lichtshow design (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 09-04-2010 13:10
hoi people aangezien ik mij deze vakantie wat wou verdiepen in de licht sector had ik een klein vraagje.

Bestaat er een soort programma waarin ik een hele lichtshow kan ontwerpen (ruimte , truss,moving heads,scanners,.......)?

Ik weet wel dat je lichtsturingsprogramma's hebt waarmee je ook een 3D weergave kan krijgen maar ik wil gewoon een ruimte ontwerpen zonder dat ik het materiaal heb .

Alvast bedankt
en ooja : liefst ook een voor mac ...?
User edit by Mathiz on 09-04-2010 @ 13:23:18 (14%)

What do you think about lichtshow design ??

Vote :   

Nvie    posted on 10-04-2010 08:55
Poster: LibertyNL
Chamsys software is ook erg fijn om mee te werken..

De bijbehorende tafels ook?Cool
LibertyNL    posted on 10-04-2010 12:15
Poster: Nvie
De bijbehorende tafels ook?Cool

Doh, zeker wetenWinking my eye..?
Mathiz    posted on 10-04-2010 13:06
hoi ik ben ondertussen bezig aan een project voor een festival in de buurt dit is wat ik tot nu toe heb kunnen bereiken. Heeft iemand cool tips of mogelijke aanpassingen voor licht en de opstellingen ?
LouisCasper    posted on 10-04-2010 14:19
Poster: matezo
hoi ik ben ondertussen bezig aan een project voor een festival in de buurt dit is wat ik tot nu toe heb kunnen bereiken. Heeft iemand cool tips of mogelijke aanpassingen voor licht en de opstellingen ?

Waarom maak je niet gewoon een printscreen?:P
http://www.louiscasper.com
LibertyNL    posted on 10-04-2010 14:36
Poster: Look
Waarom maak je niet gewoon een printscreen?:P

Dat vraag ik me ook af.. welke software gebruik je nu?

Wat wel vet zou zijn is om een aantal trussjes in de breedte te hangen, vol te hangen met 6-bars en koppen, en deze vervolgens aan te sturen met cyberhoist..?

Maar ik weet niet of je budget dat toelaatHappy, laughing:P
User edit by LibertyNL on 10-04-2010 @ 14:36:44 (1%)
Mathiz    posted on 10-04-2010 16:05
Ik werk met daslight vind ik zeer fijn programma ! was ingelogd op men macje dus heb ik snel met webcam foto gemaakt. Ik heb nu het geluid geplaats en het dak wat verlaagd zometeen ga ik de booth in mekaar knutselen en dan begin ik aan de belichting ! zal vanavond nog wel een pic maken .
Mathiz    posted on 10-04-2010 16:15
weet iemand hoe je in dashlight een object van kleur verandert ? ik heb een doek als object maar die is wit en wil hem zwart om zoo rond de trussen te doen ....
User edit by Mathiz on 10-04-2010 @ 19:46:25 (63%)
polly    posted on 10-04-2010 21:58
Wat mij ook wel wat lijkt zijn stuk of 10 sixbars (of sunstrips) aan de achterste truss naar beneden laten hangen en dan koppen en parren aan de voorste truss. En in het midden nog 2 trussjes hangen met koppen en parren.
DirtyFlavourz    posted on 11-04-2010 09:21
ikzelf gebruik Daslight en kan er super makkelijk mee over weg! Ik raad zeker Daslight aan. Als je het doek zwart wilt, ga je naar Bouw mode, selecteer je bij objecten het doek en links staan meerdere tabjes. even zoeken wat kleur veranderen is. Winking my eye
bj29    posted on 11-04-2010 09:49
Heb jij de volledige versie van Daslight? Ik had hem gedownload via de officiele site zegmaar, maar ik kan geen objecten plaatsen :S? of doe ik iets anders fout?
Mathiz    posted on 11-04-2010 10:10
Ik heb gewoon de 2de versie van officiele site. Objecten kan je toevoegen door in het kleine kadertje waar je normaal de afmetingen , stand kan aanpassen dan kijk je rechtsboven daar staat een grijs vierkant blokje als je daarop klikt dan heb je een object

@dirty flavourzz ik denk dat ik weet wat je bedoeld ik zie dan een kadertje met de standaard kleur in maar wanneer ik er op klik gebeurt er niets ...:'s mss omdat het de gold versie niet is.
DirtyFlavourz    posted on 11-04-2010 14:11
Ik heb gewoon de 2de versie van officiele site. Objecten kan je toevoegen door in het kleine kadertje waar je normaal de afmetingen , stand kan aanpassen dan kijk je rechtsboven daar staat een grijs vierkant blokje als je daarop klikt dan heb je een object

@dirty flavourzz ik denk dat ik weet wat je bedoeld ik zie dan een kadertje met de standaard kleur in maar wanneer ik er op klik gebeurt er niets ...:'s mss omdat het de gold versie niet is.

Ik kan het wel, maar zodra ik een kleur wil selecteren blijft ie hangen. dat had ik bij Sunlite Suite niet. (Andere lightdesign software die ik voor Daslight gebruikte)
Dj_Fantasy    posted on 11-04-2010 14:18
Ik vindt die constructie nogal wat ingewikkeld..
Ik zou vanachter gewoon bv 12 meter truss plaatsen op alpen ofzo met daar wat licht aan.
Bijvoorbeeld 4spot Blinders of sunstrips die verticaal hangen.
Ook leuk is misschien dan een 3hoek vormen met led-tubes.

Vanvoor zou ik dan niets plaatsen, en dan misschien iets meer in het publiek zelf.
Misschien een Carre ofzo met daar MH's in en fourbarren met leds?
dj2dj.nl
Deserteagle    posted on 24-04-2010 20:44

Alert : posting verwijderd omdat het bespreken van illigale warez niet is toegestaan
Mod edit by Prozei on 25-04-2010 11:53 (99%)
Estacy    posted on 24-04-2010 20:55
. Heeft iemand cool tips of mogelijke aanpassingen voor licht en de opstellingen ?

?
truss cirkels op de achtergrond zouden vet zijn! in verschillende groottes, waarvan 2 met een beamer erachter. verder een zooi moving heads/blinders op die cirkels.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djserge97    posted on 06-05-2010 13:14
MYdmx miss? van adj?
KRK RP6 / Xone 4D / KRK RP6

This is an old Topic

No new postings for 5.482 days.
 Post CommentThat would be 182.7 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

339 Users online: 112 Guests (227 Unknown)
Pages generated today : 54.632
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.006