Traktor scratch blijft skippen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

spilo    posted on 17-04-2010 16:35
Hallo heren,

Heb hier traktor duo staan en alles goed aangesloten en opzich werkt het fijn maar om de zoveel tijd 'skipt' er een CD waardoor dus mijn mix naar de flut gedaan wordt...

Heb al online opgezocht en dus de volgende stappen al gedaan:
- Alle (overbodige) services uitgeschakeld
- Netwerkverbindingen uitschakelen
- ms/buffersize enal aangepast

Mijn PC specs:
Intel Core 2 Duo T5750 2.0 Ghz
3GB Ram
Windows XP SP 3

dus mijn specs zit normaal goed...

De Audio 4 settings (ms) heb ik al gehad op:
- 1.5ms
- 3ms
- 5ms
- 7ms
- 11ms
- 13ms
- 17ms

Op 17ms doet die het redelijk maar de calibration loopt dan fout dus helpt het niet echt veel... Vind dit wel rete irritant omdat ik timecode wil draaien en deze skips *zucht*

Soit, als laatste: ik heb alles up-to-date kwa drivers
User edit by spilo on 17-04-2010 @ 16:37:03 (10%)

What do you think about Traktor scratch blijft skippen ??

Vote :   

Abram    posted on 18-04-2010 12:52
Ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn OEM spelers (toen ik ze nog had). Ik had Stanton C.314s en mijn traktor ging op precies dezelfde manier over de zeik. Het bleek bij mij aan twee dingen te liggen:
- Mijn laptop had zowel USB1.1 als USB2 poorten. Toen ik mijn Audio8DJ op een andere USB poort aansloot was het probleem weg.
- Vervolgens ben ik er met een truc achtergekomen dat mijn C.314s niet goed omgingen met de tijdcode cd's. Ik heb de tijdcode op een iPod gezet en die vervolgens het signaal laten afspelen en het probleem was opgelost. Vervolgens CDJ-800s gekocht en alles werkte naar behoren.
Mijn advies:
- Zet de tijdcode files op een MP3 speler en speel ze af in traktor. Zo kan je er achterkomen of het probleem bij je CD-spelers of laptop ligt.
- Is het probleem er nog steeds als je de tijdcode van een MP3-speler afspeelt? --> Probeer andere USB port of kijk of je een andere laptop met traktor kan lenen om te achterhalen of het echt je laptop is
- Is het probleem er niet meer als je de tijdcode van een MP3-speler afspeelt? ---> Update de firmware van je CD-spelers. Werkt dat niet... dan vrees ik dat je andere spelers nodig hebt.
Dolivieira    posted on 18-04-2010 13:06
Dat kan best wel het probleem zijn Abram. Ik heb Traktor Scratch in combinatie met CDJ1000MK3 en ook op de andere Pioneers zoals de CDJ400 en CDJ800 heb ik geen problemen ondervonden. Ook met de Technics SL-DZ1200 heb ik geen probs gehad. Ik hoop voor de topicstrater dat het wat anders is. Anders zit er toch een update in het verschiet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RiX    posted on 18-04-2010 13:34
Ik kan ook de link van de timecoded wav's niet vinden. (Slechts illegale rapidshare files...). Ook via de servicecenter van NI kan ik niet bij die download links komen als geregistreerde gebruiker.

Daar is het denk ik wel legaal de bestanden te posten van rapidshare (mods??)

@ Abram: goeie van die usb-poorten. Ook had de TS het over een PC, niet over een laptop.

Hoop dat hij er uitkomt.
spilo    posted on 18-04-2010 16:08
Sorry het is daadwerkelijk wel een laptop hoor :D beetje fout geformuleerd.

Nu daarnet bezig geweest en echt alles uitgezet, xp geoptimalizeerd, traktor minimum ingesteld (keylock uit, fase meters uit, ...) en het probleem is toch blijven aanhouden Unhappy

Nu aangezien ik niet via een ipod op mijn CD spelers kan afspelen zal ik proberen de CD's van traktor te kopieren op een eigen CD en bekijken of dat iets uitmaakt.

Kwa USB poorten, heb ze allemaal al gehad dusja... Merkte wel op dat traktor op de achtergrond plotseling mijn bestanden begon te analyzen en toen die aan mijn mix-folder kwam dan haperde hij wel echt h??l erg hard... Dus ik ga nu proberen hem alles te laten analyzen dat die straks niet opnieuw begint, maybe helpt dat ook een beetje.

Als het echt niet baat ga ik proberen een andere laptop/andere gear er tussen te zwieren. Eventueel met vinyl, daar had ik vroeger geen last van als ik het mij goed herinner.

Tnx allesinds al naar iedereen Happy, laughing
User edit by spilo on 18-04-2010 @ 16:10:31 (4%)
Intricate    posted on 18-04-2010 17:40
Persoonlijk denk ik (zoals boven vernoemd) dat het aan je usb poorten kan liggen, dus data verwerking.

Weet niet of dit van toepassing is op jou laptop, maar ik heb er ooit 1 gehad waar je in de bios moet selecteren of je OS volledig is geinstalleerd (na een clean install), dit zodat je weer volledige snelheid kreeg op je usb poorten.

Kwam hier toen achter toen ik een cd wilde branden, en constant de buffers leeg liepen in no-time, oftewel de usb poort kon de gevraagde data niet transporteren, totdat die bios instelling?goed werd gezet dus.
spilo    posted on 18-04-2010 19:44
*zucht*

Ik apprecieer dat je wilt helpen maar opdat ik niet _NOG_ eens 50x hetzelfde moet zeggen, wat ik al reeds heb geprobeerd:
LEES GOED
- Alle USB poorten afgegaan
- XP geoptimalizeerd volgens de how-to van NI
- XP verder zelf geoptimalizeerd door onnodige processen te beindigen wanneer ik begin met traktor (van 30 processen naar 17 systeemprocessen)
-> Dit houd ook anti-virussen/wifi/netwerk/... in!!!
- Bios nagekeken voor hyperthreading/...
- Traktor zelf minimaal mogelijk ingesteld
- Timecode CD's verwisseld/...
- Traktor updated/xp updated/...

Zo, nu hoop ik niet nog eens dezelfde stappen te lezen

Het probleem is niet cd(-speler) gebonden want beide decks hebben er last van. Er zit niet echt een patroon in wanneer de track skipt beetje random momenten. De ene keer blijft die een minuut syncroon lopen en daarna maar 15 seconden.

Nu wat ik zo meteen ga proberen (als ik zin heb) is om te kijken naar de tijd op de cd-spelers, of deze ook skipt. Als deze skipt ligt het aan de CD-speler.

*update*
Ik dacht voor te lachen eens virtual DJ te proberen met timecode CD en je raad het nooit maar die skipt 0 keer en ik zit hier 30 dingen tegelijk te doen :s

Wat me ook opviel. Heb zowel de virtual DJ tijdscode en de traktor tijdscode in nero waveeditor gezwierd en blijkbaar is de virtual DJ v??l soepeler dan de traktor versie, maybe doet dat er wat toe?!
User edit by spilo on 18-04-2010 @ 21:22:40 (40%)
Abram    posted on 19-04-2010 01:51
Je hebt me niet helemaal begrepen. Je moet de iPod/MP3 niet aansluiten op je speler maar via de koptelefoon uitgang op de mixer. Je gebruikt je MP3 dan ipv je cd-speler.
Je stelt dat het probleem niet bij je cd-spelers kan liggen omdat ze er beide last van hebben. Zo werkt het helaas niet. het is eerder zelfs logischer dat beide spelers er last van hebben dan slechts ??n speler omdat de spelers identiek zijn. Het gaat namelijk niet om een defect in de speler maar om het feit dat sommige spelers moeite hebben met tijdcode. Via mijn C.314s kwam het signaal ook perfect in traktor binnen. Toch had ik precies hetzelfde probleem. In het geval van de C.314s bleek het deels aan de buffer van de spelers te liggen.
Nog een paar bug-shoot dingetjes: zijn de drivers van de audio 4 op de machine ge?nstalleerd? zijn er andere apparaten aangesloten op de laptop? (zo ja: probeer enkel stroom + audio 4 op de laptop aan te sluiten) gebruik je een USB2 ondersteunende usb-kabel? Er zijn oudere kabels (zoals sommige printer kabels die enkel USB1 ondersteunen) die niet zullen werken. Weet je zeker dat de USB poort die je gebruikt USB2 heeft?
Verder kan je nog proberen om de ingebouwde geluidskaart van je pc uit te schakelen via apparaatbeheer
spilo    posted on 19-04-2010 16:17
Poster: Abram
Je hebt me niet helemaal begrepen. Je moet de iPod/MP3 niet aansluiten op je speler maar via de koptelefoon uitgang op de mixer. Je gebruikt je MP3 dan ipv je cd-speler.
Je stelt dat het probleem niet bij je cd-spelers kan liggen omdat ze er beide last van hebben. Zo werkt het helaas niet. het is eerder zelfs logischer dat beide spelers er last van hebben dan slechts ??n speler omdat de spelers identiek zijn. Het gaat namelijk niet om een defect in de speler maar om het feit dat sommige spelers moeite hebben met tijdcode. Via mijn C.314s kwam het signaal ook perfect in traktor binnen. Toch had ik precies hetzelfde probleem. In het geval van de C.314s bleek het deels aan de buffer van de spelers te liggen.

Nog een paar bug-shoot dingetjes: zijn de drivers van de audio 4 op de machine ge?nstalleerd? zijn er andere apparaten aangesloten op de laptop? (zo ja: probeer enkel stroom + audio 4 op de laptop aan te sluiten) gebruik je een USB2 ondersteunende usb-kabel? Er zijn oudere kabels (zoals sommige printer kabels die enkel USB1 ondersteunen) die niet zullen werken. Weet je zeker dat de USB poort die je gebruikt USB2 heeft?

Verder kan je nog proberen om de ingebouwde geluidskaart van je pc uit te schakelen via apparaatbeheer

Even mijn eigen herhalen:
- XP verder zelf geoptimalizeerd door onnodige processen te beindigen wanneer ik begin met traktor (van 30 processen naar 17 systeemprocessen)
-> Dit houd ook anti-virussen/wifi/netwerk/... in!!!

Ik gebruik de kabel die ik heb meegekregen bij de audio 4, lijkt me sterk dat ze er een andere kabel insteken. Soit heb ze ook al vervangen en net hetzelfde probleem.

Zal straks eens proberen om mijn cd spelers te vervangen door iets anders zoals je zegt. Nu heb ik met de timecode van virtual DJ wel gemerkt dat er 2 soorten waren, 1 voor high end cd-spelers en 1 voor low-end cd-spelers ik heb de low-end gekozen en deze werken 100% en in de waveform kon ik zien dat deze hoger uitzenden dan de traktors...

Hmmzzz, maybe thats the problem indeed, crappy cdspelers proberen te achterhalen straks
andypsylon    posted on 04-07-2010 03:12
beste spilo ik heb het probleem ook heb je al ondertussen
een oplossing gevonden?
Dolivieira    posted on 04-07-2010 09:08
Zet mastertempo of keylock van je CDspelers ook altijd uit. Anders gaat die ook skippen als gek.
michie5380    posted on 04-07-2010 11:18
Ik heb ook 2 mcd 200's en ik had hetzelfde probleem.
Je kan het beste je originele timecode cd's rippen, en hiervan dan met bv audacity het volume verlagen (ongeveer 2 a 3 Db dacht ik). Bij mij was het dan opgelost.?
Als het goed is kan je bij het service center van NI ook een nieuwe timecode ophalen, met deze heb ik ook nog geen problemen gehad.?

User edit by michie5380 on 04-07-2010 @ 11:19:34 (10%)
spilo    posted on 04-07-2010 15:05
Heb ondertussen al platenspelers in de plaats staan en no problems daarmee :~D
D3NiX    posted on 04-07-2010 15:58
Verwijder Traktor Scratch eens.. En verwijder traktor bestanden ook in REGEDIT en analyseer je pc met CC-cleaner eens. verwijder die troep.

Maak een nieuwe windows gebruikersaccount!
Installeer traktor opnieuw en test het weer uit.
spilo    posted on 04-07-2010 16:52
slotje plsssssss want is al bijna 2 maand opgelost
Dolivieira    posted on 04-07-2010 18:00
Laat maar open voor het geval dat andere mensen problemen hebben met Traktor hier hun eventuele vragen kwijt kunnen?

This is an old Topic

No new postings for 5.427 days.
 Post CommentThat would be 180.9 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

162 Users online: 24 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 2.462
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.738.977