[m] Esmée 10min House mix may (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 01-05-2010 14:23
Weer een nieuwe tenmin video mix van mij Happy, laughing
Deze keer weer lekker house.
Niet voorbereid dus wel wat foutjes... riverside had ik er denk ik uit moeten laten, maargoed dit geeft vind ik een rieeler beeld dan wanneer ik hem voorbereid tot in de puntjes precies.

1. Quintino - Heaven
2. Rehab - Mrkrstft (hardwell remix)
3. Royal Funk - Fantaboulistic (Original Mix)
4. Lady Sovereign - Love Me Or Hate Me (Vato Gonzalez Beatloverz remix)
5. Don Diablo - Blow Your Speakers (Sidney Samson Remix)
6. Sidney Samson - Riverside (original mix)
7. Hardwell - King Of The Beatz
8. Benny Benassi - Satisfaction

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [m] Esmée 10min House mix may ??

Vote :   

Joep    posted on 02-05-2010 17:14
Helemaal vergeten om commentaar te geven.
Lekker snel doorgemixt! (waardoor je af en toe natuurlijk wel foutjes maakt) Het enige dat ik jammer vind, is dat ik alle tracks al kendeCool Ik hoop altijd vette nieuwe nummers tegen te komen namelijk.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 02-05-2010 @ 17:15:01 (28%)
remco87    posted on 02-05-2010 18:54
check

EDIT: Leuke mix!?Toch even wat kritisch commentaar (daar heb je het meeste aan toch? Winking my eye)

Zoals al eerder gezegd beetje korte overgangen,?misschien is het goed om iets meer stil te staan bij het punt waar je een plaat inmixt. ik merk namelijk dat de tracks niet altijd op structuur lekker over elkaar liggen, hoewel?het soms toch wel lekker loopt?(16/32 tellen, neem de eerste en zet ze zo over elkaar, dan 'veranderen' ze bijna altijd gelijk en wordt het ook makkelijker om lange overgangen te maken). Wel erg?accuraat en vooral snel gebeatmatcht dus daar complimenten voor!
User edit by remco87 on 02-05-2010 @ 19:01:46 (100%)
Esmee    posted on 02-05-2010 19:34
Poster: remco87
check

EDIT: Leuke mix!?Toch even wat kritisch commentaar (daar heb je het meeste aan toch? Winking my eye)

Zoals al eerder gezegd beetje korte overgangen,?misschien is het goed om iets meer stil te staan bij het punt waar je een plaat inmixt. ik merk namelijk dat de tracks niet altijd op structuur lekker over elkaar liggen, hoewel?het soms toch wel lekker loopt?(16/32 tellen, neem de eerste en zet ze zo over elkaar, dan 'veranderen' ze bijna altijd gelijk en wordt het ook makkelijker om lange overgangen te maken). Wel erg?accuraat en vooral snel gebeatmatcht dus daar complimenten voor!

thnx Happy, laughing
Jaa ik hou can kritisch commentaar Happy, laughing Beter dan al dat, goeie mix, leuke mix gedoe.

Volgensmij, zijn als t goed is alle tracks gewoon 16/32 gestart. Dus... waar heb jij een punt waar t niet zo is? Dat zou ik namelijk? wel graag willen weten Happy, laughing
remco87    posted on 02-05-2010 20:20
Poster: Esmee

thnx Happy, laughing
Jaa ik hou can kritisch commentaar Happy, laughing Beter dan al dat, goeie mix, leuke mix gedoe.

Volgensmij, zijn als t goed is alle tracks gewoon 16/32 gestart. Dus... waar heb jij een punt waar t niet zo is? Dat zou ik namelijk? wel graag willen weten Happy, laughing

Verrek je hebt gelijk! Ik luister nu idd wat beter en het gaat soms de?fout in door?verpringingen in de nummers zelf.?De overgang naar satisfaction komt bijvoorbeeld?niet helemaal uit?(komt eigenlijk?16 tellen te kort voor de break, maar dat zit in het nummer).?Bij quintino ook zoiets. Het refrein duurt 32 beats terwijl je hem inmixt op 64. (die fout had ik overigens ook gemaakt bij hetzelfde nummer denk ik, onlogisch als je het niet toevallig weet). Daardoor komt de vocal niet mooi op zijn eind en lijkt de overgang heel kort.

Trouwens geen directe kritiek op je manier van mixen hoor, ik ben zelf?langere overgangen gewend vandaar dat ik zo op die structuur let. De meeste overgangen zijn op 16 ingestart, en soms valt een break dan niet gelijk, als je langere overgangen zou nemen van 32 of 64 beats dan zou bij een normaal gestructureerde houseplaat waarschijnlijk de timing beter uitkomen. Desnoods neem je een 4 of 8 tellen loop aan het begin van het nummer om een intro te rekken als de intro korter is dan die 32 of 64.

Maargoed, ik ben nu wel heel erg kritisch, voor een 10min mix is dit gewoon wel heel netjes gedaan en kan het bijna niet anders in dit tempo.

Nummer 4 naar 5 (love me or hate me --> blow the speakers) is bijvoorbeeld dan weer wel heel lekker getimed en er zitten meerdere overgangen in die gewoon super zijn. Ik ben wel van mening dat de overgangen waar je iets meer tijd voor hebt genomen er?het beste uitkomen!

Nogmaals nette mix! Hoop dat je er wat mee kan Smile?
RiX    posted on 02-05-2010 20:31
check
Esmee    posted on 02-05-2010 20:35
Poster: remco87

Verrek je hebt gelijk! Ik luister nu idd wat beter en het gaat soms de?fout in door?verpringingen in de nummers zelf.?De overgang naar satisfaction komt bijvoorbeeld?niet helemaal uit?(komt eigenlijk?16 tellen te kort voor de break, maar dat zit in het nummer).?Bij quintino ook zoiets. Het refrein duurt 32 beats terwijl je hem inmixt op 64. (die fout had ik overigens ook gemaakt bij hetzelfde nummer denk ik, onlogisch als je het niet toevallig weet). Daardoor komt de vocal niet mooi op zijn eind en lijkt de overgang heel kort.

Trouwens geen directe kritiek op je manier van mixen hoor, ik ben zelf?langere overgangen gewend vandaar dat ik zo op die structuur let. De meeste overgangen zijn op 16 ingestart, en soms valt een break dan niet gelijk, als je langere overgangen zou nemen van 32 of 64 beats dan zou bij een normaal gestructureerde houseplaat waarschijnlijk de timing beter uitkomen. Desnoods neem je een 4 of 8 tellen loop aan het begin van het nummer om een intro te rekken als de intro korter is dan die 32 of 64.

Maargoed, ik ben nu wel heel erg kritisch, voor een 10min mix is dit gewoon wel heel netjes gedaan en kan het bijna niet anders in dit tempo.

Nummer 4 naar 5 (love me or hate me --> blow the speakers) is bijvoorbeeld dan weer wel heel lekker getimed en er zitten meerdere overgangen in die gewoon super zijn. Ik ben wel van mening dat de overgangen waar je iets meer tijd voor hebt genomen er?het beste uitkomen!

Nogmaals nette mix! Hoop dat je er wat mee kan Smile

ah zo Happy, laughing hier kan ik zeker wat mee, nu moet ik je ook inderdaad gelijk geven. Ik hou zelf ook van lange overgangen, maar dan meer met progressive house enzo, niet met dit soort house. Dit was ook een beetje commercieel bedoelt voor wat vrienden van me.
EleMentcp    posted on 03-05-2010 14:08
effe checkenWinking my eye
JuniorDDP    posted on 03-05-2010 14:12
Check
Mathiz    posted on 03-05-2010 14:14
check
Vassilli    posted on 03-05-2010 14:35
tsjek
Sandrr    posted on 03-05-2010 15:14
Chk !
D-raiser    posted on 03-05-2010 15:45
check
BennoRevelli    posted on 03-05-2010 16:02
check
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
maqish    posted on 03-05-2010 23:50
check
Tekhead    posted on 04-05-2010 02:08
lookie&listning
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 04-05-2010 05:57
teste

Edit: wat doe je precies op 6.40? Je pitcht 'm hoger en gaat dan je liedje via de jog vertragen? :p
(ik ken je spelers niet, kan zijn dat ik het fout zie)
User edit by dacuba on 04-05-2010 @ 06:06:36 (100%)
Esmee    posted on 04-05-2010 09:16
Poster: dacuba
teste

Edit: wat doe je precies op 6.40? Je pitcht 'm hoger en gaat dan je liedje via de jog vertragen? :p
(ik ken je spelers niet, kan zijn dat ik het fout zie)

ik snap wat je bedoelt, nee ik weet ook niet waarom ik dat deed... volgensmij... was t zo dat ik merkte dat hij sneller moest, maar deed ik t iets te snel, waardoor ik hem nog ff naar beneden pitchtte.

This is an old Topic

No new postings for 5.621 days.
 Post CommentThat would be 187.4 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 43 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 48.059
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.454.693