sfeer in publiek (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

feestbeest    posted on 01-04-2010 14:05
Best DJR ledenCool

Ik was een tijdje terug in een discotheek(school feest), en er stond een DJ van daar(voor de geintreseerde Starlight in Nijkerkveen).
Op de helft van de avond brak er tussen 2 jongens een 'gevecht' uit en de dj speelden hier flink op in naar mijn mening.
Hij draaide tijdens het 'gevecht' een hardcore nummer met de vocaal;? The are fighting(Misschien kent iemand het liedje ik kom nu even niet op de titel).
Je merkt dat de sfeer er niet echt beter op werd.
Nou vraag ik aan jullie;
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
-Muziek stoppen?
-Een lekker agressieve track draaien?
-Of meschien wel rustige track draaien?(Cool)
-Gewoon doorgaan met je set.
Ik zou zelf gewoon mijn set doorzetten en de klerenkasten het werk laten doenCool

Het leek me wel leuk om eens te horen wat jullie zouden doen!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 01-04-2010 @ 14:06:00 (2%)

What do you think about sfeer in publiek ??

Vote :   

ArCee    posted on 02-04-2010 13:31
Te ziek voor worden als je bedenkt dat HOUSE de volgende "love, peace and happyness" muziek zou zijn?
Dat is dus helaas alleen de eerste jaren zo geweest en nu een Utopie.
Ik heb in mijn aktieve deejay tijd dit soort dingen gelukkig niet meegemaakt. Het hoort ook niet, agressie op een feest is als voetballen in je badpak Cool
Wel ooit eens op mijn eigen feest iemand gevonden onder het danspodium die wij midden in de zaal hadden staan met afbreken en opruimen achteraf. Die was helemaal de weg kwijt, maar niet aggresief gelukkig. Die hebben we maar op weg geholpen richting uitgang.
Op een feest in een discotheek waar ik soms draaide gebeurde het wel een keer recht voor mij. ja, helaas neemt mijn "beveiligings achtergrond" het da even over en ik dook over de booth tussen de verchtersbazen (1 had zijn complete bovenlip in 2en door een bierglas, man wat een bloed).
Uiteindelijk overgedragen aan de echte beveiliging en mijn broer is met de ene jongen naar de EHBO gereden.
Erg jammer dat het zo moet................................
feestbeest    posted on 02-04-2010 14:31
Ik heb zelf ook niet een goed woordje over voor dit soort mensen.
Maar toch het is de realiteit en het gebeurt toch wel.
Ik zeg niet altijd maar soms, waarom nemen we geen voorbeeld aan de gay bars?
Daar komen ze om gezellig te zijn, wat drinken lol maken.
Niet om te vechten gewoon leuk en gezellig met elkaar uitgaan...
FML    posted on 02-04-2010 15:56
niemand die je tegen houd Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
AdenFarleigh    posted on 02-04-2010 23:45
Poster: Luni-B

Om wat te doen? Een aggressief nummer te draaien?
Ik denk dat ik ook gewoon door zou draaien; als je goede beveiliging hebt rondlopen is het probleem opgelost voordat de hele zaal het doorheeft. Door de muziek te stoppen staat iedereen gelijk stil; terwijl dat misschien helemaal niet hoeft Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
XMatiC    posted on 02-04-2010 23:55
Micro nemen en aan de mensen vragen de zaal te verlaten ?
Sfeer moet je zeker naar kijken maar niet zo op inspelen..
Ik zou de betrokkenen buiten zetten en zeker geen hardcore draaien om nog meer in de sfeer te komen.
www.youtube.com/LennertDJ
feestbeest    posted on 03-04-2010 00:00
Zeker geen hardcore, ik heb gelukkig nooit zoiets mee gemaakt in mijn publiek maar draai dan nog niet in clubs/kroeg gewoon school/klassen feesten..
FML    posted on 03-04-2010 07:42
Poster: feestbeest
waarom nemen we geen voorbeeld aan de gay bars?

Poster: Luni-B

Poster: AdenFarleigh
Om wat te doen? Een aggressief nummer te draaien?
Ik denk dat ik ook gewoon door zou draaien; als je goede beveiliging hebt rondlopen is het probleem opgelost voordat de hele zaal het doorheeft. Door de muziek te stoppen staat iedereen gelijk stil; terwijl dat misschien helemaal niet hoeft Happy, laughing

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Seca    posted on 03-04-2010 07:57
Gewoon blijven draaien Happy, laughing
Als je elke keer moet stoppen als er iemand vecht.. CoolHier in omstreken is dat soms wel dat ze 3x vechten op 1 avond ofzo, dan is het niet aan de DJ om hardcore of dergelijke te draaien, dat is juist belachelijk. Zo fok je de vechters en mensen nog meer op.
Dyno    posted on 03-04-2010 08:47
Ik moet meestal wel hardcore draaien als er vechten uitbreekt .... als je op een hardcore feest staat ... Cool

Heb eens gehad dat de vechtersbazen tegen de dj booth beukten tijdens het gevecht. Toen werd ik ook boos, want de plaat sloeg elke keer over. En omdat dat erg slecht voor mijn platen is, ben ik er zelf tussen gesprongen en ze uit elkaar gehaald.

Wat Starlight betreft; Die tent heeft al een tijdje een ander beleid gekregen. Ze geven alleen nog maar themafeesten (denk aan Hollands, Salsa, Carnaval, enz.), scholierenfeesten (zonder alcohol), en je kunt nu zelfs op zaterdag de tent afhuren voor je trouw feest. Echte grote feesten met bekende dj's worden maar heeeel af & toe gegeven geloof ik. Ze wilden van de ruzies af, maar als ik lees dat er zelfs op scholierenfeesten wordt gevochten .... hahaha
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
feestbeest    posted on 03-04-2010 10:40
Veel mensen die ruzie zoeken... (tijdens scholieren feesten)vooral die 17 jarige, bijv. ik was er de laaste keer uuh 14oktober ofzo?
En toen ik nar de rokers ruimte ging liep ik tegen een jonge aan die ook door de deur heen wouw, hij duwde mij dus gelijk en gebruikten bepaalde woordenCool.
MaximDJ    posted on 03-04-2010 10:44
Poster: Stephanie
Laatste keer gewoon de mic gepakt, een keer hard 'HE' geroepen, gevolgd door; de speeltuin is aan de overkant van de straat hoor!

Werkt altijd Winking my eye

+1 die onthoud ik Stephanie! Thnx! Zo leer je nog eens wat hier haha!
En ik vind dat er altijd goede beveilinging (Bloemink Security) aanwezig moet zijn.?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tomazos    posted on 03-04-2010 12:02
als de sfeer goed is.. zijn er weinig vecht partijen..

kom het gelukkig niet zo vaak meer tegen..
maar als er een vechtpartij is.. dan is er security die het op mag lossen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ArCee    posted on 03-04-2010 12:06
Helaas zijn er tegenwoordig zieke en gefrustreerde gasten die juist om te knokken en te zieken de duur uit gaan. .................................
Ashley    posted on 03-04-2010 14:15
Poster: ArCee
Helaas zijn er tegenwoordig zieke en gefrustreerde gasten die juist om te knokken en te zieken de duur uit gaan. .................................

Klopt inderdaad.
Laatst bij m'n residentie, een groepje gasten dat al eerder op de avond uit een andere discotheek in Utrecht waren getrapt, kwamen al met foute bedoelingen bij ons naar binnen.
Een uurtje daarna ontstond er een gevecht waarbij iemand met een glas is geslagen. Het was wel redelijk heftig, er zaten zeker 7 mensen helemaal onder het bloed van die jongen. De dader heeft 3 dagen vast gezeten.

Dat soort dingen hebben niks meer met uitgaan voor de lol te maken. Ze verpesten het voor niet alleen zichzelf, maar ook de andere mensen die aanwezig zijn. Er ontstaat een grimmige sfeer en mensen vertellen het verhaal rond en maken het alleen maar erger.

Ik heb toen overigens mijn set gewoon doorgezet. Ik ben niet gaan inspelen op de situatie, dat vond ik niet echt gepast. Stug doorgaan en na een kwartiertje is de rust wel weer een beetje terug gekeerd. Een uur later was de party flow weer helemaal terug en werd het weer een gezellige avond waarbij mijn draaimaatje en ik een applaus (en geschreeuw) kregen van 5 minuten achtereenvolgendCool
Maar wat nou als het lukt, mama?
Stagiar    posted on 06-04-2010 13:05

Zelfs hier in het pittoreske Lichtenvoorde gebeurt dat, stomme is alleen dat het niet eens mensen uit Lichtenvoorde zijn die de trammelant schoppen. Altijd de mensen uit de omliggende gemeenten die met een taxi komen puur om het rellen.
Achteraf gezien is de lokale bevolking (laten we zeggen de vaste bezoekers) de sjaak, aangezien de regeltjes weer verscherpt worden. Unhappy
Roov    posted on 06-04-2010 13:34
Poster: Ashley

Klopt inderdaad.
Laatst bij m'n residentie, een groepje gasten dat al eerder op de avond uit een andere discotheek in Utrecht waren getrapt, kwamen al met foute bedoelingen bij ons naar binnen.
Een uurtje daarna ontstond er een gevecht waarbij iemand met een glas is geslagen. Het was wel redelijk heftig, er zaten zeker 7 mensen helemaal onder het bloed van die jongen. De dader heeft 3 dagen vast gezeten.

Ik had die avond ook ruzie met die kerels, gekke gasten waren dat...
feestbeest    posted on 06-04-2010 19:51
Ik neem aan dat ze er niet meer in komen?
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 08:34

Klopt, en dat is een beetje erg jammerlijk als je het mij vraagt..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
feestbeest    posted on 07-04-2010 19:08
Zeker voor de mensen die wel voor de gezelligheid komenWinking my eye
LilQuint    posted on 07-04-2010 19:48
Eerst moest ik op een feest draaien waar iemand werd geslagen.. Zag het gebeuren..
En je zag gewoon aan het gezicht van die andere dat hij terug wou slaan.. Ik kij hard : HE (Net als Stephanie om de aandacht te krijgen) En toen : Voel is goed aan uwe bol.. Dit feest moet gezellig zijn.. En jullie verzieken het..?
Toen gingen we weer verder met het feest. Kwam een jongen aan en pakte me mic. riep : Iedereen middelvinger de lucht in voor de gast die blablabla sloeg.. Iedereen middelvinger in de lucht.. GENIAAL WAS DAT!
feestbeest    posted on 07-04-2010 20:10
Wat voor een feest was dat lilQuint?
main    posted on 07-04-2010 20:23

en daarom moet je lekker naar awake fest gaan LOL
Ilja    posted on 07-04-2010 20:23
Als er beveiliging na 1/2 minuut er nog niet was dan zou ik toch echt de fader naar beneden hebben gehaald en ongeveer zoiets als Stephanie roepen.
LilQuint    posted on 07-04-2010 20:23
Poster: feestbeest
Wat voor een feest was dat lilQuint?

Was een verjaardags feest met 80 man.. Dus gewoon een klein feest.. Maar waren allemaal van die Hardcore gasjes die stonden los te gaan op house CoolMaar dat was het enige erige wat die avond gebeurden.. Voor de rest was de sfeer top!
XMatiC    posted on 07-04-2010 20:28
Hardcore gastjes ,
Gastjes 8 jaar ofz ?
www.youtube.com/LennertDJ

274 Users online: 131 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 170.903
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.818