monitor update
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 04-04-2010 22:37
Hoi people heb een vraagje over de update van mijn monitors.
Ik draai momenteel met logitech Z4 speakertjes , nu dat ik de laatste tijd mijn twijfels heb bij de klank van het geluid bij hoger niveau wil ik eens gaan rondkijken naar nieuwe monitors. Ik heb bijna alle topics al is overlezen en uit ervaringen van anderen kom je toch altijd het merk krk tegen. Nu ik produceer af en toe iets klein en naar later toe wil ik ook meer en meer gaan produceren maar in principe moet dat geen baat hebben bij de keuze van mijn dj speakers. Ik wil vooral een zeer goede weergave en ik wil zeker geen bas missen (maar ook geen overkill) en ze moeten bij elk niveau hetzelfde kunnen presteren. lijkt het jullie dan slim om eerder te opteren voor monitors zoals yamaha's hs ?en krk rp's of zouden jullie mij dan eerder pa speakers zoals jbl enzo aanraden ? De eindvraag is eigenlijk gewoon : 'heb ik z'on studiomonitors wel nodig' ?

Ik heb z'on 250 per speaker te besteden.....
User edit by Mathiz on 04-04-2010 @ 22:38:00 (4%)

What do you think about monitor update ??

Vote :   

Boyd    posted on 05-04-2010 00:43
Syrincs m3-220. Die dingen gaan echt hard, en ook nog zuiver. Hebben ook nog eens een bas waarvan je maag zich omdraait.

Anders zou je kunnen kijken voor een setje krk's. Dan kan je kijken voor een set rp6's, maar dan denk ik dat die niet hard genoeg gaan. Kun je kijken voor een rp10s sub, of een set met rp8's.
JollyJunkie    posted on 05-04-2010 09:00
Studiospeakers heb je voor draaien zeker niet nodig, alleen het klinkt toch wel een stuk mooier dan een PA setje.
De Synrics die Boyd noemt zijn erg goed, alleen hou er rekening mee dat deze wel gekleurd zijn, dus als je wilt gaan produceren zijn die niet handig.
De keuze tussen PA en studiomonitor ligt eraan wat je wilt. PA speakers klinken vaak scheller maar gaan ook vaak een stuk harder, ze hebben ook vaker zo'n boemboemboem gevoel (als je begrijpt wat ik bedoel Cool)
Studiomonitoren klinken veel rustiger en zuiverder, dus als ik jou was zou ik gewoon even naar een shop gaan en kijken wat je fijner vindt draaien.
Mathiz    posted on 05-04-2010 10:55
ik ga zeker en vast dit weekend de krk rp8 uittesten. De mogelijkheid om enkele deftige pa speakers uit te testen heb ik wel niet :s
Muis    posted on 05-04-2010 12:34
Ik heb voor bij mijn booth 2 weken geleden een setje KRK rp 6 gehaald.?
Niet eens voor het produceren.. maar het gaat heerlijk !?
Heerlijk geluid, hard genoeg! ( eerste dag de buurvrouw al aan de deur )?
Mathiz    posted on 05-04-2010 12:49
mooi ! :p en qua bas ? was dat aanpassen of ?
Laidback    posted on 05-04-2010 14:39
als je iets langer door wilt sparen kan ik de KRK VXT8 aanraden.. rond de 450 euro per stuk maar de klank is wel om verlieft op te worden!
.
anders, zoals al eerder gezegt, de Syrincs set! beste prijs kwaliteits verhouding!!
User edit by Laidback on 05-04-2010 @ 16:22:21 (67%)
Muis    posted on 05-04-2010 14:44
Neuj.. ik draaide gewoon te hard! We wonen in een flat..?
De bass is super!
Boyd    posted on 05-04-2010 16:18
Ik heb ook een setje KRK rp6'jes. Maar nu ik een grotere ruimte heb van ong 5x4, kom je toch wel iets laag te kort. Dan heb je weer een extra sub nodig.

Als je er eigenlijk mee gaat draaien kan je met dat budget het beste een syrincs set kopen, want als je monitoren niet op oorhoogte bij je producespullen staan dan is het nog niks.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

245 Users online: 102 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 171.334
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.249