Visuelehandicap en dj worden. Kan dat? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Visuelehandicap en dan DJ? GAWEG MAN!!!

-Dat kan echt niet! slechtziend zijn en dan DJ
-Kan best, gewoon proberen
-Ja, kan wel.

Voting is only possible for our Members
RoyBeware    posted on 13-11-2005 11:24
Hallo.

Ik zou wel eens willen horen hoe jullie er over denken over dj's met een visuelehandicap. Of misschien ben ik de enigste hier maja haha.
Ik ben zwaar slechtziend, 1 oog blind (M'n linker) en 1 oog 10% (M'n rechter) en met bril zie ik 30%.

Misschien is dit een beetje een stomme topic, maar ik wil het wel eens weten van jullie hoe jullie er over denken.

Vinden jullie het stom, of is het echt onmogelijk om dan dj te worden.

Ik hoor het graag... Groeten, Roy. Mijn set word
2x pioneer cdj200
1x Gemini PMX 02(Deze heb ik overigens al staan, en bevalt prima.)
Mod edit by Jorrit on 13-11-2005 16:42 (1%)
[MOD Edit] Verkeerde forum

What do you think about Visuelehandicap en dj worden. Kan dat? ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 13-11-2005 11:28
Zou het ook leuk vinden als de REDEN erbij komt....
PatrickBeuken    posted on 13-11-2005 11:28
Hmm...
Het is voor iemand anders lastig voor te stellen hoeveel en wat je kunt zien, maar als jij de knoppen op het mengpaneel en de cd-spelers ziet, dan lijkt het me geen probleem om DJ te worden. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om de achterkant van een cd-hoesje te lezen...
RoyBeware    posted on 13-11-2005 11:30
Zo dat is snel gepost :D.

Ja, de knoppen kan ik zien, en op een end ken je die ook uit je hoofd.

Ja, een cd hoesje kan moeilijk worden.

RoyBeware    posted on 13-11-2005 11:32
Moet er wel dichterop zitten... Maar onder het draaien in een discotheek dan is vaak niet zo licht. Hoe doe jij dat dan, Patrick Beuken?
PatrickBeuken    posted on 13-11-2005 11:34
Ik heb een lampje op m'n mengpaneel staan. Als ik het hoesje daaronder houd dan zie ik het wel. Maar meestal sta ik in de spots, om het zo maar ff te zeggen, en dan heb ik dus ruim voldoende licht om alles te kunnen zien...

Edit: het belangrijkste is tenslotte dat je goed kunt horen...
User edit by PatrickBeuken on 13-11-2005 @ 11:37:48 (28%)
RoyBeware    posted on 13-11-2005 11:39
Schijnt van wel. Mensen met een visuelehandicap hebben of schijnen beter gehoor en reuk te hebben....
Prozei    posted on 13-11-2005 13:02
ik weet dat er in alphen aan de rijn een dj is die voor 98 procent blind is.
en deze dj staat gewoon op grote techno festivals te draaien.
het zou mischien iets moeilijker zijn dan zonder visuele handicap.
maar als hij het kan waarom zou jij het niet kunnen.
ken alleen maar respect hebben voor mensen die dit soort dingen doen

hier wat meer info over die dj
http://partyflock.nl/dj/652.html
User edit by Prozei on 13-11-2005 @ 13:03:35 (5%)
RoyBeware    posted on 13-11-2005 13:16
bedankt man LOL ik ga eens kijken...
Maartenb    posted on 13-11-2005 13:56
Volgens mij is het wel mogelijk, ik denk dat je vanwege de handicap in het normale leven ook een hoop trucjes hebt voor dingen die wij als normaal beschouwen.

Zo'n lampje op je mengpaneel is idd ook heel handig, ik weet niet in hoeverre je die cd-hoesjes kunt lezen maar je kunt miss voor jezelf wel een soort codering maken met stickers of kleuren en misschien zou je zelfs in braille-schrift de titels erop kunnen zetten als dat nodig is.

Veel succes ermee
User edit by Maartenb on 13-11-2005 @ 13:56:37 (2%)
DJ_kristof    posted on 13-11-2005 13:59
zeker moet da kunne,iedereen moet iets proberen te make van zijn leven,en heb héél veel respect voor mense met een handicap die iets proberen van hun leve te maken.Terwijl andere hun leve weggooien.Dus ik zou zegge,ga zo door
respect voor u
GreatSleeping Kristof
PatrickBeuken    posted on 13-11-2005 14:08
Voordat je je apparatuur aanschaft zou ik eerst eens naar een winkel gaan, een beetje uitleg geven over je oogproblemen en eens een tijdje gaan draaien en kijken hoe dat gaat.
RoyBeware    posted on 13-11-2005 14:33
Nou, ik ben bij diversen zaken gweest. en ze wisten weinig er over te vertellen hoe alles werkt en die dingen.... Ik ga altijd naar de stad in Alkmaar
En jullie hoeven geen U te zeggen, want ben 17...
RoyBeware    posted on 13-11-2005 14:35
Maar ben wel blij jullie reacties te horen

Want ik wouw wel eens weten hoe anderen er tegen aan keken....
Stephanie    posted on 13-11-2005 14:37
Waarom niet? Ik ken een radio dj bij een regionaal station die volledig blind is (en zelf-support werkt!). Daarnaast werkt er bij Slam een dj met een gezichtsvermogen van naar ik meen ongeveer 30%. Deze jongen werkt ook zelf support z'n show af en draait met regelmaat voor Slam Fm on Tour. Ook zonder problemen.

Dus.....waarom niet? Als je genoeg wilskracht hebt en creatief weet om te gaan met je beperkingen kom je een heel eind!

RoyBeware    posted on 13-11-2005 14:43
Dat heb ik ckr.
Prozei    posted on 13-11-2005 14:45
ik denk als je met cd wilt gaan draaien pioneer toch het makkelijkst is.
je heb geen menutjes etc. ook zou ik als ik jou was niet met mp3 cd's gaan werken ,omdat je veel nummers op 1 cd hebt.
en ipv de cdj200 de cdj 800 aanraden omdat je een groot jog wheel hebt.
en dit jog wheel is altijd snel gevonden en daar ook je plaat mee ken starten.

en net zoals patrick zegt ga naar een winkel om de cd spelers uit te proberen.

en je cd's moeten goed geordend zijn.
mischien een grote letter of cijfer met stift op cd zetten dat je snel ziet dat dat de cd is die je zoekt.

Jorrit    posted on 13-11-2005 16:05
hmm, net alsof als je wat minder ziet je je jog-wheel maar kwijt raakt...
Ik denk dat de CDJ-200 geen probleem is, die menutjes ken je snel genoeg uit je kop en de display is superduidelijk dus dat moet geen probleem zijn.
En daar komt nog eens bij dat de 800 net weer wat duurder is...
RoyBeware    posted on 13-11-2005 16:39
Inderdaad Jorrit.

Ik kan wel het jogweel nog vinden

Maar idd de nummer goed ordenen en desnoods met stift erop schrijven is wel handig.
Basrose    posted on 13-11-2005 16:50
zolang je je er zelf goed bij voelt en de mensen kan vermaken kan het altijd!
LauW    posted on 13-11-2005 16:55
Omar santana is toch ook bijna blind en die heeft het ook wel gemaakt geloof ik, ken hem verder niet maar daar heb ik is een keer een stukje over gelezen Happy, laughing
Prozei    posted on 13-11-2005 17:57
Poster: Jorrit
hmm, net alsof als je wat minder ziet je je jog-wheel maar kwijt raakt...
Ik denk dat de CDJ-200 geen probleem is, die menutjes ken je snel genoeg uit je kop en de display is superduidelijk dus dat moet geen probleem zijn.
En daar komt nog eens bij dat de 800 net weer wat duurder is...

het vinden van het jogwheel is zeker geen probleem.
mijn punt was eigenlijk dat je met de cdj800 met de jog en de pitchfader in vinylmodus al een plaat kunnen mixen.terwijl je bij de cdj200 de play cue search en jog en pitchfader nodig hebt.

maar dat is wat je zelf moet uit proberen in een winkel.
wat werkt het lekkerst

lolbroek    posted on 13-11-2005 18:23
nja en bvb je tracklists op pc houden, dat doe ik zelf ook, allen in een excelbestandje. Heb je moeite met iets te lezen => CTRL-Scroll, lekker maklijk de tekst verkleinen of vergroten
Lukaz    posted on 13-11-2005 21:44
hey! als je niet doof bent is er altijd hoop :D ik zou zeggen geen probleem! als je wat ziet en je vind de naald, knoppen en de faders dan is er geen probleem

Jorrit    posted on 13-11-2005 22:14
Een naald hoeft hij dus niet te vinden, want hij geeft net aan met cd's te gaan draaien Winking my eye
Rhino    posted on 14-11-2005 10:01
Ik ken ook iemand(Dj Dolphin)die ook blind is en met stok loopt.
Hij draait trance en doet dat erg leuk !
Echter als ik hem bezig zie vraag ik me af hoe hij zijn publiek in de gaten kan houden, want die ziet hij dus NIET!
Maar goed, hij draait dus een lekker setje in elkaar en doet dat met vinyl!

206 Users online: 131 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 10.617
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.917.909