Poster: T-to-the-J
Ik ga m checken
After Checking: Wat een 'hete' maart mix, zeker lekker voor op de fiets
BTW, ik kan nergens vinden welke gear je hebt. Je voelt m al aankomen: welke gear heb je?
After Ckeking II: hoor ik daar op 27:50 en 28:30 nou een goedkoop VDJ effect called: Siren?:D
Poster: Snoey
De hotmixes mix ik met Ableton live 7. Ik werk met software, omdat ik een goed eindproduct wil afleveren. Met Ableton kan ik de tracks naar mijn smaak editen en verkorten, zodat ik zo min mogelijk lange breaks en lange overgangen in de mix heb zitten. Ook heb ik meer effecten en tools tot mijn beschikking, waarmee ik meer mogelijkheden heb, dan een standaard Pioneer setje.?
Poster: Snoey
De hotmixes mix ik met Ableton live 7. Ik werk met software, omdat ik een goed eindproduct wil afleveren. Met Ableton kan ik de tracks naar mijn smaak editen en verkorten, zodat ik zo min mogelijk lange breaks en lange overgangen in de mix heb zitten. Ook heb ik meer effecten en tools tot mijn beschikking, waarmee ik meer mogelijkheden heb, dan een standaard Pioneer setje.?
Poster:?nils7
Ok? ik begrijp dat je dit ook doet ter promotie van jezelf... maaruh
Op je locatie staat niet je ableton!
Ik twijfel niet aan je kunsten hoormaar afgaande op deze en voorgaande mixen dan, zou je een onrechtmatige indruk kunnen wekken natuurlijk ('t is maar een tip h?
)
Poster: SnoeyPoster:?nils7
Ok? ik begrijp dat je dit ook doet ter promotie van jezelf... maaruh
Op je locatie staat niet je ableton!
Ik twijfel niet aan je kunsten hoormaar afgaande op deze en voorgaande mixen dan, zou je een onrechtmatige indruk kunnen wekken natuurlijk ('t is maar een tip h?
)
Moet er niet aan denken om live met Ableton te werken. Het kan wel, maar moet zoveel voorbereiden van te voren en heb te weinig behendigheid om te improviseren.?
Live draai ik gewoon met cdj's omdat ik dan voor een publiek draai, moet dus gemakkelijk elk moment me muziek aanpassen aan het gedrag van het publiek.?
Maar zoals ik al zei, ik wil een goede vlotte en toegankelijke mix maken, een weggevertje voor vrienden, collega's en kennissen. Goed voorbeeld: gister was ik op een verjaardag, zaaltje afgehuurd enz. Mensen vroegen of ik niet even wat beukertjes kan draaien, maar had geen cd's en gear mee. Maar ik had wel wat hotmix cdtjes mee om weg te geven aan 'fans' dus die maar even aangezet. Het ging 30 minuten lekker los, dus dan heb ik mijn doel bereikt. Het maken en afleveren van een goed eindproduct.
Daarnaast is het gewoon leuk om iets te hebben voor bezoekers die je een leuk compliment komen geven enz.
En als ik met opzet een valse indruk wil wekken, dan val ik vanzelf door de mand. Als ik een keer ergens de hele nacht apres ski, 80's. 90's en jumpstyle sta te draaien (dat wel eens voorkomt, toeristen hebben niet elke week dezelfde smaak) heeft dat publiek dus ook een heel andere indruk van mij.?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik live echt wil inspelen op het publiek, en dat ik met de hotmixes een goed eindproduct wil leveren. En kwa skills, live mix ik beter en creatiever dan met Ableton, alleen heb ik thuis geen publiek dat me inspireert en dan is de lol eraf voor mij.?