Van Mono naar Stereo.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 06-04-2010 12:45
Ik hoop dat ik dit goed zeg hehe.
Maare mijn probleem is dus, ik heb wat samples gepakt van een nummer van de Beatles (Within you, Without you).
Ik en een vriend van mij houden een wedstrijdje wie de dopeste beat kan maken met een aantal samples van dat nummer.
Nou was ik dus net bezig met slicen maar kwam ik er opeens achter dat de main lead van het nummer van de Beatles alleen maar uit mijn linker speaker kwam, uit de rechter kant kwam meer de bass zeg maar.

Nou wil ik de main lead stereo hebben, weet iemand of dit kan en hoe dit kan? Ik werk met Fruity Loops.
Ik heb al wat geprobeerd te pannen maar dat lukt niet echt lekker.

Alvast bedankt! :D

What do you think about Van Mono naar Stereo. ??

Vote :   

hoppie    posted on 06-04-2010 12:48
als je sample mono is het je een probleem
Question everything
Down_Town    posted on 06-04-2010 12:56
Je kan het met Audacity wel doen. Gewoon de mono sample laden en dan d.m.v. knippen plakken naar een stereo bestand zetten. Echt stereo zal het niet klinken maar dat maakt voor een sample niet uit.
Melle    posted on 06-04-2010 12:57
Poster: hoppie
als je sample mono is het je een probleem

Het volledige nummer is stereo. Maar de main sound zit alleen aan de linker zijde.

@Down_Town

Thanks! Het lijkt me dat dit ook gewoon kan met Cool Edit toch?
User edit by Melle on 06-04-2010 @ 12:58:05 (46%)
Melle    posted on 06-04-2010 13:01
Poster: Down_Town
Je kan het met Audacity wel doen. Gewoon de mono sample laden en dan d.m.v. knippen plakken naar een stereo bestand zetten. Echt stereo zal het niet klinken maar dat maakt voor een sample niet uit.

Sorry voor double post, maar het is me gelukt!
Down_Town    posted on 06-04-2010 13:24
Ik begreep wat je bedoelde Happy, laughing Ik ken de oude nummers van de Beatles wel die op 4 sporen zijn opgenomen. Ze gebruikte 2 sporen voor links en 2 voor rechts.
Ik noemde Audacity omdat dat gratis is maar Cool edit kan ook natuurlijk. Fijn dat het gelukt is.
Melle    posted on 06-04-2010 13:42
Poster: Down_Town
Ik begreep wat je bedoelde Happy, laughing Ik ken de oude nummers van de Beatles wel die op 4 sporen zijn opgenomen. Ze gebruikte 2 sporen voor links en 2 voor rechts.

Ik noemde Audacity omdat dat gratis is maar Cool edit kan ook natuurlijk. Fijn dat het gelukt is.

hehe yep snap ik, maar ik gebruik cool edit al weer bijna 2 jaar alleen ik had nog nooit dit probleem gehad, maar het was ook binnen 5 seconden weer op te lossen. Toch bedankt, anders was ik er waarschijnlijk nu nog niet uitgekomen!

This is an old Topic

No new postings for 5.625 days.
 Post CommentThat would be 187.5 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

236 Users online: 176 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 2.075
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.620