Poster: Sandr
Urban mixen is heel lastig. Paar verschillende manieren.
Loopen: zoek een geschikt stukje en gooi dit in loop, zo kan je dus een 'kaal' stukje loopen en onder een ander nummer gooien. Zo voorkom je dat 2 vocalen door elkaar gaan lopen...
?
Edits maken: zelfde als loopen alleen kan je het nog iets meer naar eigen wens doen, edit urban nummers zo dat ze voor jou een geschikte in en outro hebben.
?
Gooien smijten... Sommige nummers komen er veel beter uit als je ze er in 1x in knalt. Yeah van Usher is zon plaat. Die komt in 1x zo hard dat ik die nooit mix omdat hij er heel sterk in knalt...
Poster: djdolivieira
Ook met effect meestal Echo of Roll/Beatmacher een overgang maken helpt. ?
?
Ik luister nooit echt een urban mix maar vind dit wel lekker!
Denk dat platenkeuze bij urban het belangrijkst is aangezien de overgangen niet erg lang zijn.. Allen klinkt zo'n alla Snap Ya Fingers-Replay of de 2 rond Never Leave You overgang naar mijn idee toch heel wat beter dan zoals Rude Boy - Snap Ya Fingers. Niet extreem lang maar wel vloeiend dus. Die RB -SYF klinkt namelijk een beetje alsof je weer opnieuw begint. Je kan dan beter beginnen met een stevige harde beat. Zelfde bij Replay-Machucando.
Overigens vind ik Machucando-Gasolina wel weer erg lekker. Dat klinkt niet als 'stop en weer opnieuw' maar meer opbouwend.
Als er een 'clean' stukje is is het idd een goed idee om die te loopen en daarmee over te gaan.
Hmm ziet eruit als een grote wirwar van letters maar hoop dat het een beetje duidelijk is. Iig een lekkere mix! Urban is volgens mij echt een uitdaging, zelf doe ik het niet, ik doe het je ook niet na.
Poster: RiX
Nu tijd voor feedback
Leuk om eens een urban mix te horen. De mix klinkt lekker, maar 12 tracks in 12 minuten is wel veel. Ik hoorde je ook heel snel mixen. Aan de andere kant maakte dat de mix ook lekker opzwepend...
Tip: probeer met de cue-button een fake loop te maken (indrukken en vasthouden, zodat de track vanaf je cuepoint begint te lo(o)pen.) Na een paar keer 'teasen' kan je dan de track erin gooien en het nummer snel overmixen.
Bij urban kan je, zoals Sander zei, ook gewoon cutten. Baf, van het ene nummer naar het andere. Als je mixt, moeten de vocals lekker met elkaar samenwerken, anders gewoon niet doen.
Ik zelf draai allround en ben dan ook wel eens urban aan het mixen/cutten en dat blijft lastig...