Contact verbeteren. (TimeCode)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 16-04-2010 00:22
Djr!

Ik heb redelijk wat problemen met mijn timecode elke keer ik die moet opstarten.
1 kanaal van mijn tt is altijd weg... Na heel wat prutsen krijg ik dit telkens wel terug. Wat meestal helpt is de concorde eraf halen en de contactjes wat opblinken van toonarm en element en wat natmaken met 'mondvocht' ik weet niet of dit goed is maar het helpt meestal!

zijn er zo kleine keukenmiddeltjes die contacten kunnen verbeteren? ik las dat vodka het wel goed zou doen? klopt dit?

grtzzz

What do you think about Contact verbeteren. (TimeCode) ??

Vote :   

funk-m    posted on 16-04-2010 00:36
probeer eens contact spray

gewoon b.v te koop bij de g*mma
Dolivieira    posted on 16-04-2010 05:21
Poster: funk-m
probeer eens contact spray

gewoon b.v te koop bij de g*mma

Kan, Alleen er voor zorgen dat het niet op je Popmeters en Faders van Mixer, CD spelers of draaitafels komt want dan verziek je de boel. Maar om contactpunten mee schoon te maken kan je het gerust gebruiken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bootstrap    posted on 16-04-2010 08:44
Dan zou ik het sowieso met een doekje oid doen, niet zomaar er op sprayen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Down_Town    posted on 16-04-2010 10:39
Ik weet niet welk timecode systeem je gebruikt maar staat de input wel goed voor het inkomende timecode signaal? Als dat te laag staat dan komt de timecode niet door en kan je software er niets mee.
Gery    posted on 16-04-2010 11:13
Kijk eens naar de contactpunten van je concorde en toonarm zelf, normaal zijn deze van goud en dus niet corrosief, gewoon afkuisen met een wattestaafje en wat ontsmettings alcohol zou in principe ook goed moeten werken.
Welke draaitafels gebruik je juist? bij oudere modellen technics geeft de signaal kabel soms storing omdat de tulpstekkers niet goed aansluiten (om die reden heb ik in de tijd mijn signaalkabels op mijn technics vervangen)
En inderdaad, zeker ook eens je settings nakijken, indien je traktor scratch gebruikt maken dat je audio8 staat ingesteld op timecode vinyl. ?Handig is de software lock, ik heb eens een half uur zitten zoeken tijdens mijn set omdat de geluidskaart ergens tegenlag en ie perongeluk van mode gewijzigd was..
DJ - Producer
cross-over    posted on 16-04-2010 14:20
De meeste contacten kun je met een gummetje prima schoonmaken.

Kleine contacten zoals die van je toonarm met een gummetje op de achtekant van een potlood en dan een beetje ronddraaien (het potloodje, niet de toonarm Cool?)
http://soundcloud.com/lau-daniels
Reind    posted on 16-04-2010 14:29
Poster: jannickv
Wat meestal helpt is de concorde eraf halen en de contactjes wat opblinken van toonarm en element en wat natmaken met 'mondvocht' ik weet niet of dit goed is maar het helpt meestal!

Niet slim om het zo te doen, in speeksel zit namelijk het ??n en ander waardoor contacten gaan oxideren, oftewel je maakt het van kwaad tot erger.

Wat je doet is zowel de contacten van je toonarm als de contacten van je concorde element netjes opgummen met een gummetje welke je vind op de achterkant van een potlood. Vervolgens blaas je alles even netjes schoon en maak je de contact punten schoon met een beetje schoonmaak alcohol en spuit je ze als je het voor handen hebt heel iets in met contact spray (dat laatste niet in je arm spuiten maar alleen heel iets op de contact punten van het element).
cross-over    posted on 16-04-2010 14:51
nog maar een keer:

als je al?contactspray gebruikt dan na ongeveer een half uur schoonmaken, met bv?wl. Nooit de contact spray laten zitten.

citaat:
De contacten die eerder met Kontakt 60? zijn behandeld om oxides op te lossen kunnen vervolgens met Kontakt WL worden gespoeld. Kontakt 61 beschermt de gereinigde contacten.
http://soundcloud.com/lau-daniels

This is an old Topic

No new postings for 5.623 days.
 Post CommentThat would be 187.4 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

97 Users online: 57 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 73.733
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.706