ELBURG - De gemeente Elburg legt dj Mental Theo geen strobreed in de weg als hij vanavond op het Oranjefestival in 't Harde zogeheten 'beukplaten' wil draaien.
In diverse media en op websites circuleerden donderdag verhalen als zou de gemeente Elburg het programma van de dj hebben gecensureerd. Geen keiharde hardcore of beukplaten in 't Harde, want dat zou volgens de gemeente rellen ? la Hoek van Holland kunnen veroorzaken.
Radiopresentator en dj Ruud de Wild sprak gisterochtend Mental Theo over het vermeende verbod al aan op zijn website. Vervolgens regende het reacties op het beukplatenverbod.?
Ook bij de gemeente Elburg werd gereclameerd, maar daar moest gemeentewoordvoerder Jean Paul Lamers zijn handen in de lucht steken. Volgens Lamers gaat het namelijk om een 'broodje aap-verhaal'. De gemeente heeft een vergunning afgegeven voor het optreden van Mental Theo, maar zich absoluut niet bemoeid met de inhoud van zijn programma.
'Wij weten echt helemaal niets van een door ons aangepast programma, zoals wordt gesuggereerd.' Lamers tast in het volkomen in het duister waar de verhalen vandaan komen.
Ook de organisator van het evenement, Gert Jan Timmer, weet van niets. 'En de gemeente Elburg heeft er part noch deel aan', zegt Timmer. De evenementenorganisator zegt dat Mental Theo best beukplaten mag draaien.
'Alleen willen wij dat niet drie uur lang. Het is geen hardcorefeest, maar een rock- en trance-avond. Bij alle andere artiesten die optreden past hardcore in dit geval niet. Daar is ook Mental Theo mee akkoord gegaan', legt Timmer?uit.
Poster: Dj_Fantasy
Jongens Jongens toch, leven we nog steeds in vorig jaar ofzo?
HvH is al lang voorbij, en festivals zullen nu wel strenger worden (hoop ik ergens).
Maar dit slaagt echt alles!!
Diegene die rellen zouden schoppen tijdens hardstyle/core feesten zijn net de mensen die house electro luisteren.
Mensen die naar hardstyle/core luisteren zijn te druk bezig om op te gaan in de muziek en er volledig op los te gaan.
Diegene die de muziek niet kent staan hun eigen te vervelen natuurlijk!!
Als ze mij zoiets zouden opleggen, dan zou ik die boeking cancellen.. Bestaat nog steeds zoiets als artistieke vrijheid en dat komt hier duidelijk niet tot zijn recht.
Poster: Woudtje
Nou klaar! slot er op en lekker beuken vanavond denk?.
Poster: Illusion
Het volgende las ik op Destentor.nl
ELBURG - De gemeente Elburg legt dj Mental Theo geen strobreed in de weg als hij vanavond op het Oranjefestival in 't Harde zogeheten 'beukplaten' wil draaien.
Poster: dacuba
Goh, wordt er nu nog altijd zo in hokjes gedacht.. nuja, die muziek op zich is niet zo geweldig, en het is algemeen bekend dat dat soort muziek meer gekke figuren met zich meebrengt, dus het valt ergens wel te begrijpen.
Poster: nils7Poster: Illusion
Het volgende las ik op Destentor.nl
Rock & Trance avond zeggen ze....
Eh oke twee vragen dan:
1) Waarom de stijlen Trance en rock (gaat volgens mij helemaal NIET samen... en hoe moet ik me dat voorstellen een half uurtje Anouk en anderhalf uur Armin?)
2) Waarom Mental Theo boeken als de avond Rock en Trance is, volgens mij draait Mental commerciele dance/house (tegenswoordigs dan he)
Ff on topic!
Ik kan het best begrijpen dat dit wordt verlangd... als ik 2 a 3 beuk plaatjes draai dan kan ik de klok erop gelijk zetten of er springen weer een paar vuisten tegen een stel wangen... kan misschien de locaties zijn waar ik kom maar oke!
Sindsdien mijd ik dat soort muziek gewoon, heb het wel maar ik draai het gewoon nooit (komt alleen maar heibel van!)
Maar jah als ze speciaal een DJ boeken die toch wel om die stijl bekend staat, alhoewel hij ook anders KAN draaien is dat wel een beetje vreemd.
Da's hetzelfde als Tiesto laten komen voor een R&B party... hij zal het vast kennen maar noway dat ie erom bekend staat
helemaal mee eens het slaat gewoon nergens op!!!!!!!!!!!!!!