Sommigen zijn het vast wel eens tegen gekomen... Het progamma, waarmee je je shows in 3D kunt opbouwen, met je fixures e.d. Ik heb het natuurlijk over Martin Show Designer, ofwel MSD. Niet te verwarren met een gasontladingslamp.
Wie weet wat meer over de functies, mogelijkheden e.d.?
What do you think about Lekker ingewikkeld: Martin's MSD ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Sweetlight is voornamelijk gericht op het aansturen van fixures? tenminste, toen ik sweetlight had kon ik alleen maar fixures aansturen, geen ontwerpen maken.
Je kan er complete shows mee maken of delen van een show maken dmv een macro die je dan op een willekeurig tijdstip start en stopt. Het is zeker geen programma om alles live aan te sturen.
msd is erg duur maar de gratis versie die je kan downloaden op www.martin.com kom je al een heel eind. ik oefen daar mee en dan met 2 beeldschermen. ik maak zelfs opnamen daarvan om te zien wat het allemaal kan
sunlite, en visual dmx zijn 2 super simpele programma's en daardoor zeer geschikt voor gebruik in de verhuur. Naar mijn weten zijn ze simpeler dan MSD, en in de aanschaf ook een stuk goedkoper ( ik dacht dat sunlite 600 tot 750 euro kost. )
(let wel dat je een computer met een Flinke grafic card moet hebben)
Ik heb nu visual dmx om de lichtshows op te laten lopen. Verhuurder verhuurt de dmx out, hoef ik hem niet te kopen en ik kan geruime tijd van te voren m'n showtjes proggen en 'digitaal' bekijken via visual3D.
Om echt lichtplannen op te tekenen en mooie plaatjes te maken gebruik ik wysiwys, wat ook een erg mooi progamma is.
Ik gebruik het om te zien hoe uiteindelijk de show er uit komt te zien en alvast kleuren en gobo's te programmeren.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community