Poster: Ilja
@Tekhead
KGB waren de echte mannen, eigen bevolking was er niet zo bang voor omdat het niet nodig was, In het westen hoefde je maar het naam KGB te zeggen en mensen kregen rillingen over hun hele lichaam, ?prachtig vind ik dat.?
En KGB is er nog steeds alleen onder een andere naam ( eigenlijk is er maar 1 letter verwisseld ).?
O en ik ben verhuisd omdat in Letland ?( waar ik woonde ) na USSR gewoon zwaar k*t was, ?geen fatsoenlijke politie, armoede waar mensen helemaal geen ervaring mee hadden, ?en omdat ik een etnische Rus ben was ik opeens een bezetter en een ongewilde persoon. ? Stank voor dank heet dan, USSR heeft Letland bevrijd, compleet heropgebouwd na de oorlog ? en opeens waren de Duitsers wel goed en de Russen slecht. ? Daarom heb ik grote hekel aan onder andere: ? ?Oekraine, Letland, Estland, Litouwen en Polen. ? ( omdat zij lopen te bleren dar Russen opeens de onderdrukkers waren ).
Ilja toch, jouw moeder is jouw god en al wat ze verteld is heilig zeker ?
Je weet dat ik geen 16 ben, heb licenciaat geschiedenis, heb vele malen in de ex oostbloklanden geweest, en weet waarover ik praat, maar jij verteld wat je hebt van horen zeggen van je moeder.?
Nu ff reactie op hierboven.
KGB echte mannen ? Geschifte, emotieloze, niets ontziende communistische, hersenloze meelopers, die in de kont van hun chefs kropen om maar een beetje meer vrijheid te krijgen. En de bevolking was er niet bang van ? Slaap zacht, en droom verder.
Rusland heeft Letland bevrijd ? Van wie dan ?
Compleet heropgebouwd ? Er viel weinig herop te bouwen, er was geen slag geleverd zoals in ons deel van Europa. Het enigste wat ze gebouwd hebben waren zwaar beveiligde grensposten, om zo zeker geen mensen te laten ontsnappen naar het Westen. (zoals in al de communistische landen). Hoeveel mensen hebben hun leven niet gelaten bij hun ontsnappingspogingen aan de grensposten ?
Na de USSR gewoon kut zeg je ? Toen ze daar (ook in Estland en litouwen) de Russen hebben verzocht om te vertrekken is hun levensstandaard pijlsnel de hoogte ingegaan door hulp en geld van o.a. Duitsland en de EU, en de politie was idd kut, jarenlang hebben die macht gehad en? voerde ze een schrikbewind, na het einde vh communisme werd er schoon schip gehouden.
Russen waren ineens de bezetter: Inderdaad, zij waren de bezetter, want als een land zich wou afscheiden van het oostblok, stuurde de USSR onmiddellijk een aanzienlijke legermacht om dat idee met geweld de kop in te drukken, dus moet je niet verwachten dat de autochtone bevolking USSR geliefd zijn, maar geeft hun niet het recht om gewone etnische russen te wreken, want deze burgers waren evengoed slachtoffers van het regime. Etnische burgers v.d. 1ste generatie werden naar andere gebieden gedeporteerd (ja gedeporteerd).
Wat ik nog steeds niet begrijp, is waarom je moeder na haar Letland verhaal naar Nederland is gaan wonen en niet terug naar Rusland als het er zo goed is/was ! Of waarom dan nu nog in Nederland blijven, als je als god kan leven in Rusland.? ?
Ilja, het siert je dat je je afkomst niet verloochend en Rusland verdedigd, maar je draait wel de waarheid om, en je blijft blind voor de wreedheden en de ontberingen die de communisten hun eigen onderdanen hebben aangedaan, en nog erger, hun van hun vrijheid hebben beroofd.
En neen ilja, ze konden niet kiezen, er waren helemaal geen middelen voor, al hun geld ging naar defensie, niet naar onderwijs.