Mental Theo mag niet beuken (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Illusion    posted on 29-04-2010 11:10
Tijdens de Koninginneddagviering wordt dj Mental Theo gedwongen om zijn hardstyle en hardcoreplaten thuis te laten.

De producer en radiomaker heeft een 'beuk-verbod' opgelegd gekregen, omdat zijn muziek aanstootgevend zou zijn. Gemeente Elburg in Gelderland heeft dit besluit genomen uit angst voor rellen, zoals tijdens het strandfeest in Hoek van Holland. Mental Theo moet zich beperken tot 'comerci?le dancemuziek' Tijdens zijn optreden in Het Harde.De andere djś Gabriel & Castellon en dj Ray, zijn niet beperkt in hun muziekkeuze.

Bron: Spits

Wat is jullie mening hierover?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 29-04-2010 @ 11:13:47 (7%)

What do you think about Mental Theo mag niet beuken ??

Vote :   

Gery    posted on 29-04-2010 19:03
er is geen enkele wettelijke basis waarop je een bepaald soort muziek kan verbieden.. (behalve dan eventueel voor muziek met racistische boodschappen ed)
DJ - Producer
TripleSpin    posted on 29-04-2010 19:08
Maar er is wel een wettelijke bepaling dat ze risico volle evenementen mogen schrappen. Dit ivm de veiligheid van omwonende en de infrastructuur. Of ze kunnen zelfs een factuur voor de extra politie richting organisatie sturen.
Heb eerder van dit soort flauwe dingen gezien.

Maar in mijn ogen is de gemeente hier fout. Aangezien een feest als deze al maanden van tevoren gepland word, zijn de plannen dus ook al langer bekend bij de gemeente. Hierbij zouden ze al eerder aan moeten kaarten dat Theo een te harde stijl draait. En niet bijv. 1 week voor aanvang van het festival.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
User edit by TripleSpin on 29-04-2010 @ 19:09:35 (9%)
MaximDJ    posted on 29-04-2010 19:18
Wat een onzin...Wat dacht je van Theo niet boeken, maar gewoon een Dance DJ waar er genoeg van zijn. Als ik hem was had ik gewoon gezegd: DOEG
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Illusion    posted on 29-04-2010 19:26
Het volgende las ik op Destentor.nl

ELBURG - De gemeente Elburg legt dj Mental Theo geen strobreed in de weg als hij vanavond op het Oranjefestival in 't Harde zogeheten 'beukplaten' wil draaien.
In diverse media en op websites circuleerden donderdag verhalen als zou de gemeente Elburg het programma van de dj hebben gecensureerd. Geen keiharde hardcore of beukplaten in 't Harde, want dat zou volgens de gemeente rellen ? la Hoek van Holland kunnen veroorzaken.

Radiopresentator en dj Ruud de Wild sprak gisterochtend Mental Theo over het vermeende verbod al aan op zijn website. Vervolgens regende het reacties op het beukplatenverbod.?

Ook bij de gemeente Elburg werd gereclameerd, maar daar moest gemeentewoordvoerder Jean Paul Lamers zijn handen in de lucht steken. Volgens Lamers gaat het namelijk om een 'broodje aap-verhaal'. De gemeente heeft een vergunning afgegeven voor het optreden van Mental Theo, maar zich absoluut niet bemoeid met de inhoud van zijn programma.

'Wij weten echt helemaal niets van een door ons aangepast programma, zoals wordt gesuggereerd.' Lamers tast in het volkomen in het duister waar de verhalen vandaan komen.

Ook de organisator van het evenement, Gert Jan Timmer, weet van niets. 'En de gemeente Elburg heeft er part noch deel aan', zegt Timmer. De evenementenorganisator zegt dat Mental Theo best beukplaten mag draaien.

'Alleen willen wij dat niet drie uur lang. Het is geen hardcorefeest, maar een rock- en trance-avond. Bij alle andere artiesten die optreden past hardcore in dit geval niet. Daar is ook Mental Theo mee akkoord gegaan', legt Timmer?uit.

Woudtje    posted on 29-04-2010 19:29
Nou klaar! slot er op en lekker beuken vanavond denk?Cool.
Stagiar    posted on 29-04-2010 19:34
lol, draait Mental Theo nu ook hardstyle dan?
-FLoriZ-    posted on 29-04-2010 20:01
Vind 't wel een beetje zielig dat de gemeente hem zijn muziekstijl probeert af te pakken op dat feest..
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
tek-zotic    posted on 29-04-2010 20:12
Poster: Dj_Fantasy
Jongens Jongens toch, leven we nog steeds in vorig jaar ofzo?
HvH is al lang voorbij, en festivals zullen nu wel strenger worden (hoop ik ergens).
Maar dit slaagt echt alles!!

Diegene die rellen zouden schoppen tijdens hardstyle/core feesten zijn net de mensen die house electro luisteren.
Mensen die naar hardstyle/core luisteren zijn te druk bezig om op te gaan in de muziek en er volledig op los te gaan.
Diegene die de muziek niet kent staan hun eigen te vervelen natuurlijk!!

Als ze mij zoiets zouden opleggen, dan zou ik die boeking cancellen.. Bestaat nog steeds zoiets als artistieke vrijheid en dat komt hier duidelijk niet tot zijn recht.

feit,
ik heb op grote hardcore feesten in nederland nog geen ernstige ruzies gezien, daarom ga ik net vee liever naar hardcore feesten in nederland dan in belgie ( op bassleader zie je veel meer vechten, mss ook omdat er daar toch een paar stijlen samen zijn ( jump/hardstyle/tek en hardcore). In nederland is het op HC parties altijd one happy family
Dolivieira    posted on 29-04-2010 20:15
Als je geen Hardcore wil als gemeente moet je Mental Theo niet boeken. Maar in principe moet een gemeente zich meer bezig houden om relschoppers ver van het feest te houden, en zich niet moet gaan bemoeien met de muziek voorkeur van een DJ. Belachelijk Moet niet gekker worden hier in dit Pannekoekland. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Woudtje    posted on 29-04-2010 20:20
Jongens lees die post van Illusion eens, 'zucht!!' De gemeente zegt niks te weten van het beperken van de muziek keuze van Mental Theo.
Illusion    posted on 29-04-2010 20:51
Poster: Woudtje
Nou klaar! slot er op en lekker beuken vanavond denk?Cool.

Slotje lijkt me nergens voor nodig. Is wel een interessant onderwerp om over te praten. Zijn vast nog wel mensen die ook wel eens zoiets hebben gehad. Dat klanten bijvoorbeeld geen hardere stijlen willen.

En desnoods, stel dat het nou niet zo mogen de hardere stijlen. Watdan?
feestbeest    posted on 29-04-2010 22:58
Ja, is dit eigenlijk wle toegestaan in de wet, ik ga me er eens een beetje in verdiepen!
zolang muziek geen discriminerende tekste bevat mag het toch gewoon?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 29-04-2010 @ 22:59:07 (78%)
dacuba    posted on 30-04-2010 03:30
Goh, wordt er nu nog altijd zo in hokjes gedacht.. nuja, die muziek op zich is niet zo geweldig, en het is algemeen bekend dat dat soort muziek meer gekke figuren met zich meebrengt, dus het valt ergens wel te begrijpen.
nils7    posted on 30-04-2010 05:10
Poster: Illusion

ELBURG - De gemeente Elburg legt dj Mental Theo geen strobreed in de weg als hij vanavond op het Oranjefestival in 't Harde zogeheten 'beukplaten' wil draaien.

Rock & Trance avond zeggen ze....

Eh oke twee vragen dan:

1) Waarom de stijlen Trance en rock (gaat volgens mij helemaal NIET samen... en hoe moet ik me dat voorstellen een half uurtje Anouk en anderhalf uur Armin?)
2) Waarom Mental Theo boeken als de avond Rock en Trance is, volgens mij draait Mental commerciele dance/house (tegenswoordigs dan he Winking my eye)

Ff on topic!

Ik kan het best begrijpen dat dit wordt verlangd... als ik 2 a 3 beuk plaatjes draai dan kan ik de klok erop gelijk zetten of er springen weer een paar vuisten tegen een stel wangen... kan misschien de locaties zijn waar ik kom maar oke!
Sindsdien mijd ik dat soort muziek gewoon, heb het wel maar ik draai het gewoon nooit (komt alleen maar heibel van!)

Maar jah als ze speciaal een DJ boeken die toch wel om die stijl bekend staat, alhoewel hij ook anders KAN draaien is dat wel een beetje vreemd.
Da's hetzelfde als Tiesto laten komen voor een R&B party... hij zal het vast kennen maar noway dat ie erom bekend staat Winking my eye
User edit by nils7 on 30-04-2010 @ 05:10:20 (1%)
hoppie    posted on 30-04-2010 07:37
Poster: dacuba
Goh, wordt er nu nog altijd zo in hokjes gedacht.. nuja, die muziek op zich is niet zo geweldig, en het is algemeen bekend dat dat soort muziek meer gekke figuren met zich meebrengt, dus het valt ergens wel te begrijpen.

lees eerst de rest van de post is even
Question everything
MaximDJ    posted on 30-04-2010 09:36
Slotje graag
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Bvanleeuwen    posted on 01-05-2010 14:52
Theo moet gewoon beuken als een malle, en dan weer wat rustigs, beetje lullen enzo en dan weer lekker verder stampen.
Gerdo    posted on 01-05-2010 15:55
Poster: nils7
Poster: Illusion

Rock & Trance avond zeggen ze....

Eh oke twee vragen dan:

1) Waarom de stijlen Trance en rock (gaat volgens mij helemaal NIET samen... en hoe moet ik me dat voorstellen een half uurtje Anouk en anderhalf uur Armin?)
2) Waarom Mental Theo boeken als de avond Rock en Trance is, volgens mij draait Mental commerciele dance/house (tegenswoordigs dan he Winking my eye)

Ff on topic!

Ik kan het best begrijpen dat dit wordt verlangd... als ik 2 a 3 beuk plaatjes draai dan kan ik de klok erop gelijk zetten of er springen weer een paar vuisten tegen een stel wangen... kan misschien de locaties zijn waar ik kom maar oke!
Sindsdien mijd ik dat soort muziek gewoon, heb het wel maar ik draai het gewoon nooit (komt alleen maar heibel van!)

Maar jah als ze speciaal een DJ boeken die toch wel om die stijl bekend staat, alhoewel hij ook anders KAN draaien is dat wel een beetje vreemd.
Da's hetzelfde als Tiesto laten komen voor een R&B party... hij zal het vast kennen maar noway dat ie erom bekend staat Winking my eye

helemaal mee eens het slaat gewoon nergens op!!!!!!!!!!!!!!

Helixon    posted on 01-05-2010 19:44
Wat een bullshit allemaal, ze zijn gewoon lucht aan het zeefen.
allemaal ophef over niets...

laat Mental Theo gewoon zijn ding doen, er zijn nou eenmaal van die zwaar geschifte mensen die niet weten hoe ze zich moeten gedragen... dat hou je toch... maar ik vind niet dat je daarvoor een tracklijst moet aanpassen.

en wat betreft de muziek stijlen.. als het op een en het zelfde podium komt vind ik het een beetje raar...

maar ik denk dat ze eerder een soort van pinkpop achtige stage(s) hebben.

Lucalicious    posted on 01-05-2010 19:47
in amsterdam mocht ie dit wel gewoon draaien
Dj_Fantasy    posted on 01-05-2010 20:04
Vanuit de twitter van Mental Theo :
't Harde ging helemaal los, lekker begonnen met Happy & Early Hardcore, wat een superfeest, wat nou geen beukplaten !! Dak ging eraf, thanks

.::LINK::.
dj2dj.nl
FML    posted on 01-05-2010 20:07
lock please
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Lead    posted on 01-05-2010 21:32
Feestje is voorbij.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

45 Users online: 13 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 8.174
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.587.485