Visuelehandicap en dj worden. Kan dat? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Visuelehandicap en dan DJ? GAWEG MAN!!!

-Dat kan echt niet! slechtziend zijn en dan DJ
-Kan best, gewoon proberen
-Ja, kan wel.

Voting is only possible for our Members
RoyBeware    posted on 13-11-2005 11:24
Hallo.

Ik zou wel eens willen horen hoe jullie er over denken over dj's met een visuelehandicap. Of misschien ben ik de enigste hier maja haha.
Ik ben zwaar slechtziend, 1 oog blind (M'n linker) en 1 oog 10% (M'n rechter) en met bril zie ik 30%.

Misschien is dit een beetje een stomme topic, maar ik wil het wel eens weten van jullie hoe jullie er over denken.

Vinden jullie het stom, of is het echt onmogelijk om dan dj te worden.

Ik hoor het graag... Groeten, Roy. Mijn set word
2x pioneer cdj200
1x Gemini PMX 02(Deze heb ik overigens al staan, en bevalt prima.)
Mod edit by Jorrit on 13-11-2005 16:42 (1%)
[MOD Edit] Verkeerde forum

What do you think about Visuelehandicap en dj worden. Kan dat? ??

Vote :   

MadSteven    posted on 14-11-2005 11:33
Dus zo ziet u maar weer... Of bijna niet...

Het zou geen probleem moeten zijn. Zeker het mixen an sich niet. Je kan met je ogen dicht nou eenmaal ook als goed-ziende dingen doen die je op routine doet. Zo kan ik met mijn ogen dicht mijn cola drinken, chips eten, typen, (bas)gitaar spelen en ... nou ja, in principe lopen en post bezorgen, maar eh tja, tis handig als je ziet voor welk huis de volgende brief bedoeld is Happy, laughing Eigenlijk jammer, want anders kon ik zaterdag'smiddags lekker bijslapen tijdens het post bestellen Happy, laughing

Nou ja, voor mij is het niks, maar voor jou misschien des te handiger: een slappa case! Maak je zelf je covers, tenslotte draai je toch hooguit drie nummers van een cd (vermoed ik) en dan kan je keigroot '1) Rocker 2) Waterfall 3) Traffic' erop zetten. Goed, waarom je Alter Ego, Atlantic Ocean en DJ Tiesto op een cd zou zetten, da's ook weer een vraag. Hoewel: ze met elkaar mixen zou je niet doen, dus...

Slappa 160 blauw

RoyBeware    posted on 14-11-2005 12:12
Dit is wel een mooie cd case :D
DJKimme    posted on 14-11-2005 14:11
respect man!!!

normaal zou het je zeker moeten lukken om goed te kunnen draaien...
het enige waar je een beetje rekening moet houden zijn de mengpanelen/cdspelers die soms verschillen tss thuis en je bookings. Maar dat kan je oplossen door voordat de party begint even de installatie te gaan checken en testen zodat je er al een beetje feeling mee hebt...

zeker en vast veel succes!!
MadSteven    posted on 14-11-2005 17:21
(geloof dat dit de slappa 160 is, maar je hebt ze ook in 40, 80, 240, 320 en 600)
(getallen staan voor cd OF hoesje, dus in een 160 passen eigenlijk 80 cd's )

RoyBeware    posted on 16-11-2005 13:15
Ja, ik heb al het een en ander gehoord van Jorrit.

Ik vind het egt super hoe jullie reageren.
Ik heb van Jorrit gehoord dat de cdj 200 een goede keuze is, en de cdj 100s niet want die heeft te weinig dingen. En de cdj 200 heeft een helder display.
Ik ga hem aankomende zaterdag bestellen bij een winkel in Alkmaar.
En ik hoop dat hij er dan eind november is.

Bedankt voor jullie leuke berichten LOL
Illusion    posted on 16-11-2005 13:47
Ik ben het met Patrick beuken eens die zegt: Het belangerijkste is horen..
En de cdj 200 is inderdaad een goede keuze, hijs heel overzichtelijk en duidelijk. Ik hoop dat je nog veel plezier hebt met je Djén

Succes...
Greetz
Illusion

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Tekhead    posted on 17-11-2005 01:23
Roy, ga anders eens langs die winkels die net vernoemd zijn en vraag aan die dj's met hun visuele handicap, hoe zei het doen, wij kunnen hier vel vertellen, maar zij weten het, het best uiteraard, en ik ben er zeker van dat ze dat met alle plezier zullen doen.

Suc6 collega
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dj_T.im    posted on 17-11-2005 20:29
je moet het altijd proberen,, behalve als je doof bent gaaat het lastig, maar dan kan je nog naar de vu meters kijken:P
Rhino    posted on 18-11-2005 14:35
He roy, en je weet het he , you,ve probably got hi-tech ears.
Die stap heb je al voor op je collega dj,s , het is inderdaad bekent dat bij een mindere werking van een van de zintuigen, de andere zintuigen sterker ontwikkelen.
Zo heb ik wel eens gehoord dat mensen die al hun hele leven 100% blind zijn geen moeite hebben om 3 verschillende gesprekken in 1 ruimte goed te kunnen volgen .
dat is toch ook wel een heel mooi iets.
P.s ik zou ook zeker gaan produceren of liever nog piano gaan spelen als ik jou was...........(als je al niet een instrument bespeelde)
heel veel succes en maak er wat moois van !
ben erg benieuwd wanneer we je gaan tegenkomen!
moet lukken toch
Happy, laughing
Gery    posted on 19-11-2005 23:39
Wat misschien ook handig kan zijn is al je cd's nummeren, en de tracklists overtypen en in't groot op een blad zetten, al die blaren in een map, en 't zal al een stuk handiger zijn om een liedje te vinden Happy, laughing
DJ - Producer
Lead    posted on 20-11-2005 02:50
Waarom niet zo'n oude doordruk-tang-voor-op-die-zwarte-plastic-tapejes ?

Dan kun je op gevoel je CD's zoeken... Er is vast een soort code te verzinnen waaraan jij je cd's kan herkennen...
Let the BASS be louder
RoyBeware    posted on 21-11-2005 11:22
Dat kan ook ja.

Over dat instrument bespelen.
Had eerst piano les gehad, maar mijn leraar die ging weg.
En toen kreeg ik iemand anders maar die beviel mij niet dus daarom is het een beetje weg gezakt....

This is an old Topic

No new postings for 7.237 days.
 Post CommentThat would be 241.2 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

257 Users online: 134 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 10.118
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.917.410