Poster: djdolivieira
Jij zeg Ik heb een MAC. Dan is mijn antwoordt dat WMP ook op een MAC draait. Dat je het niet wil proberen dat moet je zelf bepalen maar het draait ook op een Mac. Net zoals Quiktime en iTunes op een PC kunnen draaien. ?
Poster: Tekhead
het verschil tussen 192 en 320 is dat alleen verschil in tijd rippen van de cd of ook in opslag
Ik bedoelde: domme opmerking van mij aan Lucalicious, niet tegen jouw antwoord bedoelt Dennis, sorry als dat zo over kwam
Poster: hoppie
in wav. waarom? simpel, mijn cd spelers lezen geen mp3's
Geen probleem Rodger. Maar alsje gaat rippen is 320 altijd het beste als je MP3 gaat doen. ?
Poster: Twizz
En wel wav's? Das apart:P
Poster: Bootstrap
Hoezo? Eigenlijk alle cd spelers lezen wav
Poster: Esmee
Ik zeg lekker mp3 doen. en het gaat nog sneller ook.
Poster: BootstrapPoster: Twizz
En wel wav's? Das apart:P
Hoezo? Eigenlijk alle cd spelers lezen wav
Poster:?Abram
Ik rip alles in iTunes. Normale muziek in AAC (MP4) op 256kbps (staat gelijk aan MP3 320kbps) en ingewikkelde/akoestische muziek zoals klassiek in Apple Lossless.
Poster: BootstrapWAV kan vrijwel direct vertaald worden naar een putjes-code, om t zo maar te noemen. Bij MP3 is eerst nog echt omzetting nodig, dus daar spelen nog heel slimme processen mee.
Hmm nee jullie hebben inderdaad gelijk, cd spelers lezen over het algemeen geen WAV files. Ik was even in de war, omdat veel programma's mp3's omzetten naar WAV voordat ze een audio cd branden. Maar hierna wordt WAV dus nog omgezet naar een soort bestandsvorm/datastroom (PCM)?die door cd spelers te lezen is.
WAV is een manier voor een computer om lossless audio op te slaan of weer te geven, zoals al eerder genoemd is. Net zoals AIFF en FLAC dat zijn. Blijkbaar kan WAV dus ook makkelijk terug geconverteerd worden naar PCM.
Poster: ArCee
Opnemen in WAV, daarna omzetten in mp3.
Waarom Arcee ? Behoud van kwaliteit of zo ?
Ja dat bedoel die, Rodger. Maar als je gaat opnemen zorg voor een goede geluidskaart als je gaat opnemen. Ook als je van vinyl opneem moet je goede naalden hebben en goed opneem kabels die de hoogste kwaliteit .garanderen.