Is jouw muziekvoorkeur anders geworden (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 19-04-2010 17:14
Niet iedereen zit al zolang in de muziek als ik, sinds 1978, dus ik beperk mij even tot, laten we zeggen, de afgelopen 10 jaar?
Iedereen word ouder, en smaken, ook in muziek, kunnen veranderen door de jaren heen. Er komen nieuwe stijlen bij, er raken oude stijlen meer op de achtergrond etc.
Je muziek smaak of voorkeur kan dus de jaren heen veranderen.

De afgelopen 10 jaar zijn voor mij pure TRANCE jaren geweest, en dat is nog steeds zo, met volle overtuiging, maar er is trance en trance natuurlijk.
Ik merk, en volgens mij is dat zowat een tegennatuurlijke beweging, dat mijn smaak in muziek ook veranderd naar een rauwer geluid. Je zou toch denken, het zou rustiger moeten worden naarmate je ouder word, maar helaas....dus Cool
In plaats van melodic en uplifting trance, waar ik de afgelopen jaren helemaal gek van was, merk ik dat ik momenteel steeds meer naar wat steverige trance begin te trekken. Geen pure tech of hard trance, maar trance met ff minder zoete melodie lijnen, en meer beats (138 a 140), energie, adrenaline enm een iets rauwer geluid.
Dit heeft met name te maken omdat ik vind dat de uplifting trance tegenwoordig allemaal op elkaar begint te lijken, een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk.

Volgens mij heeft iedereen dat wel, dat je mee beweegt met de stijlen en stromingen, maar er zijn er ook die trouw blijven aan de muziek waar ze hun hart aan verloren of net als ik, mee bewegen binnen de stroming?
Ik ken er vele die al jaren helemaal gek zijn van techno en dat ook blijven.
Dat heb ik dus met trance.
Hoe is jouw smaak veranderd de afgelopen jaren?
Waar begon je, en waar sta je nu?
User edit by ArCee on 25-04-2010 @ 09:09:38 (12%)

What do you think about Is jouw muziekvoorkeur anders geworden ??

Vote :   
Tekhead    posted on 24-04-2010 01:43
@Arcee: tis zoals je zegt, vroeger was ik ook radio dj, met evenoude technieken en apparaten, met bijna iedere plaat inleiden en uitleiden, met af en toe een commercial ertussen. En ja toen draaide ze allen genre's dooreen, al had je ook toen discotheken speciaal voor een doelgroep (punks, skins, rasta,...) De Discotheek waar ik m'n eerste stappen als club dj deed, was? Hollywood in Antwerpen, ik draaide daar van 20:00 tot 01:00, alle stijlen door elkaar, niks beatmatchen als pro's, maar ambiance in de keet, ik ging niet mc'n of zo, gewoon op 't gevoel, the rythm of the night. Bangelijken tijd gehad !

Ik heb altijd wel voorkeur gehad voor alternatieve of kleinere muziekstylen zoals Ska - Reggae - New-Wave - New Beat - etc... dus house was een logische opvolger in het rijtje.

En dan kwam house, een fenomeen een nieuw tijdperk, een andere manier van leven, 't vervolg ken je.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 24-04-2010 @ 01:46:14 (4%)
Dolivieira    posted on 24-04-2010 08:39
Arcee @ maar de stylen verneiuwen ook continu. Dus dat volg je. Trance vernieuwd toch ook zoals alle stylen. Stylen die niet vernieuwen bloeden dood op een gegeven moment.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Helioxx    posted on 24-04-2010 19:29
- Rnb-> Rnb+ hiphop-> house en zijn varianten+ rnb+Top 40+ apres ski, alrround luister ik nu echt :D
Stagiar    posted on 24-04-2010 19:45
Absoluut veranderd, maar ben nu zo ver dat ik eigenlijk alles kan waarderen. Of ik het mooi vindt is anders, ik vind het in ieder geval interessant Happy, laughing
?
Ben op m'n 11e als DJ begonnen, op m'n 13e een gitaar gekocht en eigenlijk alleen maar punk en metal gaan luisteren, op m'n 17e het draaien weer opgepakt en vanaf m'n 19e aan het produceren. In eigenlijk alle stijlen (ook non-electronische muziek).
Decepticon    posted on 24-04-2010 21:29
Jep, bij mij gaan de 90's er steeds meer uit en komt er steeds meer techhouse en electro in...niet erg, heb ontdekt dat er tegenwoordig ook een hoop ille shit gemaakt wordt! Cool
ArCee    posted on 25-04-2010 09:28
Poster: djdolivieira
Arcee @ maar de stylen verneiuwen ook continu. Dus dat volg je. Trance vernieuwd toch ook zoals alle stylen. Stylen die niet vernieuwen bloeden dood op een gegeven moment.

?
Daar heb je ook helemaal gelik in. Als ik alleen even naar house kijk. Ik begon in de tijd van hip house met Tyree, Beatmasters, Technotronic, Raze?etc. Daarna werd het meer techno, waarvan er toen een heleboel uitkwam op het Belgische R&S label, later kwamen er Amerikaanse labels en Italiaanse labels bij die wat hardere techno maakte.
?
Vanaf Trance zijn intrede deed was ik eerst gek op de stijlen die Armin, Tiesto (Gouryella) en Ferry maakte, gevolgt door de de dingen als Freeloader, Airbase, Airwave, noem het maar op, melodieuse trance dus en dat is jaren zo gebleven.
Van dat soort mensen die dat doen heb je nu nieuwe namen in de scene zoals Daniel Kandi, Estigma, Trancearts, en veel, heel veel Oostblok artiesten die eigenlijk allemaal eender klinken & eindeloos het zelfde kunstje blijven uitvoeren.
Je had eigenlijk 3 stijlen in trance, het hele kalme Progressive trance, wat zowat naar progressive house neigt, daar heb ik dus helemaal niks mee, te rustig, te glad.
Dan had je dus het uplifting trance deel, net beschreven.
Als laatste het tech en hard trance deel, waar ik al veel lekkere knallers tussen vond zitten.
De laatste tijd komt daar een soort tussenstijl bij, wat tussen de pure tech en het uplifting kruipt. Wel een beetje rauw, zo rond de 138 a 140 bpm, maar toch wel ook melodie rifjes erin en niet van die eindeloze breaks erin waar ze met uplifting in sommige gevallen in zijn doorgeslagen (laatst een track met een break van meer als minuten, doe ff normaal zeg Cool).
?
Je merkt dat wat artiesten die al langer in het uplifting gedeelte zitten ook overstappen naar deze tussenstijl, ik noem het maar 'Energetic Trance' zoals Aly & Fila, Tom Colontonio en Sean Tyas,?die al wat hardere uitstapjes maken als vroeger maar ook mensen als: John Askew, Indecent Noise, Jordan Suckley, Steve Allen, Johan Ekman en Matt Skyer.
Ik merk dus dat ik steeds meer naar die kant begin te leunen. Meer power, meer het echte trance gevoel van toen weer terug vinden.
Iedereen zal uiteindelijk wel weer eens aan iets nieuws, aan een fris geluid toe zijn, maar ik ben toch wel blij dat bepaalde stijlen zichzelf blijven vernieuwen en niet alleen maar blijven doorborduren op de ingeslagen weg.
User edit by ArCee on 25-04-2010 @ 09:30:29 (2%)
AdenFarleigh    posted on 25-04-2010 15:55
Eerst luisterde ik veel naar het grovere electrogebeuren, electrohouse..
Laatste tijd luister en draai ik toch veel minder mainstream, meer tribal house, tech house etc. Al kan ik ook wel genieten van wat meer deephouse/soulful house en soortgelijken, maar daar draai ik zelf niet mee Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
tom-j    posted on 25-04-2010 17:04
toen ik echt serieus house begon te draaien was in de tijd dat de dirty house opkwam. ik als 13 jarige vond ik dat helemaal te gek. nu ben ik het zo zat dat ik gewoon zin heb om weg te lopen als ik ook maar een dirtyhouse bootleg hoor.....
?
tegenwoordig ligt mijn voorkeur bij soulful-, tech-, tribal en progressive. zo af en toe ook wat nu-discoHappy, laughing
Sunrise8    posted on 25-04-2010 17:58
Ik draaide eerst House, maar doordat ik veel naar hardstyle feesten ging/ga ben ik meer met die muziek in aanraking gekomen en zodoende nu volledig Hardstyle DJ :P.
?
House is nog wel steeds chill om af en toe te luisteren Winking my eye
Music made me who i am
Tekhead    posted on 26-04-2010 02:56
Poster: Helioxx
- Rnb-> Rnb+ hiphop-> house en zijn varianten+ rnb+Top 40+ apres ski, alrround luister ik nu echt :D

?
van slecht, naar nog slechter nu Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Stagiar    posted on 26-04-2010 03:35
Poster: Tekhead

van slecht, naar nog slechter nu Cool

?
In principe lijkt me allround het beste genre waar je naartoe kan groeien Winking my eye
ArCee    posted on 26-04-2010 11:04
Dat ligt er helemaal aan wat je wil? Wat je doelstelling is, en waar je hart van open gaat? Ik zelf moet er niet aan denken. Mijn jongste broer is 'allround' deejay, maar de gigs die hij draait, daar krijg je mij niet heen, niet met een stok Cool?maar ieder zijn ding.
the-melody    posted on 26-04-2010 11:22
Begonnen met Hardstyle & Jump, daarna naar Trance, zo naar House, nu meer naar de Deep House, Techno, Tech House & Minimal. Af en toe kan een stevige hardstyle set of soms zelfs hardcore set me ook smaken.
Om al helemaal te zwijgen over Hardrock (genre Ac/Dc).
ArCee    posted on 26-04-2010 14:36
AD/DC - Kiss, nog een tijdje fan van geweest in me hele jonge jaren,. Whole lot of rosses, Thunderstruck (geweldig intro), maar goed, dat duurde ook niet al te lang. Cool?
the-melody    posted on 26-04-2010 14:39
Poster: ArCee
AD/DC - Kiss, nog een tijdje fan van geweest in me hele jonge jaren,. Whole lot of rosses, Thunderstruck (geweldig intro), maar goed, dat duurde ook niet al te lang. Cool
 Meat loaf !?Cool
ArCee    posted on 26-04-2010 14:51
Zo kennen we er nog een paar. Status Quo? ZZ Top.
the-melody    posted on 26-04-2010 14:52
Oehlalalalalallalala, niet te vergeten REM, The Police en en en EUROPE !
Stagiar    posted on 26-04-2010 18:52
Poster: ArCee
Dat ligt er helemaal aan wat je wil? Wat je doelstelling is, en waar je hart van open gaat? Ik zelf moet er niet aan denken. Mijn jongste broer is 'allround' deejay, maar de gigs die hij draait, daar krijg je mij niet heen, niet met een stok Cool maar ieder zijn ding.

?
Het gaat om Voorkeur in dit topic ArCee, niet om wat je draait Winking my eye
Estacy    posted on 26-04-2010 18:56
ha, Led Zeppelin - black dog! of anders crime of the century. en the Gorrilaz vind ik echt geweldig! vooral Demon Days (album) was meesterlijk!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoV    posted on 27-04-2010 00:33
Ik heb altijd al naar commerci?le muziek geluisterd, maar toen ik begon met draaien ben ik house heel erg leuk gaan vinden.
?
Dat kwam doordat ik opkeek tegen de DJ die op dat moment in een club draaide waar ik vaak kwam.
Ik ben toen ook dat soort muziek gaan draaien (Club).
?
Maar nu ik me verder ontwikkel als DJ ben ik terug gevallen naar mijn commerci?le voorkeur.
Dat heeft er voor gezorgt dat ik me erg aan het ontwikkelen ben als allround / feest / apres-ski DJ Happy, laughing
?
En ik moet zeggen dat ik er heel veel plezier van beleef om allrounder te zijn.
Dit zijn vaak toch de leukste klusjes omdat je dan veel meer interactie hebt met het publiek, bijvoorbeeld door middel van microfoon gebruik Happy, laughing
dacuba    posted on 27-04-2010 03:25
Poster: the-melody
Oehlalalalalallalala, niet te vergeten REM, The Police en en en EUROPE !

?
Phil Collins!
AdenFarleigh    posted on 27-04-2010 12:45
Poster: Stagiar

?
Het gaat om Voorkeur in dit topic ArCee, niet om wat je draait Winking my eye

Die geeft hij toch, zijn voorkeur?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Stagiar    posted on 27-04-2010 19:51
Poster: AdenFarleigh

Die geeft hij toch, zijn voorkeur?

?
Ik interpreteerde het inderdaad verkeerd, sorry Happy, laughing
BennoRevelli    posted on 27-04-2010 20:52
Ik herken mezelf hier ook wel in,, was voorheen een diehard trance fanaat,, nu ben ik ook veel bezig met andere genres..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
durko    posted on 28-04-2010 22:23
Nee niet echt, ik begon beetje met jump en dat groeide door in hardstyle. Wel heb ik opgemerkt dat ik eerst van house hield naast hardstyle, en dat dat een beetje is doorgegroeid naar hardcore ipv house.

This is an old Topic

No new postings for 5.627 days.
 Post CommentThat would be 187.6 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

252 Users online: 55 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 57.640
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.464.274