De late leeuw Deel 37 (15/37)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Prozei    posted on 21-04-2010 17:59

What do you think about De late leeuw Deel 37 ??

Vote :   

Roov    posted on 28-04-2010 12:17
Poster: matezo
iemand een idee :
Ik ben bijna klaar met mijn snelmix (r&b) en nu wil ik bij een van de liedjes een turntable stop effect krijgen weet iemand hoe je dit kan?verwezenlijkheden

Gebruik Glitch, is een VSTi. Zit een tapestop effect in, en nog eens gratis ook Happy, laughing
Mathiz    posted on 28-04-2010 12:44
kan je me evt een link kunen pm'en of doorsturen. Ik vind namelijk geen werkende plugin voor mac die zich installeeert enkel een dll bestand en dat krijg ik niet open met ableton ?
DjVictorF    posted on 28-04-2010 14:50
Poster: ThijsG
Ik heb laatst volgens mij mn speakers opgeblazenCoolCoolCool. Het klinkt alsof het door een lpf gaat ofzo.. Op de avond dat het gebeurde heeft het even naar brand geroken..
Nu weet ik TOTAAL niks van speakers/geluid enz. Dus ik denk dat ik er maar mee naar een muziekwinkel ofzo moet, maar ik vraag me af of die het weet. Iemand een beter idee??

?
Een vriend van mij heeft dit ook volgensmij eens een keer gehad.. Hij had toen iets gelasst en toen kon hij er gewoon weer mee draaien (werd alleen wel wat gevoeliger)..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Mathiz    posted on 28-04-2010 14:51
ok ik heb glitch geinstalleerd (versie 3 ) maar ik zie nergens het tapestop effect staan .?
ThijsG    posted on 28-04-2010 16:00
Poster: DjVictorF

Een vriend van mij heeft dit ook volgensmij eens een keer gehad.. Hij had toen iets gelasst en toen kon hij er gewoon weer mee draaien (werd alleen wel wat gevoeliger)..

?
Klinkt goedHappy, laughing
Weet je nog precies wat hij gelasst had dan?
?
Bedankt trouwens@ iedereen die heeft gereageerd! Zo fijn dat je antwoorden hier zo snel komenHappy, laughing
Mathiz    posted on 28-04-2010 17:44
kan iemand me nog even helpen aub met het tapestop effect ? ik zie het niet staan tussen de effecten van glitch ?? iemand met raad ?
T-to-the-J    posted on 28-04-2010 17:48
Misschien staat het onder break? Dat is met vdj wel zo :p
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Roov    posted on 28-04-2010 17:52
Poster: matezo
kan iemand me nog even helpen aub met het tapestop effect ? ik zie het niet staan tussen de effecten van glitch ?? iemand met raad ?

Probeer het zelf eens te zoeken...
Dj_Fantasy    posted on 28-04-2010 18:31
Vanaf zaterdag eindelijk mijn camera case modden.. Alleen nog juist zien hoe ik de indeling ga maken:P
dj2dj.nl
Bootstrap    posted on 28-04-2010 19:11
Net een nieuwe mix van een uur gemaakt Happy, laughing Hij is dit keer niet snel gemixt, 13 tracks in een uur. Maar wel lekker strak en de opbouw is ook wel lekker gelukt Happy, laughing Gaat van Deadmau5 progressive naar ruige electro. Voor mensen met interesse:

Goede linkje
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 28-04-2010 @ 19:34:37 (6%)
ThijsG    posted on 28-04-2010 19:29
Soms mis ik deze smiley echt buiten djr:p:
Cool
FML    posted on 28-04-2010 19:32
Poster: Bootstrap
Net een nieuwe mix van een uur gemaakt Happy, laughing Hij is dit keer niet snel gemixt, 13 tracks in een uur. Maar wel lekker strak en de opbouw is ook wel lekker gelukt Happy, laughing Gaat van Deadmau5 progressive naar ruige electro. Voor mensen met interesse:

Linkje

?
je link klopt niet
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Bootstrap    posted on 28-04-2010 19:33
Dat is raar, deze wel?

Linkje
?
edit: haha ik had per ongeluk een verkeerd linkje geplakt Cool
User edit by Bootstrap on 28-04-2010 @ 19:35:07 (100%)
FML    posted on 28-04-2010 19:44
last van de benen :P ikga hem luisteren het is iig mijn smaak dus
Bootstrap    posted on 28-04-2010 19:45
Haha ja last van de benen, kwam uit een ander DJR topic CoolLaat maar weten wat je van de mix vindt Happy, laughing
FML    posted on 28-04-2010 19:50
ikga hem downloaden voor onderweg Happy, laughing , ik houd van deze muziek maar in een club zou ik niet zo graag 3 of meer liedjes van de zelfde artiest achter elkaar horen komt een beetje? 'Fake' over niet lullig bedoeld maar kan het gewoon ff niet beter verwoorden :P . mix is relax zoals ik al zij pleur hem op me sd'tje Happy, laughing opbouw is relax Happy, laughing

is ableton niks voor jou Winking my eye ? uber relax met de xone lijkt me Cool
?
?
edit: ja luisterd zeer prettig Happy, laughing
User edit by FML on 28-04-2010 @ 19:51:53 (20%)
Bootstrap    posted on 28-04-2010 19:56
Ik snap wat je bedoelt hoor Happy, laughing Normaal draai ik nooit meer dan 2 nummers van dezelfde artiest achter elkaar. Maar nu was ik een beetje in een Deadmau5 mood. Ik was gewoon lekker aan het chillen met de opnamefunctie aan Happy, laughing
?
Mooi dat je hem verder relaxt vindt, hij wordt wel lekker ruig op het eind. Ableton heb ik in heel mijn leven pas een paar uur mee gespeeld, maar is inderdaad wel een idee om er weer eens mee te gaan klooien. Maar de Xone is ook heel relaxt om icm Traktor te gebruiken hoor Cool
TimmyV    posted on 28-04-2010 19:57
Mijn Xone DX is weer met een week uitgesteld?Cool
Let's go f*cking mental
Bootstrap    posted on 28-04-2010 20:01
Hmm balen.. Maar dan is het straks nog veel leuker als je hem eindelijk hebt Cool
FML    posted on 28-04-2010 20:06
Poster: Bootstrap
Maar de Xone is ook heel relaxt om icm Traktor te gebruiken hoor Cool

?
Ik kan me niet voorstellen hoe de xone werkt op traktor. van live weet ik het maar van traktor niet.
Kan je ook veel met clipjes spelen daar in ? en de 8 mini faders voor wat gebruik je die dan weer?
want ik ga der niet onderuit komen en die xone komt er :P alleen ik wil hem pas aanschaffen als ik voldoende kennis heb van live of mabey traktor. heb nu de apc en dat werkt super met ableton kan eigelijk niet wachten tot serator met 'the bridge ' komt . groot nadeel van live vind ik dus dat je geen cue points kan maken ( of ik weet nog niet hoe )
?
je moet echt alles van te voren klaar hebben staan? wat zo ze voordelen en nadelen heeft. de apc is denk ik ook eigelijk gemaakt voor producen echt op draaien is bijna niet te doen.
Bootstrap    posted on 28-04-2010 20:11
In elk geval werkt het icm met Traktor heeeel anders dan met ableton Cool Je kunt niet met clips spelen, maar je hebt 4 virtuele decks die je kunt loopen, cueen, spelen etc. Kijk anders even naar een paar filmpjes over Traktor Pro.
?
Ik gebruik de mini faders voor pitch en loop lengte. Maar je kunt alles dus zelf mappen Happy, laughing Het lijkt me wel fijn om nog een kleine midi controller naast mijn xone:4D te hebben voor het skippen binnen cue points etc. Ik moet nog even uitzoeken wat ik daarvoor wil hebben.
ThijsG    posted on 28-04-2010 20:12
Mij lijkt ableton ook logischer maar Richie Hawtin gebruikt bv ook Traktor met zn 4D.
De DX is gemaakt voor Traktor, lijkt me ook vrij logischWinking my eye
TimmyV    posted on 28-04-2010 20:14
Poster: ThijsG
Mij lijkt ableton ook logischer maar Richie Hawtin gebruikt bv ook Traktor met zn 4D.
De DX is gemaakt voor Traktor, lijkt me ook vrij logischWinking my eye

De DX is speciaal ontworpen voor Serato Itch, maar kan ook met andere programma's zoals Traktor overweg.Cool
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 28-04-2010 @ 20:14:36 (3%)
FML    posted on 28-04-2010 20:14
opzich is het vrij onlogish hoor de xone 4d met ableton live , bijv de groote jog wheels hebben niet echt nut in ableton. en zo zijn er nog een paar van die dingen dat je zegt van het is echt een multifunctionele? 4 kanaals mixer , Geluidskaart , Midi controller
Dj_Fantasy    posted on 28-04-2010 20:21
@ Bootstrap, misschien ook eens zien anders naar een novation launch pad? .::LINK::.
dj2dj.nl

265 Users online: 88 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 27.047
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.505.048