OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
DMX aanschaffen? DMX is een protocol.... Je wilt dus een lichtset, bestuurbaar via DMX aanschaffen.
Welke controller is afhankelijk van wat jij ermee wilt bedienen. In die eerste controller zit (volgens mij) namelijk een dimmerpack (Dit is dus geen DMX-controller). Een dimmerpack kun je als stroom-leverancier voor parcans gebruiken. Als je een lamp minder hard wilt laten branden, dan geeft het dimmerpack een minder sterk uitgangssignaal. Dit gaat dus analoog. Je kunt ook een controller aanschaffen om scanners te bedienen. Scanners krijgen hun stroom gewoon direct van het net. Je hebt hier de DMX nodig om de scanner te bedienen (dmv het ingebouwde computertje). Ipv die eerste optie zou je ook voor een DMX controller kunnen kiezen met een extern dimmerpack. De controller zegt hierbij tegen het dimmerpack of hij op een kanaal meer of minder stroom moet zetten. De lamp gaat dan dus harder of minder hard branden.
Ik denk en hoop dat het zo wat duidelijker is...
EDIT: Je moet je set overigens niet op de controller afstemmen, maar de controller op de set. Dus ik had het logischer gevonden als je met een setje kwam en dan vroeg welke controller je hiervoor t beste kunt nemen...
User edit by PatrickBeuken on 08-11-2005 @ 14:06:58 (23%)
@ PatrickBeuken jaa dat was ik van plan maar ik wist nog geen verschil tussen die controllers en dimmerpacks. Dus wou ik jullie even om advies vragen en dat is gelukt.
@ Nvie Sorry Sorry Sorry Nvie, khad het niet gezien
This is an old Topic
No new postings for 7.124 days. Post CommentThat would be 237.5 months or a whopping 19.5 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.