eerste keer op feest, waar rekening mee houde
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qwasta    posted on 19-04-2010 22:33
Nou de titel zegt het al, ik heb binnenkort een 'sweet 16' van een vriend van me en ik moet gaan draaien. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden, dingen die leuk zijn om toe te voegen? Dingen als de positie van je speakers, hoe ik die het beste kan neerzetten dus,?zouden mij al veel kunnen helpen.

zelf heb ik veel verschillende soorten muziek (gedownload)? van nederlandstalig tot hardstyle tot fout.

dus als je misschien wat hebt op te merken of toe te voegen, brand maar losSmile

What do you think about eerste keer op feest, waar rekening mee houde ??

Vote :   

t-age    posted on 19-04-2010 22:36
Zorgen dat speakers op een goede oorhoogte staan op standaards.
Echt een wereld van verschil dan dat je ze op de grond zet!.
Ik denk dat je het beste kunt beginnen met top 40.
en dan eindigen op house/electro (Grootste gedeelte)
Crazy    posted on 19-04-2010 22:38
- Kijken wat het publiek wilt.
- Zorgen dat je zelf goed gefocust bent.
- Zorgen dat de voorzieningen voor jezelf maar ook het publiek (licht, geluid) goed in orde zijn.
- Die 16-jarigen ( ik hou het maar even bij die leeftijd) willen veel sounds horen die ze zelf mee kunnen blerren.
- Begin rustig, niet direct je toppers erin gooien, iedereen moet nog even in de mood komen.
- Heb zelf plezier in je ding!
Yvaroz    posted on 19-04-2010 22:54
Een vriend van mij werd helemaal bang dat hij zou worden uitgelachen, dat moet je niet zijn want dan gaat t minder. Zoiezo gaat niet iedereen gelijk dansen maar later waarschijnlijk wel wat crazy al zei.
Nothing is Impossible
Estacy    posted on 19-04-2010 23:01
keep the ladies happy, das het belangrijkste op een feest, zoland die tevreden zijn is alles goed.
edit: en over de speakers, probeer ze in de hoeken van de kamer te zetten als dat mogelijk is, de muren functioneren dan als een soort hoorn, waardoor de muziek wat beter versprijdt. handig als je kleine speakers hebt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 19-04-2010 @ 23:03:10 (100%)
XMatiC    posted on 19-04-2010 23:02
Je moet voelen wat het publiek wil.
16+ Moet je Allround mee hebben.
Commerciele party muziek & natuurlijk wat ook geliefd is bij 16+'ers house , electro?
www.youtube.com/LennertDJ
Gerdo    posted on 20-04-2010 09:46
Poster: Estacy
keep the ladies happy, das het belangrijkste op een feest, zolan die tevreden zijn is alles goed.

wat estacy hier schrijft klopt helemaal. Als de ladies het goede muziek vinden en lol hebben gaat de rest ook wel mee. Om de de dames aan de gang te krijgen werkt bij mij Umbrella van the bassballs wel. En hier moet je dan op doorpakken met meer dansbare en mee te zingen top 40 muziek. Bijvoorbeeld dat nummer van Katy Perry en Timbaland is ook lekker mee tezingen. En nummers van David Guetta doen het ook wel goed.

succes ermee en laat effe weten hoe het gegaan is

User edit by Gerdo on 20-04-2010 @ 09:47:43 (3%)
Esmee    posted on 20-04-2010 15:15
oke kijk... als ze in het begin niet dansen doen je het niet meteen slecht... maar je status zou er maar aangaan omdat je in je eentje staat te dansen..
T gaat echt niet allemaal om meezingen, hier teminste niet, dat is meer de leeftijd -14. 16 is over t algemeen urban hier met af en toe wat afwisseling van house maar echt niet meer dan 3 nummers na elkaar.
Aangezien jij zelf ook die leeftijd hebt moet je gewoon een beetje bekijken waar al je vrienden van houden.
Succes!
Ilja    posted on 20-04-2010 15:40
Nederlandse muziek draaien is super fout, dit is mijn tip, doe het niet.
T-to-the-J    posted on 20-04-2010 17:20
Apres ski op het eind :d.

K heb niet veel ervaring, maar het foute half uurtje op het laats gaat wel lekker.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
nils7    posted on 20-04-2010 17:31
Poster: Gerdo

wat estacy hier schrijft klopt helemaal. Als de ladies het goede muziek vinden en lol hebben gaat de rest ook wel mee. Om de de dames aan de gang te krijgen werkt bij mij Umbrella van the bassballs wel. En hier moet je dan op doorpakken met meer dansbare en mee te zingen top 40 muziek. Bijvoorbeeld dat nummer van Katy Perry en Timbaland is ook lekker mee tezingen. En nummers van David Guetta doen het ook wel goed.

succes ermee en laat effe weten hoe het gegaan is

Reggaetton doet het ook wel goed om ze op gang te krijgen "La tortura Shaketon Remix" ?ofzo iets... wel bekend en niet te lang!
Gewoon goed afwisselen en inderdaad in het begin luchtige muziek zoals Top 40, bob sinclar enzo... maar hangt wel van je publiek af Winking my eye
qwasta    posted on 20-04-2010 19:32
echt SUPER bedankt allemaal voor de tips, ik ga nog even kijken wat ik nog aan top 40 kan downloaden en dan denk ik dat ik er opzich wel klaar voor ben.

als er nog meer tips zijn ontvang ik die met alle plezierSmile

This is an old Topic

No new postings for 5.502 days.
 Post CommentThat would be 183.4 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

155 Users online: 26 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 53.249
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.789.764