X&Y pad gebruiken voor meerdere effecten.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 26-04-2010 02:29
Is het mogelijk om met de X/Y pad van de padcontrol in ableton per kanaal een ander effect aan te sturen?
Als je het standaart mapt dan map je het dus aan 1 ding bijv een delay, maar ik zou het volgende willen:

Selecteer ik return1(delay) dat de X/Y Pad 2 parameters van de delay beheert. (bijv: Dry/wet en time)
Selecteer ik Return2(reverb) dat de X/Y Pad 2 parameters van de Reverb beheert. (bijv: Dry/wet en decay)
Selecteer ik Return3(flanger) dat de X/Y Pad 2 parameters van de Flanger beheert. (bijv: Dry/wet en amount)

Dit kun je ook doen door met banks te werken op? de padcontrol maar dat is niet erg handig.
ik wil gewoon als ik een bepaalde return kanaal selecteer dat ik dat effect wat bij dat kanaal hoort kan controllen. Selecteer ik een ander kanaal dan wil ik dat effect wat bij dat kanaal hoort kunnen controllen.

Ik heb de padcontrol nog niet en daarom wil ik dit eerst weten. ik weet ook dat er een native/mackie modus voor is en dit wil ik uiteindelijk met mijn bcr2000 gebruiken.

What do you think about X&Y pad gebruiken voor meerdere effecten. ??

Vote :   

main    posted on 26-04-2010 13:17
lijkt mij niet echt mogelijk, want dan verander je de assignments door een midi signaal te sturen.
via banks kan het natuurlijk wel zoals je al zei
MoXeGy    posted on 26-04-2010 18:14
met een bcr/bcf kan het wel omdat je de controller in 'mackie mode ' kan zetten en soortgelijks kan volgens mij bij de padcontrol ook. heeft hier iemand mischien de padcontrol en hoe gebruikt hij of zei hem?
durko    posted on 12-05-2010 13:02
ik heb zo'n vermoeden dat ik weet om wiens padKontrol het gaat Winking my eye Maar als je kijkt op youtube bij 4V10 channel of andere filmpjes kun je zien hoe andere mensen hem gebruiken.

This is an old Topic

No new postings for 5.597 days.
 Post CommentThat would be 186.6 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

304 Users online: 258 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 24.250
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.292.223