De Late Leeuw Deel 36 (27/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

hoppie    posted on 02-04-2010 17:29

What do you think about De Late Leeuw Deel 36 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 15-04-2010 08:50
Poster: Stephanie

Ja, je krijgt de rekening van de Buma vanzelf.......

Check effe de topics over buma of kijk op hun website, daar vind je alle info?Cool

Over Buma gesproken. Nu dat er ook Ebooks op grote schaal gecopieert worden, Denkt Buma er over om de auteursrechten aan te passen en te herschijven. He worden ze nu eindelijk wakker!!!!! Las ik in de krant van dinsdag Bron Metro
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bootstrap    posted on 15-04-2010 08:59
Poster: Luni-B
was ik dan de voor eerste ofzo :P ?

Nou goed, dan was jij de eerste CoolWas ik ff vergeten. Maar het zijn nog steeds niet veel mensen die hem herkennen Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Sandr    posted on 15-04-2010 09:39
Poster: BoydGrift

Je kan bijvoorbeeld het logo een vaste plaats geven, een achtergrond met textuur. Een plaatje met transparante achtergrond(png) in het midden, en daaronder een vak voor tekst.

Hoe groot moeten ze geprint worden, of is het alleen voorop internet?

Ja klopt, alleen zit ik met het volgende:

Een plaatje met transparante achtergrond. Hoe kom je daaraan? Als ik bijvoorbeeld Mental Theo nodig heb dan vind ik een plaatje met een roze achtergrond, een met een blauwe achtergrond en een in actie. Deze krijg ik nooit mooi passend in een vaste template gepropt...

En voor elke artiest naar het artiestenbureau mailen of ze fotos hebben die we mogen gebruiken en die een transparante achtergrond hebben werkt niet zo goed. Of ik heb pech gehad maar de ervaring leert mij dat daar weinig op gereageerd wordt.

Iemand een idee hiervoor?
Play that funky music white boy....
Bootstrap    posted on 15-04-2010 09:55
Je kunt in photoshop heel makkelijk een egale achtergrond verwijderen met de 'magic wand' tool. Hiermee kun je alles van eenzelfde kleur selecteren. Je kunt ook de gevoeligheid instellen. Dan hoef je alleen nog maar even op backspace te drukken en het overgebleven plaatje op te slaan als PNG.

Denk er wel aan dat je op het begin een bestand moet aanmaken met een transparante achtergrond. Dan ga je naar 'place' om het plaatje van de artiest in je bestand te plaatsen.
Sandr    posted on 15-04-2010 09:57
Eens even kijken of dit lukt...

Waar vind ik magic wand? Sorry voor de vragen maar werk nooit met zulke programmas en het is wel handig om zulke simpele dingen even onder de knie te krijgen...

User edit by Sandr on 15-04-2010 @ 10:01:13 (100%)
Bootstrap    posted on 15-04-2010 10:21
Kijk hier maar even Cool
Sandr    posted on 15-04-2010 10:26
Ik blijf zeuren, maar de magic wand tool staat niet in mijn tool balkje links.. hoe kan ik deze toevoegen?

Misschien het vermelden waard dat ik Photoshop CS3 heb hierzo?

Met de selection tool lukt dit ook, alleen krijg ik de gevoeligheid niet goed ingesteld waardoor het witte jasje van Mental Theo nu steeds wordt meegenomen met de achtergrond...

edit: Ook magic wand tool gevonden nu, zat verstopt onder de selection tool! Wordt nog eens wat dit!

User edit by Sandr on 15-04-2010 @ 10:48:09 (100%)
Bootstrap    posted on 15-04-2010 10:41
Ja veel knoppen hebben dubbele functies Cool
Sandr    posted on 15-04-2010 10:48
Als ik nu een selectie wil verwijderen krijg ik dit: 'Could not complete your request because the smart object is not directly editable.'

Wat doe ik hieraan?
Bootstrap    posted on 15-04-2010 10:51
Rechtermuisknop op je layer rechts en dan 'rasterize layer'.
Sandr    posted on 15-04-2010 11:17
Yes ook al gelukt...

Nog een vraag: Als ik met de magic wand tool iets selecteer. Kan ik die selectie dan ook inkleuren?

Ik probeer het hooizolder logo een andere kleur te geven. Dan wil ik dus de witte letter selecteren en die selectie bijvoorbeeld blauw maken...
Bootstrap    posted on 15-04-2010 11:22
Ja als je zo'n selectie hebt gemaakt kun je die vullen met de paint bucket of met de gradient tool. Die zitten allebei onder hetzelfde knopje. Hij vult dan alleen het deel wat je geselecteerd hebt. De kleur kun je linksonder kiezen.
Sandr    posted on 15-04-2010 11:28
Kick! Nooit gedacht dat ik zulke dingen nog eens ging kunnen!

Thanks!!
Mixt-Ape    posted on 15-04-2010 11:56
Of je drukt CTRL+backspace, dan vult Photoshop het geselecteerde deel in met de kleur die op dat moment als achtergrondkleur staat ingesteld. Je kan voor-en achtergrondkleur van plaats verwisselen met de X-toets.
User edit by Mixt-Ape on 15-04-2010 @ 11:57:01 (51%)
Mathiz    posted on 15-04-2010 12:56
jow nog even een klein vraagje terug over ableton: in ableton heb je een mastertempo hoe kan je deze bij ??n track afzetten zodat de rest nog wel in master tempo blijft?

EDIT :ik denk dat ik het al heb gevonden.... ik zet gewoon warp af... is dit de juiste methode ?
User edit by Mathiz on 15-04-2010 @ 12:57:55 (61%)
Sandr    posted on 15-04-2010 14:57
Toch zelf nog even aan het knutselen geweest.... stelt niks voor maar vind het toch al heel wat voor iemand die tot gister uberhaupt geen photoshop had aangeraakt...

Het is alleen maar voor de website en de nieuwsbrief via de mail. Een top flyer hoeft het dus ook niet te zijn....Iemand commentaar?

En justjustin.. toevallig ook al wat in elkaar geknutseld:P
Lucalicious    posted on 15-04-2010 15:11
ik vindt deze zeker vet sandr!
justjustin    posted on 15-04-2010 15:29
Poster: Sandr
Toch zelf nog even aan het knutselen geweest.... stelt niks voor maar vind het toch al heel wat voor iemand die tot gister uberhaupt geen photoshop had aangeraakt...

Het is alleen maar voor de website en de nieuwsbrief via de mail. Een top flyer hoeft het dus ook niet te zijn....Iemand commentaar?

En justjustin.. toevallig ook al wat in elkaar geknutseld:P

hehe niet slecht! ik had het zelfde plaatje gebruikt...maar had m niet gesaved...omdat ik er niet tevereden over was....

Zeikerd en te precies :P...maar als je wil...ga ik er nog mee door...maar die je hebt gemaakt is wel aardig toch Winking my eye
Sandr    posted on 15-04-2010 15:49
Ja is niks mis mee, kan altijd mooier maar wil elke week ff zoiets simpels maken om te verzenden via de nieuwsbrief en op de site te zetten. Dan moet het niet teveel tijd kosten!

Dus ik ga deze wel gebruiken, en voor de volgende keren kan ik zelf ook wel wat kloten met photoshop!
Iedereen bedankt voor de moeite en Bootstrap bedankt voor de uitleg!

Boyd    posted on 15-04-2010 16:00
Nog een tip Sandr, als je je nog een beetje in photoshop wil verdiepen. Er zijn heel veel podcast tutorials, en daar kun je makkelijk dingen leren zoals speciale letters etc.
Saskia    posted on 15-04-2010 16:01
Flyer is prima Happy, laughing
K0ENE    posted on 15-04-2010 16:18
Poster: ccc

Dat klinkt wel riezend. Tongue Ik heb cuarenta y tresff gegoogled,? is dat
gewoon Licor 43, want daar heb ik nog een nieuwe hele fles van staan.

En wat voor een hoeveelheden??

is idd Licor 43! Geweldig spul!Cool
Hoeveelheden??Dat maakt niet uit! probeer wat, tot dat je lekker vind.
Spuit glas vol met slagroom en dan de rest erbij en dan goed roeren, je kan dat het beste?doen in een grote pul of zoiets en daarna overgieten in normale glazen.Cool

Bootstrap    posted on 15-04-2010 16:43
Poster: Sandr
Ja is niks mis mee, kan altijd mooier maar wil elke week ff zoiets simpels maken om te verzenden via de nieuwsbrief en op de site te zetten. Dan moet het niet teveel tijd kosten!

Dus ik ga deze wel gebruiken, en voor de volgende keren kan ik zelf ook wel wat kloten met photoshop!
Iedereen bedankt voor de moeite en Bootstrap bedankt voor de uitleg!

Geen probleem man Happy, laughing Flyer ziet er echt prima uit hoor! Ik zou als ik jou was nog wat met lettertypes experimenteren (voor de volgende keer of nu). Je kunt kijken hoe posters van discotheken eruit zien en daar op voortbouwen. Die zwarte tekst zou misschien mooier zijn in een strak lettertype.

Zo leer je stukje bij beetje wat meer van photoshop, ik ben nu al een jaar of 2 lekker aan het aankloten Cool Elke keer leer ik eigenlijk toch weer wat nieuws.
Saskia    posted on 15-04-2010 16:46
Bootstrap is altijd zeer behulpzaam Happy, laughing
LilQuint    posted on 15-04-2010 17:21
http://www.youtube.com/watch?v=VlQhPicBPAQ&feature=related WHAHAHAHAHAHAHA!
GENIAAL!

Meisje doet Kuch Kuch xD
User edit by LilQuint on 15-04-2010 @ 17:22:13 (28%)

210 Users online: 59 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 45.279
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.433.653