Traktor scratch blijft skippen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

spilo    posted on 17-04-2010 16:35
Hallo heren,

Heb hier traktor duo staan en alles goed aangesloten en opzich werkt het fijn maar om de zoveel tijd 'skipt' er een CD waardoor dus mijn mix naar de flut gedaan wordt...

Heb al online opgezocht en dus de volgende stappen al gedaan:
- Alle (overbodige) services uitgeschakeld
- Netwerkverbindingen uitschakelen
- ms/buffersize enal aangepast

Mijn PC specs:
Intel Core 2 Duo T5750 2.0 Ghz
3GB Ram
Windows XP SP 3

dus mijn specs zit normaal goed...

De Audio 4 settings (ms) heb ik al gehad op:
- 1.5ms
- 3ms
- 5ms
- 7ms
- 11ms
- 13ms
- 17ms

Op 17ms doet die het redelijk maar de calibration loopt dan fout dus helpt het niet echt veel... Vind dit wel rete irritant omdat ik timecode wil draaien en deze skips *zucht*

Soit, als laatste: ik heb alles up-to-date kwa drivers
User edit by spilo on 17-04-2010 @ 16:37:03 (10%)

What do you think about Traktor scratch blijft skippen ??

Vote :   

Woudtje    posted on 17-04-2010 16:38
In de service center van NI kan je een verbeterde timecode downloaden en branden. Deze schijnt een stuk beter te werken. Hier kan je de info lezen.
spilo    posted on 17-04-2010 16:49
Ik zie daar niets staan WOW
jannickv    posted on 17-04-2010 16:59
Voor het bestand zelf moet je inloggen op de site Winking my eye dan bij updates enzo vind je dat als je product is geregistreerdWinking my eye
Woudtje    posted on 17-04-2010 17:13
Als je service center opent onder "Content Download and Updates"
spilo    posted on 17-04-2010 17:34
Tried, didn't work
Woudtje    posted on 17-04-2010 17:50
Met welke cd speler gebruik Traktor eigenlijk? Er zijn cd spelers die erg veel moeite hebben met timecode cd's
Gery    posted on 17-04-2010 18:01
inderdaad, heb op ski vakantie meegemaakt met een wat oudere cd speler dat het pitchen niet lukte, maar, gezien het probleem maar af en toe is neem ik aan dat de cd speler goed werkt met de timecode. ?Dat traktor scratch af en toe in het venster waar je het timecode signaal in kan zien zegt "CD skipping" is ook volledig normaal. ?is het skippen random of kan je er een zeker patroon in herkennen?
DJ - Producer
Ilja    posted on 17-04-2010 18:07
Met een spec zit helemaal niet goed: je computer draait op Windows :P dus wen er gewoon aan dat het met die pruts bestuurings systeem zo altijd blijft.
Roalin    posted on 17-04-2010 18:13
Poster: Ilja
je computer draait op Windows

Dus? XP op een laptop met zulke specs zou makkelijk moeten lukken.

Is het echt skippen, of zijn het meer kraakjes e.d. ?Zoja, dan zou het een latency probleem kunnen zijn, dat betekent dat je alle andere belastende programma's (virusscanner, msn, wifi enz) uit moet zetten en het dan nog eens proberen. Ik zou de laptop redelijk 'schoon' proberen te houden (niet downloaden enz) en misschien zelfs een schone installatie doen.

Edit: Ik ben blind... Dat heb je dus allemaal al geprobeerd...
User edit by Roalin on 17-04-2010 @ 18:14:27 (23%)
spilo    posted on 17-04-2010 18:59
Poster: Woudtje
Met
welke cd speler gebruik Traktor eigenlijk? Er zijn cd spelers die erg
veel moeite hebben met timecode cd's

Ik gebruik momenteel 2x JB-Systems MCD-200's

Met
een spec zit helemaal niet goed: je computer draait op Windows :P dus
wen er gewoon aan dat het met die pruts bestuurings systeem zo altijd
blijft.

Ik zie je overal wel lullen maar weinig constructiefs toebrengen :')

Poster: Roalin

Dus? XP op een laptop met zulke specs zou makkelijk moeten lukken.

Is het echt skippen, of zijn het meer kraakjes e.d. ?Zoja, dan zou het een latency probleem kunnen zijn, dat betekent dat je alle andere belastende programma's (virusscanner, msn, wifi enz) uit moet zetten en het dan nog eens proberen. Ik zou de laptop redelijk 'schoon' proberen te houden (niet downloaden enz) en misschien zelfs een schone installatie doen.

Edit: Ik ben blind... Dat heb je dus allemaal al geprobeerd...

Geen gekraak/plofjes maar echt skippen. Hij slaagt bijvoorbeeld een beat over waardoor ik elke 10-15 seconden moet benden om terug in sync te krijgen.

Tot nu toe nog niet echt een patroon in ontdekt. Als ik maar 1 deck draai is er niets fout, ook als ik 2 decks 'gewoon' laat afspelen via de audio 4 dj (dus niet timecode maar wel extern uitsturen) dan skipt die niet.

Ohja NI heeft zo'n programma aangeraden om de latency te controleren

Elke ~6 seconden ging de latency naar het gele toe (daarstraks, nu precies niet) en heel sporadisch naar rood. Maargoed dit is ?s en traktor latency is in ms dus normaal gezien zou ik toch (z?ker) ~10ms moeten kunnen draaien...

Ik heb een batch bestand om processen te beindigen die ik niet nodig heb terwijl ik draai en ik hou dan 17 processen in totaal over dus kan me niet inbeelden dat er een proces draait die mijn systeem dan strest.
User edit by spilo on 17-04-2010 @ 19:05:04 (40%)
Ilja    posted on 17-04-2010 19:14
Gast rustig aan, het is als een geintje bedoeld.
Roalin    posted on 17-04-2010 19:20
Poster: spilo
Als ik maar 1 deck draai is er niets fout, ook als ik 2 decks 'gewoon' laat afspelen via de audio 4 dj (dus niet timecode maar wel extern uitsturen) dan skipt die niet.

Mijn advies, bel maandag even met NI zelf (of post even op het NI-forum). Ik (niet dat ik superieur ben) zou het echt niet weten. Het is dus (waarschijnlijk)?niet de?latency, daarom denk ik dat het een softwarematige fout is, misschien icm de JB-Systems. Waarom zou een cd niet skippen als er maar ??n deck speelt, en wel als beide decks spelen? Dat is iets wat ik heel erg raar vind.

Je zegt dat je dan elke 15 sec moet benden om hem weer recht te krijgen als ie een beat heeft overgeslagen. Maar als je een beat overslaat is dat meteen (!) te horen. Dus hoe kan ie een beat overslaan?

Gebeurt het ook als je de syncknop gebruikt? Als het dan ook zou gebeuren, is het echt iets in de software, als het dan niet gebeurt waarschijnlijk hardware.

@ Ilja
Jij ook rustig doen, er staat een smiley achter zijn opmerking.?Cool
User edit by Roalin on 17-04-2010 @ 19:22:11 (22%)
Dolivieira    posted on 17-04-2010 19:30
Met een spec zit helemaal niet goed: je computer draait op Windows :P dus wen er gewoon aan dat het met die pruts bestuurings systeem zo altijd blijft.

We hebben niks aan geintjes. Met die specs zit het wel goed. Heb ongeveer hetzelde staan maar dan met windows 7 en draait zonder problemen.

spilo?@
Zit er wel scratch op die MCD? Zo, ja. Keylock/Mastertempo op de CD speler uit doen. geeft skip?problemen als die aan staan. Komt je signaal goed?binnen? Kun?je in je preferences aanpassen. ?Latency bij mij staat op 8ms. ?
En wat Roalin al zij zet zoveel mogelijk programma's die op de achtergrond draaien uit.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
spilo    posted on 17-04-2010 19:32
Ik heb het gevoel dat die gewoon blijft spelen en om de 10 seconden nog eens controleert met de timecode, dan door heeft dat hij niet gelijk loopt en dan 'verschuift' de track.

Als ik 2x dezelfde track speel (op deck A en deck B) lopen ze (logischerwijs) syncroon en van de een moment op de andere lopen ze niet meer syncroon. Dus 1 deck springt vooruit/achteruit (ziet dat duidelijk op de fase-meters) deze staat een kwart links of rechts.

En met 1 CD ben ik niet zeker maar ik ga er vanuit dat hij niet skipt aangezien ik geen duidelijke skips hoor (en zit er niet heel de tijd op te staren).

Poster: djdolivieira

We
hebben niks aan geintjes. Met die specs zit het wel goed. Heb ongeveer
hetzelde staan maar dan met windows 7 en draait zonder problemen.

spilo?@
Zit
er wel scratch op die MCD? Zo, ja. Keylock/Mastertempo op de CD speler
uit doen. geeft skip?problemen als die aan staan. Komt je signaal
goed?binnen? Kun?je in je preferences aanpassen. ?Latency bij mij staat
op 8ms. ?
En wat Roalin al zij zet zoveel mogelijk programma's die op
de achtergrond draaien uit.

Heb keylock/mastertempo zowiezo uitstaan anders werkt de pitch niet dus dat zit al snor. Signaal komt normaal gezien uitstekend binnen bij die calibrating kan je zo in dat balkje de status zien en die staat heel de tijd vol dus zit ook wel snor?

En mijn processen worden allemaal afgesloten, heb hiervoor batch voor aangemaakt. Heb enkel nog 17 (systeem)processen draaien.

net stop W32Time
net stop spooler
net stop SharedAccess
net stop stisvc
net stop WZCSVC
net stop wuauserv
net stop JavaQuickStarterService
net stop Browser
net stop Dhcp
net stop Dnscache
net stop HTTPFilter
net stop BITS
net stop Netman
net stop Nla
net stop wscsvc
net stop lanmanserver
net stop srservice
net stop SENS
net stop LmHosts
net stop WebClient
net stop AudioSrv
net stop lanmanworkstation
User edit by spilo on 17-04-2010 @ 19:34:49 (100%)
Dolivieira    posted on 17-04-2010 19:37
Verander de CDs is dus de eene die in de linker in rechter doen. Misschien zit er een foutje in je timecode CDs. ?
Roalin    posted on 17-04-2010 19:47
Hebben die JB's nou scratch?
spilo    posted on 17-04-2010 19:54
Poster: Roalin
Hebben die JB's nou scratch?

Ja hoor, wat je scratch noemt

Poster: djdolivieira
Verander de CDs is dus de eene die in de linker in rechter doen. Misschien zit er een foutje in je timecode CDs. ?

Had ze al eens van links naar rechts gewisseld maar zal eens keertje switchen als ik tijd heb
Dolivieira    posted on 17-04-2010 19:58
Hoelang heb je de CDspelers al? Is er misschien een lens vies? Of loopwerk is vies? Tandwiel slijtage? niet te hopen want dan ben je ver van huis.
spilo    posted on 17-04-2010 20:16
Zijn 4 maand oud ofzo en werken 100% met gewone CD's
Woudtje    posted on 17-04-2010 21:51
Als je Traktor in REL mode zet zou het skippen van de cd niet mogen uit maken.
Gery    posted on 17-04-2010 22:10
Poster: spilo
Ik heb het gevoel dat die gewoon blijft spelen en om de 10 seconden nog eens controleert met de timecode, dan door heeft dat hij niet gelijk loopt en dan 'verschuift' de track.
 nope, timecode is altijd continu realtime. ?is het altijd hetzelfde deck dat hapert? ik begin er meer aan te denken dat het niet aan de computer kant ligt maar eerder aan de hardware, misschien is je lens van je cd speler vuil, doe ie het ook op andere cd spelers of timecode vinyl?
DJ - Producer
RiX    posted on 18-04-2010 02:47
Zit ook even met je mee te denken als Traktor / timecode-gebruiker...

Waar het iig niet aan ligt:
- Je hebt cd's gewisseld, dus ligt niet aan je timecode cd's en ook niet aan de cd-spelers

Waar het wel aan zou kunnen liggen:
- Heb je draadloos internet verbinding? Zet die eens uit (wifi oid)
- Gebruik je master tempo op je cd spelers? Probeer eens zonder en kijk dan eens of het verholpen is...
- Dit kan ook helpen: (bron NI)
High Quality (HiQ) Key Lock Mode is not suited for use with Timecode Control, even if you have a fast CPU. If you experience bad sound using the Key Lock function, switch your settings to "ECO" and limit the Key Lock Range to "+/- 30%" (Preferences>Transport>Key Lock Quality).
- Wellicht heb je dit al op de de NI site gelezen, maar het zou kunnen helpen:

The playback is skipping when using Control CD's This is a known issue with a few CD players.? We provide a new timecode for some CD players using an algorithm which modifies the original signal coming from the CD for whatever reason. This algorithm affects the quality of the timecode signal and thus causes undesired side effects, like the "CD Skipping" message in TRAKTOR's Scratch Panels.

Please download the new timecode files using the following link:

https://download2.native-instruments.com/support/TC_MOD_WAV.zip

Just copy the link to the address line of a browser like Firefox or safari and click enter to start the download.

After download unzip the file TC_MOD_WAV.zip. The unzipped folder contains the three timecode tracks. Burn an Audio CD with these tracks and use the burned CD for timecode control.

- Als laatste een link van NI over XP optimalisatie:LINK

Laat ff weten of het zo lukt en zo ja, wat de bottleneck was...
Dolivieira    posted on 18-04-2010 12:45
https://download2.native-instruments.com/support/TC_MOD_WAV.zip

Rix die link hier boven werkt niet.
RiX    posted on 18-04-2010 12:50
Dan moet je denk ik ingelogd zijn als NI-gebruiker

Nee, laat maar... de link is dood, ook al je ingelogd bent. Kan het bestand ook niet op andere sites vinden hmm
User edit by RiX on 18-04-2010 @ 13:01:19 (100%)
Dolivieira    posted on 18-04-2010 12:51
Okay ga het zo proberen.

129 Users online: 21 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 12.080
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.748.595