Wat draai ik?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziekstijl?

-Mastiff style :)
-Progressive House
-Indie techno
-Metal clash
-Elektro funk
-... iets d'r tussenin

Voting is only possible for our Members
MadSteven    posted on 09-11-2005 17:52
Hoi, deze week zat ik in het café en werd mij gevraagd wat voor muziek ik draai als ik ergens draai.

Nou zou ik het fijn vinden om een mooie naam daaraan te plakken als 'vette hardstyle met her een der wat punktechno invloeden'... Nou ja, mooie naam, functioneel in ieder geval.

Maar hoe zou je de volgende nummers omschrijven als stijl?

Alter Ego - Rocker
Audio Bulleys - We Don't Care
Underworld - Cowgirl
Chemical Brothers - Out of control
Bloc Party - Banquet (phonic ... bla bla remix)
Vitalic - My Friend Dario
Soulwax - E-talking
Franz Ferdinand - Matinee
Kaiser Chiefs -Everyday I love you less and less
The Bravery - Unconditional (de whatever... dance remix)
Leftfield - Song of Life
Kay Merry-Go Round (wat was de uitvoerend artiest ook alweer...)

zo rond die koers.

Zit zelfs te denken om Iron Maiden erdoor heen te mixen. The evil that men do loopt ook ergens op de 130/140 bpm lijn, schat ik. En dat geeft toch net even je dj werk een andere inslag.

Dus hoe vatten we deze stijl samen in een woord of tien hooguit?

(en dan bedoel ik niet dance muziek...)

Mod edit by W.i.M on 09-11-2005 19:21 (3%)

What do you think about Wat draai ik? ??

Vote :   

Rhino    posted on 10-11-2005 11:55
HOUSE!!!!!!!met hoofdletter H
dat zeg ik tenminste altijd , dat hokjes gedoe is zo zwaar vervelend, temeer omdat er erg veel platen gemaakt worden die er ergens tussen in zitten.
House met hoofdletter H en dan met bijvoegsel minimaal, melodieus, etc
ben je meteen van het geleuter af !

verder zou je het nog op kunnen splitsen in soft/stevig /hard
Happy, laughing

lekkere plaatjes hoor trouwens
Happy, laughing
denricco    posted on 10-11-2005 13:20
zitten ook aardig wat electro achtige invloeden in als ik dat zo zie...
Pullstar    posted on 10-11-2005 13:32
In 10 woorden? Kom maar gewoon luisteren als ik ergens sta te draaien.

Dat zijn er 10 he? Thumbs Up
MadSteven    posted on 10-11-2005 17:13
Tja, ik merkte wel op dat het redelijk origineel is. Hoewel er zat DJ's zijn die old new wave met hun evoluties remixen, stap ik juist af van de oude shit en houd alleen de nieuwe shit over die ik met de electro die in de jaren 90 opkwam weer mix.

Maar ik vind 'KMGLAIESTD' ook wel een goede ja.

Trouwens, toen een vriend van me in het klaslokaal het woord 'house' liet vallen waar hij de dancemuziek als geheel mee bedoelde, moest de hele klas lachen. Ik vertelde hem dat dat een 90s term was. Kom ik erachter dat ze inderdaad toch nog steeds de categorie 'house' hebben, daar valt alleen geen trance, techno, hardcore en drum'n'bass onder.

Dus tja, dan is het ook lastig. Sander Kleinenberg, DJ Tiesto - ze draaien allebei geen house en ik vrees dat mijn vriend zoiets wel probeerde te zeggen.

Wel de klepel horen hangen, maar waar was die klok nou, dus Happy, laughing
User edit by MadSteven on 11-11-2005 @ 12:05:38 (1%)
DJ-Emotion    posted on 10-11-2005 17:26
Mis een aantal stromen...

Progressive en Trance voor deze jongen!
dj_agressor    posted on 10-11-2005 17:48
tot nu toe alles wat met hardcore te maken heeft(het liefst het oudere werk)

en in de toekomst mischien beetje speedgarage (van die engelse meuk weet de exacte benaming niet maar het klinkt wel vet!)

Stephanie    posted on 10-11-2005 18:59
Sjeee......wat draai ik eigenlijk niet?

-Voor roadshows in discotheken eigenlijk heel allround
-Met regelmaat danceclassic parties M
-M'n eigen ding; club met veel 70-er, 80-er en 90-er jaren invloeden.

O ja....komende vrijdag een r&b avond :P
Tekhead    posted on 11-11-2005 00:19
Me, Techno,Elektro, elektroHouse, House en Retro, maar ook new-wave,punk, maar absoluut geen RnB, HipHop, Rap, dat laat ik over aan de snotneuzen, (bah, wat een slechte muziek zeg)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Rhino    posted on 11-11-2005 11:53
quote tekhead:HipHop, Rap, dat laat ik over aan de snotneuzen, (bah, wat een slechte muziek zeg)

slechte muziek/snotneuzen.................Confused?? zou me vooral niet ete elitair gaan gedragen/uitlaten.
Over het algemeen ligt de mixtechniek in die scene wat hoger dan in onze scene,.......om maar een voorbeeld te noemen.
dus slecht is een foute keuze(misschien jouw smaak niet , maar wat doet dat ertoe voor ons , snotneuzen is een nog foutere woordkeuze.

California love van dre en tupac is toch zeker geen beroerde plaat .....toch?

Qbert/jazzy jeff /en velen anderen zijn toch echt geen snotneuzen hoor hahahahahah wat een stupid post man !
Happy, laughing
User edit by Rhino on 11-11-2005 @ 11:55:10 (4%)
MadSteven    posted on 11-11-2005 12:08
I love California Love... Zet hem meestal als eerste op als er wordt geklaagd dat ik geen hiphop/rap draai bij een drive-in en zo. Problem solved Happy, laughing

En Q Bert en Mix Master Mike zijn inderdaad niet bepaald de minste snotneuzen, nee Happy, laughing
Rhino    posted on 11-11-2005 12:13
2 mad steven ;dan schudden we handen, ben helemaal weg van die basslijn in die plaat.
van de rest trouwens ook !
Happy, laughing
JonasVerdickt    posted on 13-11-2005 16:09
Trance tot hardtrance maar meestal puur trance(soms mag het wel eens goed bonken)
Bobson    posted on 26-11-2005 22:27
@ Mad Steven's eerste vraag

Gaat meer Techno richting uit als je het mij vraagt...
User edit by Bobson on 26-11-2005 @ 22:27:56 (35%)
Bobson    posted on 26-11-2005 22:32
Mijn voorkeur om te draaien gaat uit naar Trance(staat toch op mijn 1ste plaats),en de rest: House , Groove, Techno, Hip Hop, R&B.
Als je thuis draait doe je zowiezo je eigen ding en als je erges gevraagd wordt moet je vele meer de mensen hun voorkeur respecteren, af en toe kan je je eigen dingen er tussen gooien en zen hoe ze reageren maar je moet toch al een welbekende naam hebben vooraleer je volledig je eigen ding kan doen.
MadSteven    posted on 07-12-2005 14:14
heb geloof ik ook door dat ik zo'n beetje een Dr Jeckyl en Mr. Hyde kant heb.

Aan de ene kant het techno werk van Underworld en zo, aan de andere kant het vrolijke house geluid van Positiva Records... en alles wat ertussen zit met uiteraard een uitstap naar rockmuziek...

Maar in de uiteinden heb je inderdaad Rottweiler en Newfoundland...
Mastiff is inderdaad zo'n rare dj-naam niet voor mij :D

Zit zelfs te denken om als ik specifiek club/house draai me DJ Newfoundland te noemen... Tenslotte zegt de Amerikaanse kennel club over Newfoundlands:
"Sweetness of temperament is the hallmark of the Newfoundland; this is the most important single characteristic of the breed." Happy, laughing

http://en.wikipedia.org/wiki/Newfoundland_%28dog%29 <-- Ik zou er graag een als huisdier hebben, maar ja... Ik ben zo weinig thuis Unhappy
MadSteven    posted on 07-12-2005 14:25
Of Boer Boel... Da's ook een Mastiff Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 7.098 days.
 Post CommentThat would be 236.6 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

107 Users online: 20 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 31.245
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.839.704