Armada legt deejays verbod op. (6/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 07-04-2010 07:17
Armada, het label wat in het leven geroepen is door Armin van Buuren, legt per direct deejays wereldwijd een verbod op om tracks van het label nog langer in podcast uitzendingen te gebruiken.
Het idee of de juiste reden achter deze beslissing is (nog)?niet gegeven maar het vermoeden bestaat dat Armada waarschijnlijk vergoedingen wil ontvangen voor nummers van hun label die in, veelal, gratis podcasts worden gebruikt.
Het vreemde in dit verhaal is wel, dat veel van de bewuste deejays deze zelfde nummers als promo krijgen aangerijkt van het label zelf?
Diverse deejays hebben momenteel hun podcast even op 'hold' gezet tot er een reden bekend is van deze beslissing. Andere deejays zeggen dat zij zich hierdoor niet laten tegen houden of afschrikken als er een verbod word gegeven zonder gegronde reden, of overwegen Armada vanaf heden links te laten liggen in hun uitzendingen.
Feit is wel dat in navolging van Armada, enkele andere labels hetzelfde overwegen.

Ik zeg, belachelijkheid is weet troef. Ik bedoel, track die in een set verwerkt zijn mogen niet gedraait worden Cool?Deze deejays hebben de gebruikte tracks zelf aangeleverd gekregen als promo door het label, of zij hebben hem gekocht en er dus voor betaald. Verwerkt in een set kan er hoogstens een RIP van gemaakt worden?
Dit is wel heel miereneukerig denken en volgens mij gooit Armada zijn eigen ruiten zometeen in. Ik bedoel, waarvoor worden tracks gemaakt, om te draaien toch?
Waarom stuur je een promo, om te laten horen in je set, live, radio of podcast toch? Zo leren de mensen je tracks kennen, ze horen hem, kijken de track list na en gaan hem kopen. Waar is een promo anders voor bedoeld?
Aangezien Armada behoorlijk terrein begon te verliezen in de trance scene vanwege commeerciele riedeltjes en nietszeggend niemendalltjes qua muziek, proberen ze opeens hiermee wat goed te maken voor zichzelf?
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en ongein.

Ik zeg: BAN ARMADA RECORDS!! Cool
(we verliezen er qua muziekale inbreng toch?niet veel aan).Cool
User edit by ArCee on 07-04-2010 @ 07:22:08 (9%)

What do you think about Armada legt deejays verbod op. ??

Vote :   
Lucalicious    posted on 16-04-2010 18:01
nee ik begrijp je tek, ik had het ook niet over u! en dat snap ik heus wel hoor, ik heb alleen gewoon nog nooit echt oude trance geluisterd.
DjVictorF    posted on 16-04-2010 23:14
Inderdaad, door podcasts leren mensen die nummers kennen! Die horen een nummer en denken dat, ja die wil ik graag original hebben. Dus is echt een hele domme zet dit..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ArCee    posted on 17-04-2010 11:47
Ik hoop dat Armada daar achter gaat komen. Ik heb mensen gesproken als Greg Downey en Mike Foyle, die gewoon doorgaan maar Armada links laten liggen. Ik hoop dat dit massaal word gevolgd. Cool?De kracht van de massa is erg sterk namelijk.
ArCee    posted on 03-05-2010 09:49
DE officiele reactie van Armada is binnen, en ik zal hem ff delen met jullie van hoe en wat:

Beste Rene,
?
Ten eerste bedankt voor je mail.
?
Armada Music B.V. verkoopt DJ mixes en daarom is het voor ons belangrijk dat de DJ?s die gratis een podcast aanbieden als een DJ mix op de hoogte worden gesteld dat dit niet volgens de copyright regels is.
?
Een podcast is? een radioshow met? verkorte versies van tracks en het regelmatig tussenvoegen van gesproken woord. Niet alle labels en/of DJ?s houden zich aan deze regels en zetten complete DJ mixen gratis online.
?
Podcasts worden steeds populairder. De podcasts worden in deze tijd meer voor DJ promotie doeleinden gebruikt (i.p.v. voor het promoten van een track) in de vorm van volledige DJ mixen met volledige tracks.
Zo worden de tracks snel op een illegale manier over het internet verspreid.
Als platenmaatschappij gaan wij dus niet akkoord met dergelijke podcasts.
?
Soms zien we illegale torrents online van tracks die nog niet eens gereleased zijn. Wij als platenlabel realiseren ons dat als we dit tegen willen gaan we de bron van dit probleem moeten aanpakken. De podcasts.
?
Veel podcasts worden niet officieel uitgezonden als radio programma in de ether of on-line. Indien jullie programma wordt uitgezonden op een station en jullie de normale afdrachten doen richting sena/buma is er niks aan de hand. Onze ?regels? zijn vooral bedoeld voor de internationale podcasts die feitelijk geen radio show zijn en zich niet aan de standaard van de Nederlandse regelgeving houden zoals die is opgesteld door SENA.
?
Het aanbieden van DJ mixen en podcasts die niet voldoen aan de algemene regels zijn altijd al illegaal geweest net zoals het downloaden van muziek op b.v. torrent sites.
?
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Mochten er nog vragen zijn na aanleiding van deze mail dan hoor ik deze graag!
?
?
Met vriendelijke groeten,
?
Evelien van der Meijden
Legal Assistant
?
Armada Music B.V.

Het dikke deel is dus wezelijk belangrijk en geruststellend voor onze deejays.
User edit by ArCee on 03-05-2010 @ 09:50:39 (8%)
MaD    posted on 03-05-2010 13:52
Lijkt me eigenlijk wel logisch wat er staat, en het is voor de DJ`s ook wel fijn als het officieel wordt uitgezonden zodat je een vergoeding krijgt als je track airplay krijgt.
noadja.com /// aboveall.nl
Stagiar    posted on 03-05-2010 14:03
Hopsa, snoeihard Armada afgeknald de afgelopen weken. Was nergens voor nodig geweest dus.
cross-over    posted on 03-05-2010 15:52
dus inderdaad:? korte podcast/mixen zijn geen probleem. Alleen het releasen van lange stukken.......,

tnx ArCee voor sharing de info.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 03-05-2010 @ 15:53:35 (33%)
Dolivieira    posted on 03-05-2010 16:21
Maar denken ze nu dat ze met dit het illegale aanbieden van muziek tegen gaan? Sorry maar ik denk het niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 03-05-2010 17:41
antwoord word ik niet warm van.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 04-05-2010 06:09
Poster: Stagiar
Hopsa, snoeihard Armada afgeknald de afgelopen weken. Was nergens voor nodig geweest dus.

Precies, het was weer keihard bashen zonder eigenlijk op de hoogte te zijn.

Wat men dus wil zeggen is dat ze graag personen die geen licentie hebben (en dus volgens de wet niet in orde zijn) willen aanpakken, wat ik 100% begrijp. Dat je die licentie niet zou willen betalen is een andere discussie, maar daar kan je Armada niet op afrekenen.
ArCee    posted on 04-05-2010 09:26
Poster: Stagiar

Dat heeft Armada dan aan zichzelf te danken vanwege het uitblijven van officiele statements. Ook aangaande dit moest ik er zelf achteraan hollen, wat ik deed voor de deejays van TotaalFM die niet wisten waar ze aantoe waren.
Hoe makkelijk is het om een regel te maken, en meteen de achterliggende reden erbij te vermelden over het hoe en waarom? Dit is puur laksigheid van het label zelf.?

Daarbij heb ik Armada gezegt dat het redelijk makkelijk is om eventuele personen te achterhalen die in je mailing lijst staan voor promo's etc?die tracks waarschijnlijk 'lekken'?
Dat hebben wij ook een paar op TotaalFM gehad, personen gevonden en verwijdert van het station. Label mailde mij over een bepaalde track in een tracklist die nog niet gereleased was. Persoon aanspreken, praatje maken, bron achterhalen, klaar. Desnoods dreigen met gerechtelijke stappen (wat in dit geval niet nodig bleek te zijn). ?
Wat ik kan kan Armada volgens mij nog veel beter en dan had deze algemene regel niet eens nodig geweest, dus was er ook geen onrust en onduidelijkheid ontstaan?
Dit is, in mijn ogen, puur omdat Armada voor de makkelijke weg kiest, maar we weten in ieder geval hoe de vork in de steel zit.
MaD    posted on 04-05-2010 23:16
Categorie: Negatieve publiciteit is ook publiciteit?
noadja.com /// aboveall.nl
AdenFarleigh    posted on 05-05-2010 00:48
Bwahaha; wat een onzin. Of gewoon weer een stunt om in de schijnwerpers te komen?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 05-05-2010 09:26
Er zijn al diverse podcasts van Itunes gehaald in opdracht van Armada, en niet alleen van deejays zoals jij en ik, ook juiste van bekendere deejays. Die zullen straks gezellig samen op een podium staan als ze eens samen met Armin op een feest moeten draaien.
AdenFarleigh    posted on 05-05-2010 19:35
Ja; daar zullen ze dan zeker zin in hebben. Ik vraag me wel af of het besluit vanuit Armin is gekomen of een meer achter-de-schermen-figuur. Gok die laatste.
ArCee    posted on 10-05-2010 09:39
Geen idee, weet wel dat er al een aantal deejays een gesprek met Armij gehad hebben, en hij heeft al wat excuses gemaakt tegen bepaalde namen.
Feit waar Armin niet omheen kan is natuurlijk wel dat het ZIJN label is, hij is het gezicht van Armada dus er zal altijd met een scheef oog naar hem gekeken worden, terecht of niet. Dat is de prijs van het gezicht zijn van iets internationaals.
Het is niet altijd rozenschijn en manegeur Cool
AdenFarleigh    posted on 10-05-2010 14:01
Klopt; vandaar dat ik het me ook afvroeg. Maar als ie nu al excuses aan het maken is, was het ?f een wel heel domme fout, ?f inderdaad niet zijn keuze.
Lucalicious    posted on 10-05-2010 19:03
ik vind het nog steeds een goede maatregel.
zeker als het zo is als in die mail, daar geef ik ze groot gelijk in.

This is an old Topic

No new postings for 5.615 days.
 Post CommentThat would be 187.2 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

237 Users online: 63 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 18.217
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.424.851