[M] Miss Etack - Urban 15 Minuten (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 28-04-2010 10:57
Ik ben eens wat urban gaan oefenen. Als ik all round wil draaien moet dat er ook bij. Niets voorbereid, dus ik hoor zelf ook wel dat niet alles perfect is. maar toch wil ik hem graag nog even aan jullie laten horen, gewoon om te kijken of er nog iemand is met wat nuttige tips.
het probleem zit hem er vooral in dat ik ze wel gelijk krijg maar je hebt eigenlijk overal 2 vocals of drukke melodie?n.

Graag wat advies! Happy, laughing

1. Baby Bash - Cyclone
2. Rihanna - Rude boy
3. Lil Jon - Snap Ya Fingers
4. Iyaz - Replay
5. Daddy Yankee - Machucando
6. Daddy Yankee - Gasoline
7. Lumidee - Never Leave You
8. Daddy Yankee - Lo Que Paso, Paso
9. MVP - Rcok Ya Body
10. Usher - Yeah
11. Jason Derulo - In My head
12. Daddy Yankee - Que Tengo Que Hacer

HM is leeg Winking my eye dit is de link.

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by Esmee on 06-06-2010 @ 19:58:43 (8%)

What do you think about [M] Miss Etack - Urban 15 Minuten ??

Vote :   

RiX    posted on 28-04-2010 11:27
Eens luisteren... rnb/urban is 1 van de moeilijkste stijlen om te mixen, juist omdat je zoveel melodie en vocals hebt.
?
edit: je link doet het niet...
User edit by RiX on 28-04-2010 @ 11:33:30 (35%)
Saskia    posted on 28-04-2010 11:48
checken
link doet het inderdaad niet..
User edit by Saskia on 28-04-2010 @ 11:49:05 (100%)
Esmee    posted on 28-04-2010 12:09
link aangepast !
Dolivieira    posted on 28-04-2010 12:12
Waaro hou je je naam niet bij Miss Esmee. Is niks mis mee toch.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Esmee    posted on 28-04-2010 12:21
omdat esm?e zo.... mn eigen naam is :P maarja dat kan ook. Ik gebruik etack eigenlijk al jaren op forums enzo
Dolivieira    posted on 28-04-2010 12:26
Ik vind je eigen naam wel goed voor een dj naam. denk er maar rustig over na. en leg het hier en daar voor.
Joep    posted on 28-04-2010 12:31
check
EDIT: advies kan ik je helaas niet geven. Zelf heb ik immers nog nooit geprobeerd om urban te mixen. Veel van de overgangen vind ik te snel. Het komt bijna over als een snelle fade met de crossfader. Maar opzich loopt het wel door, en dat is eigenlijk het belangrijksteCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 28-04-2010 @ 12:37:37 (100%)
Saskia    posted on 28-04-2010 12:57
Urban mixen is erg moeilijk en dat hoor je? hier maar weer snelle overgangen soms klinkt het lekker soms wat minder maar voor urbanmixing doe je het wel goed vind ik verder kan ik er niet veel over oordelen
Sandr    posted on 28-04-2010 13:07
Urban mixen is heel lastig. Paar verschillende manieren.

Loopen: zoek een geschikt stukje en gooi dit in loop, zo kan je dus een 'kaal' stukje loopen en onder een ander nummer gooien. Zo voorkom je dat 2 vocalen door elkaar gaan lopen...
?
Edits maken: zelfde als loopen alleen kan je het nog iets meer naar eigen wens doen, edit urban nummers zo dat ze voor jou een geschikte in en outro hebben.
?
Gooien smijten... Sommige nummers komen er veel beter uit als je ze er in 1x in knalt. Yeah van Usher is zon plaat. Die komt in 1x zo hard dat ik die nooit mix omdat hij er heel sterk in knalt...
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 28-04-2010 @ 13:16:35 (100%)
qntr0l    posted on 28-04-2010 13:47
Tjek
Limb-Girdle    posted on 28-04-2010 13:50
Ben benieuwd naar je mix Miss Etack! Cool
Where the music meets the deejay!
Ilja    posted on 28-04-2010 14:07
Moest zelf urban draaien, is inderdaad zeer rottig, om het niet te laten stotteren of rot klinken, gooide ik nieuwe track toen ie op de de helft van zijn intro was, dan kun rustig de andere track wegfaden ( wel de tijd onthouden waneer de eerste beat van de nieuwe track komt.
Roov    posted on 28-04-2010 14:11
Checkt 'm Happy, laughing
Rusafli    posted on 28-04-2010 14:17
check
?
RemcoV    posted on 28-04-2010 14:34
Ik ga eens luisteren aangezien ik zelf ook regelmatig urban sta te mixenSmile
?
Edit: Aardig gedaan, er zitten hier en daar wat foutjes maar dat is begrjipelijk. Het is moeilijk om Urban echt smooth te mixen... Ik ken er maar een paar die dat kunnen :p
?
Wat ik je wil mee geven is: let is meer op de volgorde van je muziekkeuze.
User edit by RemcoV on 28-04-2010 @ 14:45:46 (100%)
Mathiz    posted on 28-04-2010 16:39
check
Esmee    posted on 28-04-2010 17:03
Bedankt allemaal voor de reacties Happy, laughing
@ Sandr, dat zelf edits maken is vaak de handigste optie, maarja daar heb ik nooit zo'n zin in voor bij elk nummer.
@Joep, veel langer dan dit bij urban... dan heb ik echt respect voor degenen die dat kunnen. Sommige nummers hebben echt maar 4 sec in t hele nummer geen tekst.
@Remcov, thnx wat zou jij aan de volgorde veranderen buiten het 2x daddy yankee weglaten? (ik zag dat pas later toen ik de tracklist maakte eigenlijk... )
?
@de rest:
Thnx Happy, laughing
Dolivieira    posted on 28-04-2010 17:09
Poster: Sandr
Urban mixen is heel lastig. Paar verschillende manieren.

Loopen: zoek een geschikt stukje en gooi dit in loop, zo kan je dus een 'kaal' stukje loopen en onder een ander nummer gooien. Zo voorkom je dat 2 vocalen door elkaar gaan lopen...
?
Edits maken: zelfde als loopen alleen kan je het nog iets meer naar eigen wens doen, edit urban nummers zo dat ze voor jou een geschikte in en outro hebben.
?
Gooien smijten... Sommige nummers komen er veel beter uit als je ze er in 1x in knalt. Yeah van Usher is zon plaat. Die komt in 1x zo hard dat ik die nooit mix omdat hij er heel sterk in knalt...

?
Ook met effect meestal Echo of Roll/Beatmacher een overgang maken helpt. ?
ThijsG    posted on 28-04-2010 17:12
Ik luister nooit echt een urban mix maar vind dit wel lekker!
Denk dat platenkeuze bij urban het belangrijkst is aangezien de overgangen niet erg lang zijn.. Allen klinkt zo'n alla Snap Ya Fingers-Replay of de 2 rond Never Leave You overgang naar mijn idee toch heel wat beter dan zoals Rude Boy - Snap Ya Fingers. Niet extreem lang maar wel vloeiend dus. Die RB -SYF klinkt namelijk een beetje alsof je weer opnieuw begint. Je kan dan beter beginnen met een stevige harde beat. Zelfde bij Replay-Machucando.
Overigens vind ik Machucando-Gasolina wel weer erg lekker. Dat klinkt niet als 'stop en weer opnieuw' maar meer opbouwend.
Als er een 'clean' stukje is is het idd een goed idee om die te loopen en daarmee over te gaan.

Hmm ziet eruit als een grote wirwar van letters maar hoop dat het een beetje duidelijk is. Iig een lekkere mix! Urban is volgens mij echt een uitdaging, zelf doe ik het niet, ik doe het je ook niet na.

User edit by ThijsG on 28-04-2010 @ 17:31:53 (100%)
Esmee    posted on 28-04-2010 17:14
Poster: djdolivieira

Ook met effect meestal Echo of Roll/Beatmacher een overgang maken helpt. ?

Beetje jammer dat ik die niet heb...
Pappaaaa mag ik een djm 800 werkt niet Cool En zolang ik niet minstens 2x per maand ergens draai ga ik er niet voormezelf 1 kopen want dat is zonde van mn geld.

?
?

?
Ik luister nooit echt een urban mix maar vind dit wel lekker!
Denk dat platenkeuze bij urban het belangrijkst is aangezien de overgangen niet erg lang zijn.. Allen klinkt zo'n alla Snap Ya Fingers-Replay of de 2 rond Never Leave You overgang naar mijn idee toch heel wat beter dan zoals Rude Boy - Snap Ya Fingers. Niet extreem lang maar wel vloeiend dus. Die RB -SYF klinkt namelijk een beetje alsof je weer opnieuw begint. Je kan dan beter beginnen met een stevige harde beat. Zelfde bij Replay-Machucando.
Overigens vind ik Machucando-Gasolina wel weer erg lekker. Dat klinkt niet als 'stop en weer opnieuw' maar meer opbouwend.
Als er een 'clean' stukje is is het idd een goed idee om die te loopen en daarmee over te gaan.

Hmm ziet eruit als een grote wirwar van letters maar hoop dat het een beetje duidelijk is. Iig een lekkere mix! Urban is volgens mij echt een uitdaging, zelf doe ik het niet, ik doe het je ook niet na.

?
Dankje hier heb ik zeker wat aan!
User edit by Esmee on 28-04-2010 @ 20:52:19 (100%)
RiX    posted on 28-04-2010 20:57
Nu tijd voor feedback Winking my eye
?
Leuk om eens een urban mix te horen. De mix klinkt lekker, maar 12 tracks in 12 minuten is wel veel. Ik hoorde je ook heel snel mixen. Aan de andere kant maakte dat de mix ook lekker opzwepend...
Tip: probeer met de cue-button een fake loop te maken (indrukken en vasthouden, zodat de track vanaf je cuepoint begint te lo(o)pen.) Na een paar keer 'teasen' kan je dan de track erin gooien en het nummer snel overmixen.
?
Bij urban kan je, zoals Sander zei, ook gewoon cutten. Baf, van het ene nummer naar het andere. Als je mixt, moeten de vocals lekker met elkaar samenwerken, anders gewoon niet doen.
?
Ik zelf draai allround en ben dan ook wel eens urban aan het mixen/cutten en dat blijft lastig...
LibertyNL    posted on 28-04-2010 20:59
check
AdenFarleigh    posted on 29-04-2010 01:06
check

EDIT: Het is totaal niet wat ik normaliter luister; maar wel leuk gedaan! Ik denk dat het voornamelijk een kwestie is van de juiste momenten in die nummers weten te vinden.
Oh; en ik merkte op dat iig Rock your Body, van MVP iets zachter stond dan andere nummers.. Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 29-04-2010 @ 01:11:20 (100%)
Esmee    posted on 29-04-2010 07:52
Poster: RiX
Nu tijd voor feedback Winking my eye

Leuk om eens een urban mix te horen. De mix klinkt lekker, maar 12 tracks in 12 minuten is wel veel. Ik hoorde je ook heel snel mixen. Aan de andere kant maakte dat de mix ook lekker opzwepend...

Ik vind het persoonlijk lekkerder als alles flot achter elkaar is, lekkerder om te draaien en lekkerder om naar te luisteren/op te dansen.
?

Tip: probeer met de cue-button een fake loop te maken (indrukken en vasthouden, zodat de track vanaf je cuepoint begint te lo(o)pen.) Na een paar keer 'teasen' kan je dan de track erin gooien en het nummer snel overmixen.

Ja dat is inderdaad wel slim, een beetje zoals ik had gedaan naar machucando had gedaan maar dan wat langer.

Bij urban kan je, zoals Sander zei, ook gewoon cutten. Baf, van het ene nummer naar het andere. Als je mixt, moeten de vocals lekker met elkaar samenwerken, anders gewoon niet doen.

Ik zelf draai allround en ben dan ook wel eens urban aan het mixen/cutten en dat blijft lastig...

?
nja thnx voor alle adviezen! Urban zal altijd wel lastig blijven denk ik.
?
@aden
Ja inderdaard mvp stond iets te zacht, maar t is niet anders, hoorde ik ook later.
?
?
?
Unwolf    posted on 29-04-2010 09:54
checket

199 Users online: 63 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 18.450
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.425.084