[M] Random bedroommix (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThijsG    posted on 12-04-2010 19:41
Zo af en toe hang ik voordat ik ga draaien even mn laptop aan mn DJset. Heb het al eerder geprobeerd te uploaden maar dat lukte niet, maar nu gaat het gewoon primaHappy, laughing.
Het is dus gewoon een random onvoorbereide set die ik net op mn slaapkamer heb gedraaid. Ik ben nog wel in de beginnersfase en de beats matchen dus ook nog niet echt altijd correct. Het is geen meesterset, ook niet voor mijn doen, maar luister gewoon even en geef je kritiek/commentaar!

Link in HM

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] Random bedroommix ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 12-04-2010 19:46
Klik
lek3ct    posted on 12-04-2010 19:56
check
djchriz    posted on 12-04-2010 20:02
Check
Pedroz    posted on 12-04-2010 20:03
tsjakaaa
Joep    posted on 12-04-2010 20:09
check
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
thomassmith    posted on 12-04-2010 20:10
ok gast,

Luister en dit geld voor meer mensen!

Voordat ik deze mix heb geluisterd heb jij al 3 argumenten genoemd waarom ik die mix niet zou moeten luisteren!
1)????? Het is dus gewoon een random onvoorbereide set!
2)??????Ik ben nog wel in de beginnersfase en de beats matchen dus ook nog niet echt altijd correct.
3)??????Het is geen meesterset.

Ok?, tis misschien een beetje kritisch, maar ik lees het zo ontzettend vaak.

Maak gewoon reclame voor jezelf!

{edit}

Naja wat je typte is inderdaad waar.
Hier dan?2 paar tips:

KEIHARD OEFENEN OP HET BEATMIXEN,
en je muziek beter leren kennen want dat wat je presteerde vanaf 4:10 kan echt niet man.

User edit by thomassmith on 12-04-2010 @ 20:14:43 (41%)
Joep    posted on 12-04-2010 20:17
Je moet inderdaad keihard gaan oefenen op het beatmixen.

@thomassmith
Een onvoorbereide set geeft juist aan, hoe goed iemand kan mixen. Als je ergens moet gaan draaien, kun je ook niet heel de set voorbereiden...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 12-04-2010 @ 20:17:49 (1%)
thomassmith    posted on 12-04-2010 20:30
Poster: Joep
Je moet inderdaad keihard gaan oefenen op het beatmixen.

@thomassmith
Een onvoorbereide set geeft juist aan, hoe goed iemand kan mixen. Als je ergens moet gaan draaien, kun je ook niet heel de set voorbereiden...

Ik heb jouw topics even terug gekeken.
En daar vond ik dit in ''De laatste twee overgangen zijn sowieso niet echt goed, maarja, ik deel de mix toch met jullie.''

Gast boeiend, dat merk je dan toch wel vanzelf.

nils7    posted on 12-04-2010 20:36
Poster: thomassmith

Ik heb jouw topics even terug gekeken.
En daar vond ik dit in ''De laatste twee overgangen zijn sowieso niet echt goed, maarja, ik deel de mix toch met jullie.''

Gast boeiend, dat merk je dan toch wel vanzelf.

Tjah soms willen mensen toch wel wat tips... over internet is het toch lastig!
Als je talent hebt is het beatmatchen (basis beginselen) in 1 avondje wel te leren (ik spreek uit ervaring, ?f ik ben een goede leraar hahaah maar in ieder geval kon mijn studentje aan het eind van de avond beatmatchen (ok? nog niet snel dan mij maar het lukte)...

Maar misschien moeten ze dan hun tekst aanpassen in: wil graag tips...

En ook nuttige tips, want beatmatchen lukt niet ofzo heeft ie vrij weinig aan, want dat wist ie al!
User edit by nils7 on 12-04-2010 @ 20:36:57 (1%)
Vassilli    posted on 12-04-2010 20:50
ChecK!
hoppie    posted on 12-04-2010 20:53
checjk
Question everything
nils7    posted on 12-04-2010 21:00
Dan even een nuttige post (en nee ik ga mijn voorgaande post niet editen!?) waar je wel wat aan hebt!
Ik laat even de beatmatch issues erbuiten!

Eerste tip: maak een tracklist... jap kost wat werk als je het tijdens het draaien niet bijhoudt maar nodig wel uit om te luisteren. Het is gelukkig mijn genre dus kan er wat meer op kwijt maar nu weet 99% het haast niet wat ze te horen krijgen!

Intro: Hey Hey is niet zo'n bijster climax trackje en de eerste 1:15 is het enkel een saaie beat ik had een cue punt gekozen dichterbij het punt van de acapella (zo'n 8 of 16 beats ervoor!). Hierdoor zit je sneller in je mix... en voordat je gaat recorden kan je de tracks vantevoren als beatmatchen (2 voorbeelden hiervan, van Esmee?en van mijn mix)
2:18 Twee vocals door elkaar heen, klinkt niet echt (gebeurt mij ook soms, maar draai dan 1 van de 2 zo snel mogelijk weg)
4:16?Waarom laat je hier Hey Hey terug komen? Hebben we al gehoord! Weg ermee dan, dit maakt je mix ook saai...
9:52?Leuke plaat, welke is dat?
12:26?Die plaat pas totaal niet op de voorgaande!
16:13 Waarom Devotion hier achteraan??
17:42 Hier zit je met je beatmatch redelijk in de buurt.
20:21 Totaal verkeerde timing met de inkomende plaat!
- Plaat van 12:26 had hier beter opgepast!

Dan helaas toch nog terugkomend op het beatmatchen... Sorry maaruh.. OEFEN hier toch nog even hard op!
Van de stuk of 6 overgangen zat je er 1x dichtbij de andere nog niet eens!

Geen idee hoe oud je bent maar tot op heden is dit nog echt niet het niveau waarmee ik naar buiten zou stappen richting een kroegje/kleine dancing!
Ook niet voor doorstarten ? la Apr?s Ski DJ's... dat heb ik niet gehoord en mag best en scheelt je beatmatchen Winking my eye (hoor ik hier op 't forum helaas te weinig, maar gebeurt door de Profs regelmatig via hotcue's)

Ennuh waarmee is de mix gemaakt? CDspeler (x2) + mengpaneel, TT (x2) + mengpaneel of met software?

User edit by nils7 on 12-04-2010 @ 21:02:22 (3%)
juless    posted on 12-04-2010 21:23
hit
thomassmith    posted on 12-04-2010 21:28
Poster: nils7

Als je talent hebt is het beatmatchen (basis beginselen) in 1 avondje wel te leren (ik spreek uit ervaring, ?f ik ben een goede leraar hahaah maar in ieder geval kon mijn studentje aan het eind van de avond beatmatchen (ok? nog niet snel dan mij maar het lukte)...

En ook nuttige tips, want beatmatchen lukt niet ofzo heeft ie vrij weinig aan, want dat wist ie al!

Tuurlijk snap ik dat ze tips willen en die heb ik ook wel gegeven, maar het gaat mij meer om het feit hoe mensen hun mix zeg maar ''verkopen''

stel: je wilt naar een restaurant en bij de ingang van het restaurant staat een kok. Die kok zegt, kom lekker eten MAAR ik kook pas 2 dagen.

wat doe je(en wees reaal)?

User edit by thomassmith on 12-04-2010 @ 21:29:28 (2%)
nils7    posted on 12-04-2010 21:30
Poster: nils7

Tuurlijk snap ik dat ze tips willen en die heb ik ook wel gegeven, maar het gaat mij meer om het feit hoe mensen hun mix zeg maar ''verkopen''

stel: je wilt naar een restaurant en bij de ingang van het restaurant staat een kok. Die kok zegt, kom lekker eten MAAR ik kook pas 2 dagen.

Als de prijs er naar is! Winking my eye
Esmee    posted on 12-04-2010 21:37
maar zo laat hij tenminste zien dat hij zelf ook weet dat het nog niet alles is Winking my eye zodat je hem qua beatmatchen niet meer af hoeft te kraken.
XMatiC    posted on 12-04-2010 21:43
Kick
www.youtube.com/LennertDJ
FML    posted on 12-04-2010 21:51
Poster: Esmee
maar zo laat hij tenminste zien dat hij zelf ook weet dat het nog niet alles is Winking my eye zodat je hem qua beatmatchen niet meer af hoeft te kraken.

idd , toen ik net begon deed het "afkraken" me wel iets en zorgde er de volgende keer dat je het niet/minder kon. En tips zijn bij elke beginede dj welken, afkraken is gewoon zeggen dat het kut is zonder enige uitleg , kritiek is als je uitlegt waarom zo dat hij er wat mee kan.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
XMatiC    posted on 12-04-2010 21:55
- Een kritiek kan voor iemand anders afkraken, beledigend of aanvallend zijn.
Ik denk dat je nog even moet oefenen op het beatmixen Winking my eye
en 2 voice's door elkaar klinkt niet echt eigenlijk.
FML    posted on 12-04-2010 21:58

</qoute>

Stel je gaat naar een restaurant de kok zegt dat hij super lekkere Spagetti heeft en dat hij al jaren ervaren is en zen beste gerecht is , je eet het de spagetti is te lang gekookt de saus is flauw kortom je moeder kan het beter.

Wat doe je ( en wees re?el )

Ik heb hem geluisterd.. gewoon blijven oefenen track kennis etc. laat de volgende beter zijn Winking my eye

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 12-04-2010 @ 22:00:13 (20%)
XMatiC    posted on 12-04-2010 22:05

Ja dat is ook zo maar die kok is nu een betere brasserie/restaurant.?
maar?hij wil evolueren naar een top gastronomisch restaurant.
Daar is tijd voor nodig
martijnvandam    posted on 12-04-2010 22:07
kick
funnieman    posted on 12-04-2010 22:07
check
ThijsG    posted on 12-04-2010 22:43
thx voor alle comments!Happy, laughing
"en geef je kritiek/commentaar", daaraan kan je wss wel zien dat dit niet als reclame bedoeld is en dat ik vraag om jullie mening. bedankt aan de mensen die die hebben gegeven.
even voor de duidelijkheid: dit was dus echt een 'ikhebzinomtedraaien'setje, waarbij ik dus logische platenkeuze achterwege laat en dus maar wat kies waar ik zin in heb, overigens is het dus ook onzorgvuldiger. maar ik zal voortaan meer ingeplande mixjes maken!
@nils7
thx voor lange comment. ik schaam me eigenlijk ook best voor die vocals aangezien ik het ook nog eens makkelijk had kunnen voorkomen. platenkeuze en beatmatching heb je gelijk in, ik moet nog veeel oefenen.
die plaat is 'in the air(axwell remix) - tv rock feat rudy'
overigens ben ik 15 en ga ik me pas bij kroegen etc aanbieden als ik weet dat ik er wel wat van kan.
nogmaals bedankt iedereen!
Miezz    posted on 12-04-2010 22:47
check

361 Users online: 187 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 36.680
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.443.314