[M] Daily mix- Dj Helioxx
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Helioxx    posted on 02-04-2010 22:01
Hey DJR'ers!
ZOals sommige wel weten, DJ ik nog nietr zo heel lang, een maandje.
Aangezien ik 2 weken vakantie heb, heb ik besloten te werken aan mijn Skills!
Ik ga proberen elke dag een mix te maken. Ik vrees dat dit heel moeilijk wordt, maar ik ga het proberen.
IK hoop dus elke dag een mix te maken, en het het zullen 10minmixjes zijn.

De eerste, 1 april; ( I reallyyyy don't like the first transition)
www.soundcloud.com/djheliox/electro-house-mix
2) 2 april;
http://soundcloud.com/djheliox/mix-2-april
3) 3 april;( bij de vorige mixjes had ik nog BPMs op mijn tracklists, vanaf nu 100% zonder BPMs! alles op gehoor!
http://soundcloud.com/djheliox/mix-3-april
4) 4 april; Niet zo tevreden, maar was te laat aan de mix begonnen, dus kon geen andere maken, maarja, dat kan live ook niet!
http://soundcloud.com/djheliox/mix-4-april

5) 5 april, geprobeerd op timing te letten, met als gevolg dat beatmatchen dikwijls heeel fout zat. Ik hoop vandaag nog een nieuwe te kunnen maken!
http://soundcloud.com/djheliox/5april

Ik hoop elke dag commentaar te krijgen op mijn nieuwe mix.
Denk er ook aan dat dit mijn eerste mixjes zijn! Desalniettemin ( wow, hoe schrijf je dat?) , wees maar heeel kritisch. Des te meer leer ik bij Happy, laughing
btw; Tracklists wil ik niet elke keer maken, wil je een track, vraag maar Happy, laughing

Thnx!
MichaelH aka DJ Heliox
User edit by Helioxx on 05-04-2010 @ 16:23:24 (64%)

What do you think about [M] Daily mix- Dj Helioxx ??

Vote :   
Helioxx    posted on 02-04-2010 22:59
Wake up DJR! ^^
Helioxx    posted on 03-04-2010 13:36
23 plays, no reaction? GOing to make my 3rd one now!
Gerdo    posted on 03-04-2010 13:52
Je kunt beter eerst het beatmixen meer oefenen. Want bijna bij elke overgang lopen ze niet gelijk. En je platen keus kan beter, bij je eerste mix heb je als tweede nummer get shaky en dat klopt gewoon niet met het eerste nummer. Het klinkt raar die eerste overgang.

succes met oefenen oefenen oefenen en denk aan je platen keus
Joep    posted on 03-04-2010 14:16
Het beatmatchen gaat inderdaad nog niet helemaal goed, maar als je elke dag een mix maakt, zul je het snel onder de knie krijgenCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Helioxx    posted on 03-04-2010 14:33
Poster: Gerdo
Je kunt beter eerst het beatmixen meer oefenen. (...)

succes met oefenen oefenen oefenen en denk aan je platen keus

Dat oefenen is juist de bedoeling van de mixjes! ^^
Thnx, zal eraan denken!
had zonet een mixje voor vandaag opgenmen, maar beatmatchen zat weer dikwijls fout, nu even nieuw CDtje branden, en nieuwe mix maken!
Helioxx    posted on 03-04-2010 15:55
Hij is klaar, en wordt geupload rond 6u Happy, laughing
Helioxx    posted on 03-04-2010 18:33
staat erbij!
ThijsG    posted on 03-04-2010 18:50
Ik had die eerste 2 niet gehoord maar mijn 3e mix klonk echt z?ker niet zo strak gematched als deze.Cool
User edit by ThijsG on 03-04-2010 @ 18:50:16 (5%)
Mathiz    posted on 03-04-2010 18:53
pff ik herken mij hier wel in als ik z'on 3 jaar terug ga kijken qua mixen : slechte beatmatching , rotte timing , melodieen die overal naar je kop worden gesmeten , .... probeer toch eerst meer maar dan ook veel meer te oefenen want eerlijk gezegd , hier is niets aan te verfijnen ....
Helioxx    posted on 03-04-2010 19:09
OPBOUWENDE kritiek is steeds welkom!
Maarh?, je hebt zeker gelijk over die timing en dat beatmatchen hoor.
User edit by Helioxx on 03-04-2010 @ 19:17:54 (100%)
Esmee    posted on 04-04-2010 18:39
heb je msn? want al dat getwitter werkt echt niet :P die 140 tekens per bericht is mij te kort (A) als je ff een PM stuurt ofzo Winking my eye
Robbert201093    posted on 04-04-2010 18:51
Als je elke dag een mix zal maken zal je zeker verbetering beginnen merken na een tijdje!
4 tips (die ik ook onder de knie moest krijgen toen ik begon) :

- pas op voor 2 melodi?n door elkaar
- pas op voor 2 vocals door elkaar (dus best een track met vocals mixen met een track zonder)
- veel tijd besteden aan het beatmatchen & timing, zoals Joep al zei.
- Amuseer je!

Veel succes in elk geval Smile
Esmee    posted on 04-04-2010 19:00
probeer misschien ook wat meer te werken met intro's en outro's van original mixes, dat zal het ook een stuk makkelijker maken zodat je iig op de bovenste 2 punten van Robbert niet meer hoeft te letten. (wel een beetje maar minder erg)
Helioxx    posted on 04-04-2010 20:26
Thnx @ Robbert & Esmee!
2 melodieen, en 2 vocals i know Unhappy
Maar, soms heb ik echt liedjes die meldodietjes hebben, waar ik niet om kan. ( ik heb nu al 4 mixen gemaakt, dus kan ook niet al mijn? songs gebruiken. ( heb maar een Cedtje of 3 opt moment lol, de rest is top 40 etc. WIl nu wat electro house doen. Maar ga vanavond of morgen nog 4 Extra Cdtjes branden.))
Die 2 vocals die komen soms , zonder dat ik het weet lol, maar dat verbeterd wel Happy, laughing
( Ik maak deze mixjes gewoon , zonder voorbereiding.)
Thnx voor de tips !
& Esmee, ik pm je zo mijn Msn door Happy, laughing
BennoRevelli    posted on 04-04-2010 21:04
Gewoon oefenen! elke dag wat mixjes doen is zeker een goed idee en je zult zien dat het heel snel veel beter gaat..

Heb het zelf ook veel gehad in het begin, en nog steeds af en toe hoor
naarmate je echt vaker mixt gaat het echt steeds beter en beter

De eerste maanden zijn voor iedereen even moeilijk denk ik,

Greetz & heel veel succes
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Helioxx    posted on 04-04-2010 21:36
Thnx beat.
Mix is nu aan het uploaden, ben niet zo tevreden, maar ben te laat begonnen ( was in voormiddag wat trance aan het proberen mixen)? dus kon geen nieuwe maken. Paar melodietjes die over elkaar lopen, zowat niveau van andere mixjes.
Morgen hoop ik beter te doen qua timing en melodietjes.
Zal linkje zo meteen posten.
BennoRevelli    posted on 04-04-2010 21:53
Poster: MichaelH
Thnx beat.
Mix is nu aan het uploaden, ben niet zo tevreden, maar ben te laat begonnen ( was in voormiddag wat trance aan het proberen mixen)? dus kon geen nieuwe maken. Paar melodietjes die over elkaar lopen, zowat niveau van andere mixjes.
Morgen hoop ik beter te doen qua timing en melodietjes.
Zal linkje zo meteen posten.

Als je intresse hebt in wat hulpmiddelen en materiaal Winking my eye
PM me dan even je mail of msn adres..
Heb ik nog wel wat voor je waar je denk ik wel veel aan hebt

Greetz!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Gerdo    posted on 05-04-2010 12:57
Poster: Esmee
probeer misschien ook wat meer te werken met intro's en outro's van original mixes, dat zal het ook een stuk makkelijker maken zodat je iig op de bovenste 2 punten van Robbert niet meer hoeft te letten. (wel een beetje maar minder erg)

ik zou beginnen met wat esmee hier schrijft!

succes
Helioxx    posted on 05-04-2010 16:23
Nieuwe mix
Helioxx    posted on 05-04-2010 16:50
Op aanraden van een heel deel members hier, kan ik beter 1mixje per week maken.
Wat denken jullie? Elke dag 1 ( gedurende een weekje / 2 weken) of elke week 1 mixje?
Helioxx    posted on 06-04-2010 12:45
vandaag & morgen misschien geen mix. Geweldig weer hier, dus dan ga ik naar't park enzo met vriendenHappy, laughing
Misschien, als ik straks nog tijd heb.
Gerdo    posted on 06-04-2010 14:06
je hoeft niet elke dag er een online te zetten. Je moet gewoon elke dag een aantal uur te oefenen. Bij je nieuwe mix zit het nummer wat je inmixed buiten de maat van het nummer wat al speelt. Hierdoor klinkt het voor geen meter. Je moet hier op het forum zoeken naar hoe te djen. Volgens mij staat hier wel ergens hoe je maten moet tellen enz. En dan oefenen met op het juiste moment het nummer instarten. Uiteindelijk lukt dit wel op gevoel.
En als je over de koptelefoon hoort dat het nummer op de koptelefoon niet gelijk loopt dan moet je die er niet ingooien zoals bij je laatste mixje. Zet de beat dan eerst goed voor dat je het kanaal open gooit.

succes met oefenen
Lead    posted on 06-04-2010 20:21
op verzoek van topicstarter :

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

238 Users online: 71 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 26.473
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.433.107