Poster: Esmee
thnx 
sorry dat ik wat op mij heb laten wachten, maar moest nog het avondeten klaar maken, kindjes in bad en bed stoppen, etc...
En nu het verschil tussen de prodjuser en de jb systems. Zoals Dennis al aangaf, kan je ook bij de jb case het deksel er volledig afhalen, net als bij de prodjuser, maar daar eindigt dan ook de gelijkenis tussen beide cases.
Er zit een prijsverschil tussen beide cases van +/- 100,00 euro, en als je beide cases ontleed, is dat prijsverschil meer dan gerechtvaardigd, zelfs meer, is eigenlijk zeer laag.
De jb case is gewoon kitsch, kwaliteit zeer beschamend, beschermingsfactor ondermaats, uiterlijk van een goochelkoffer of reiskoffer. De basis van deze case is een hard schuim (foam) waarop? rondom een heel dun alu-plaatje wordt geplakt en afgewerkt met alu hoekprofieltje om de plaatjes avst te maken en op de hoeken van koffer en deksel een hoekbeschermer, eigenlijk meer bedoeld om de profielen aaneen te zetten en vast te houden. Het deksel is hetzelfde verhaal, maar is de harde foam vervangen door een dempingsmat. De case wordt afgesloten door 2 bedenkelijke koffersluitingen, die bij een bruske beweging of val van bvb tafel allemaal terug openspringen, met alle mogelijke gevolgen. Ook de vorm van o.a. het deksel belet dat je veilig kan stapelen. Deze case is niet meer of minder een anti-stof bescherming.
De prodjuser daarentegen is van een heel ander Allooi, ontworpen en gebouwd voor 'on the road', met goede materialen en onderdelen, en met een visie. De basis, een 9mm Berken triplex is een zeer goede keuze, de (inbouw)vlinder sluitingen en (inbouw) handvaten, de stevige hoekbescherming en dito randprofielen, zorgen ervoor dat de case is staat is om je gear echt te beschermen, indien nodig.
Ik weet Esmee dat je niet de bedoeling hebt om je gear on the road te gebruiken, maar vind die jb case een lelijke, kitscherige bagger koffer. Indien je echt een F.C. wil, en je nog wat kan sparen en nog een beetje tijd van wachten hebt,
koop dan die prodjuser, daar zal je geen spijt van krijgen, van dei jb system wel.