Rare dingen doen met CDJ's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JeroenU    posted on 12-11-2005 02:28
Ik las laatst het topic "Pioneer CDJ800!!" dat ook op de lijst van Pioneer Pro-DJ [Dutch] staat. Het gespreksonderwerp boog zich steeds meer naar rare dingen en effecten die je kon uithalen met je CDJ800.
't Leek me leuk om er een aparte topic voor te starten, want ik ben er namelijk ook één tegen gekomen: als je 'loopt' met een CDJ1000MK2 dan is het in pricipe niet de bedoeling dat je je loop uitkan zonder op reloop/exit te drukken. Toch is het mogelijk. Als je tijdens het spelen op de <<searchknop drukt. Als je dan daarna je jog aanraakt springt hij weer naar het cue-point (loop-in punt). Bij de >>searchknop springt hij bij loslaten direct naar het cuepoint.
Weten jullie nog meer gekke dingen die je met CDJ's kan doen, die eigenlijk niet de bedoeling zijn, en levert het soms leuke effecten op?
Graag jullie reacties.

What do you think about Rare dingen doen met CDJ's ??

Vote :   

tairip    posted on 12-11-2005 13:45
Bij de CDJ-200 kan je als je een loop hebt gemaakt kan je met de beatcutter hem verkleinen per maat!

Als je nu de foldersearchknop (vooruit) indrukt en de beatcutter dan kan je de beat ook weer terug cutten (als je snapt wat ik bedoel....)

Voorbeeld: je hebt een beat die gaat; pam pam pam pam nu druk je op de beatcutter nu gaat deze beat 2x zo snel doe je dit nog een keer dan gaat de beat weer een keer zo snel enz.....

Druk je nu de foldersearch en de beatcutter dan gaat hij elke keer een stapje terug, ipv dat hij sneller gaat gaat hij nu weer langzamer! Winking my eye
Basrose    posted on 12-11-2005 17:59
zitten soms dingen in die de makers niet eens bewust hebben meegenomen in het ontwerp
Mifex    posted on 13-11-2005 01:13
Poster: JeroenU

Die 2e doet de cdj 800 ook maar dan als je vooruit uit een loop spoelt dan springt hij terug naar zijn cue, als je achteruit uit zijn loop spoelt dan gaat hij gewoon verder spelen en dan gaat hij gewoon tot aan zijn loop in en eindigt hij bij zijn loop out. Dus dit is de timeline

-------------------------------Loop in--------------loop out---------------

geval 1: vooruit spoelen               >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
loslaten van de searchknop:         >

Dus dan springt ie terug anar zijn in point.

-------------------------------Loop in--------------loop out---------------
Geval 2: achteruit spoelen:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
                                      >>>>>>>>>>>>>>>>>>
                                      >>>>>>>>>>>>>>>>>>

dus dan doet hij het stuk van tot waar je achteruitgespoelt heb wel tot aan de in point en vanaf daar doet hij weer zijn loop.

Het truukje van de cdj 1000 dat als je het jogwheel aan raakt en terugspringt heeft de cdj 800  niet.

Samengevat: Je kan uit een loop spoelen, seachr forward: bij het loslaten springt ie weer in zijn loop. Seacrh backward, bij het loslaten gaat hij gewoon spelen tot aan het in point en doet daarna zijn loop. Het is niet zo dat de loop uit gaat, wat bij de cdj 1000 wel het geval is als ik het goed begrijp?
User edit by Mifex on 13-11-2005 @ 01:16:20 (17%)
JeroenU    posted on 15-11-2005 18:27
Ik heb ontdekt dat als je de CDJ-1000(MK2) in cdj-mode zet, hij niet terugspringt naar z'n cue-point bij het aanraken van de jog.
Mifex    posted on 15-11-2005 21:28
Wel raar dat je uit de loop gaat als je dat doet

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

305 Users online: 42 Guests (263 Unknown)
Pages generated today : 8.673
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.775.791