken op de site van Pioneer en daar las ik dat het aan de cd's zou liggen, volgens mij vrij onwaarschijnlijk (TDK, gebrand tegen 8X ).
Wordt het mss eens tijd om de lens te reinigen, en doe ik dat dan best zelf of eerder binnendoen bij Pioneer?

Ik heb ook nog een tweede probleem: de pitch die verspringt regelmatig bv. van 1,65% naar 1,70% en terug. Is hier iets aan te doen (bij Pioneer)?

Alvast bedankt

What do you think about Laser CMX-3000 ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 13-11-2005 20:42
Lens reinigen kun je zelf doen. Na 4 jaar heb je toch geen garantie meer. Ik doe dit met een wattenstaafje en wat alchol.
Lead    posted on 13-11-2005 23:37
Na 4 jaar gebruik een laser vervangen zie ik een beetje als natuurlijke slijtage. De banden van je auto of fiets bijvoorbeeld zijn in die tijd ook al een keer vervangen.

De pitch moet stabiel zijn. Het kan altijd dat de fader (analoog) net op een grenswaarde staat tussen 1,65 en 1,70. Een minimaal tikje tegen de pitchfader lost dit op. als hij zomaar en op vele plaatsen heen en weer springt zou de pitchfader versleten kunnen zijn.

De service centra kunnen dit voor je verhelpen. Stop er wel een cd-tje bij waarbij het probleem optreed. Schrijf in een briefje waar/wanneer er een probleem optreed, dan weet je zeker dat ze naar het goede probleem zoeken.
Let the BASS be louder
wl    posted on 14-11-2005 17:20
ok bedankt Patrick en Lead, ik neem wel contact op met Pioneer.

This is an old Topic

No new postings for 7.257 days.
 Post CommentThat would be 241.9 months
or a whopping 19.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

367 Users online: 46 Guests (321 Unknown)
Pages generated today : 65
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.767.183