Welke geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 03-04-2010 12:41
Hallo mensen!

Ik wil binnenkort graag een geluidskaart aanschaffen om met een betere kwaliteit op te kunnen nemen en tevens ook beter geluid uit mijn laptop door te sturen naar mijn mengpaneel voor optredens.

Ik heb gelezen dat er verschillende varianten zijn zowel USB en Firewire. Waarschijnlijk schaf ik binnenkort een MacBook Pro aan, deze beschikt ook over een firewire poort.

Het is dus de bedoeling dat ik hem kan aansluiten op mijn laptop en vanaf de geluidskaart naar de mengpaneel voor een nog mooier geluid.

En het moet mogelijk zijn om mijn output van mengpaneel er op aan te sluiten (Midi of tulp/xlr) om zo mijn sets op te nemen met Ableton/Audacity, graag zou ik dus ook willen weten hoe ik hem dan het beste kan aansluiten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar een geschikte geluidskaart.

Budget ligt rond de 250 euro.

Mvg,

Mathijs Kingma

User edit by djmathijs on 03-04-2010 @ 12:44:03 (4%)

What do you think about Welke geluidskaart ??

Vote :   

ElVrieso    posted on 03-04-2010 12:47
Als je eenmaal een externe geluidskaart hebt, met genoeg inputs etc. dan heb je geen mengpaneel meer nodig. Want recorden met 2 geluidskaarten gaat volgensmij niet?

Zoek eens op 'focusrite saffire pro 40' ofzoiets, is een leuk dingetje. Happy, laughing

EDIT: Sorry, laat maar.. Hij is ff te duur. :P
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 03-04-2010 @ 12:48:45 (24%)
ThijsG    posted on 03-04-2010 12:47
Ik heb echt geen kennis van geluidskaarten, maar jij wil dus een geluidskaart tussen je mixer en laptop zodat het geluid wordt verbeterd. Verbeterd een geluidskaart de output van je mixer danConfused?(sorry als ik het niet goed heb begrepen of als het een domme vraag is).
Zelf doe ik altijd gewon output direct met een jack naar mn laptop nl.
djmathijs    posted on 03-04-2010 12:50
Ikzelf kwam deze net tegen, deze is ook niet eens zo duur: M Audio - Fast track pro usb audio interface

Hoe beter je geluidskaart in je computer is hoe beter vaak het geluid is toch? Dan neem ik aan dat je hem ook gewoon als geluidskaart voor je laptop kunt gebruiken? Correct me if i'm wrong!
User edit by djmathijs on 03-04-2010 @ 17:21:21 (24%)
ThijsG    posted on 03-04-2010 13:04
O oke dat kan wel ja. Dus je bedoeld gewoon dat het het geluid van je laptop over het algemeen bevorderd of ben ik nou echt heel dom. Iig zou ik als het kan wel voor FireWire kiezen. Dat scheelt je weer een USB-ingang en het is sneller.
t-age    posted on 03-04-2010 13:05
Ik zou voor de Edirol UA-25EX gaan bij bax volgensmij 200 euro en voldoet aan al je eisen.
Heb hem zelf ook en bevalt me erg goed.
Heb nu ook mijn mixer met xlr erop aangesloten voor opnemen op pc etc. werkt allemaal perfect.
Bij deze geluidskaart is ook gelet op vertraging die er dus niet in zit!
Echt een top ding.
djmathijs    posted on 05-04-2010 15:04
Nog meer mensen met suggesties?
Abram    posted on 06-04-2010 11:17
Zowel de M-audio als de Edirol zijn niet echt goede kandidaten voor DJ gebruik. Je betaald een bak extra voor een hoop aansluitingen die je niet gaat gebruiken om op te nemen of om audio naar je mixer te sturen en de kwaliteit van de aansluitingen die je wel gebruikt zijn niet echt fantastisch. Daarnaast zijn ze niet echt handzaam voor in de DJ booth.
Ik heb het merendeel van het M-Audio en Edirol assortiment in m'n winkel langs zien komen en heb het merendeel ook getest. Zelf heb ik ook nog Edirol en M-Audio hardware thuis staan. Het probleem met de kaarten is gewoon dat er allemaal knoppen, instellingen, aansluitingen, etc... opzitten die je als dj niet wil hebben. Het doel van een DJ geluidskaart is om het geluid naar de mixer te krijgen zonder kwaliteitsverlies en het geluid uit de mixer te krijgen zonder dat er iets mee gedaan wordt.

Voor DJ geluidskaarten begin en eindig ik altijd bij Native-Instruments. NI is het enige bedrijf wat geluidskaarten maakt die speciaal voor DJ's gemaakt zijn. Resultaat: Lage latency, kraakhelder geluid dat standaard op 0dB wordt uitgestuurd.

Bij de betere webshop kan je deze voor ?199,- kopen en heb je, in mijn ogen, het beste waar voor je geld.
User edit by Abram on 06-04-2010 @ 11:22:53 (72%)
TH3llC    posted on 01-05-2010 17:51
infrasonic quartet

dit is denk ik wat je bedoelt..
heb er zelf 1 en werkt heel goed

http://www.infra-sonic.com/site/p_PCI_quartet.php
User edit by TH3llC on 01-05-2010 @ 19:05:18 (56%)
Xtremer    posted on 01-05-2010 19:09
Ik heb nog een Edirol UA-25 EX te koop staan, mocht je interesse hebben dan kun je PM-enSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
bambamstudio    posted on 02-05-2010 09:36
Poster: TH3llC
infrasonic quartet

dit is denk ik wat je bedoelt..
heb er zelf 1 en werkt heel goed

http://www.infra-sonic.com/site/p_PCI_quartet.php

wat heeft hij aan een pci kaart met een laptop?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
frankee    posted on 12-08-2011 16:39
Heb zelf een Hercules 2-6 in/out geluidskaart met extra usb poorten..... Echt een super ding...

http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/bdd/p/102/deejay-trim-4-6/

dj-frankee
Aziaat    posted on 12-08-2011 17:14
Ik denk dat een NI Audio (2/6/10) je heel wat verder kan helpen.
NI Audio 2 is niet eens zo heel duur en je kan ermee opnemen en geluid doorsturen naar je mixer.
Zoals Abram al reeds zei: NI is een van de weinige die een apart assortiment dj-geluidskaarten verkoopt.
Vast en zeker betrouwbaar en duurzaam.

edit: te laat gezien dat dit topic al paar maanden oud is. Excuses!
User edit by Aziaat on 12-08-2011 @ 17:15:59 (23%)
Ywe    posted on 12-08-2011 17:21
Poster: Aziaat
Ik denk dat een NI Audio (2/6/10) je heel wat verder kan helpen.
NI Audio 2 is niet eens zo heel duur en je kan ermee opnemen en geluid doorsturen naar je mixer.
Zoals Abram al reeds zei: NI is een van de weinige die een apart assortiment dj-geluidskaarten verkoopt.
Vast en zeker betrouwbaar en duurzaam.

edit: te laat gezien dat dit topic al paar maanden oud is. Excuses!

Desalnietemin, wat is er voor dit geval mis met een tulp naar mini jack in je Macbook?? prima geluid hoor

This is an old Topic

No new postings for 5.131 days.
 Post CommentThat would be 171 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

294 Users online: 174 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 64.878
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.861.915